|
EyeTV (HD kanaler) |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-August-2013 kl. 15:40 |
Jeg døjer lidt med eyeTV for tiden. Efter Yousee har fjernet mange af SD-kanalerne og erstattet med HD er der opstået lidt udfordringer. HD kanalerne hakker helt vildt. Jeg har en 25/3 forbindelse som har fungeret fint indtil nu. Er det bare for lidt nu eller er der andet som jeg kan justere på, som kan gøre at vi igen kan bruge eyeTV? Jeg har optaget en del film til ungerne som efterfølgende er lagt på NAS, men nu hvor der bliver sendt i HD fylder de jo en bondegård. Kan jeg på nogen (lige så nem) måde som før eksportere til et format, der ikke fylder nær så meget. Kvaliteten af de film, som blev optaget før i SD er ganske udmærkede, så kan det blive noget i samme stil og samme størrelse, vil det være optimalt. Jeg kan nok ikke undgå at skulle bruge et eller andet program til det, men hvilket kunne det være? Kunne det være handbrake? (Kører Mac OS X) Sidst men ikke mindst, findes der en opdateret TV guide, der virker hver gang og har alle kanalerne med fra fx Yousees kanaler? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
inde i eyetvsoftwaren er der et punkt hvor du kan eksportere til ipad, derved bliver det optagede konverteret ned i størrelse automatisk og så er det bare og hapse den fil istedet... prøv se om den ikke er i ok kvalitet så du er fri for selv og manuelt at konvertere ned i kvalitet.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
Prøver du at streame dine optagelser ud på internettet.
Hvis du bare ser dem derhjemme har det ingen betydelse hvilken hastighed dit internet har. Dit eyetv optager vel via kabel tv elller via egen antenne |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Og hvis du streamer så køb en Turbo H.264 HD - kan af og til findes på DBA
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
@rhsin: Jo, jeg kan da se, at jeg kan hamre en film fra 10 GB i eyeTV til 2 GB ved en eksport i eyeTV til iPad, men i SD kvalitet landede de typisk på 1 GB.
@lahan / kimt: Jeg streamer således, at jeg kan se TV på farten. Også f.eks. at kunne se en fodboldkamp hos mine forældre, der ikke har de kanaler. Er der ikke andre muligheder end Turbo H.264 HD? Og er det sikkert, at det virker?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
En Turbo aflaster din processor da den bruger sin egen processor til at encode signalet. Den kan on-the-fly at tilpasse sig den aktuelle båndbredde. Så ja - den vil kunne hjælpe når du streamer.
Når du skal konvertere en film (efter optagelse) så mener jeg ikke den speeder processen meget op ift. hvis du ikke har en. Så jeg mener det er mest ifm streaming den gavner.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Desperate ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Hvilken Mac kører det fra? Hvis du har en ældre Mac mini med CD-drev, vil jeg anbefale dig at skifte den ud med en nyere model. Jeg havde selv problemer med min gamle Mac mini og har ikke haft problemer siden jeg skiftede til en nyere model for halvandet års tid siden.
Jeg har haft forgangeren til Turbo H.264 HD, Turbo H.264, og den hjalp ikke mig meget. Men det kan godt tænkes at Turbo H.264 HD er et noget bedre produkt, blandt andet da det har adaptive streaming (hvor den selv tilpasser kvaliteten til internethastigheden).
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Til trådstarter - Ja det med at det hakker har normalt intet med netværksforbindelsen at gøre (læs nederst for brug a myeyetv) - du får jo ikke tv-signalet gennem der alligevel! :D Nej som Desperate snakker om så har det rigtigt meget at gøre med hvilken maskine du kører eyetv på og hvis du bruger netværksdelen til at sende det videre til Ipad som Live TV så kan <ipad3/4 overhovedet ikke lide 1080i materiale - derfor skal det omkodes til lavere opløsninger/mindre bitrater - og hvis det skal gøre realtime (som det skal når du ser liveTV via ipad) så får man altså enormt store problemer med bare en alu med DVD-drev. Det skal være Core i - baserede modeller.
Det skal dog siges at det kommer meget an på hvilke kanaler man kigger på og ikke mindst hvilken ipad man anvender - TV-signalet hos yousee leveres i 3 forskellige opløsninger, afhængig af hvilke kanaler der er tale om. DR's produkter sendes i 720p og der kan en ipad 2 have en smule problemer hvis du sender det videre til en ipad2 live - ipad3 og frem burde ikke være et problem - men der er også FHD-opløsningerne interlaced som eksempelvis 3+, kanal5 etc kommer i, og der kan en ipad2 slet slet ikke være med. Transportstreams kræver bare lidt mere arbejde end alm programstreams (en alm fil) og derfor kommer ipad og mac's virkelig på arbejde når der skal transcodes. Jeg kan så se at du rent faktisk bruger MyEyeTV, og der skal jo virkelig transcodes når du kaster det ud over internet - og der kan din 3mbit måske være lidt et problem - især hvis du har andre ting koblet på forbindelsen på samme tid! Men faktum er at der laves en hulens masse CPU-arbejde inden du overhovedet kan se det på din plade/fon, og det kan din mac sandsynligvis ikke klare selv realtime. - Så en Turbo h.264HD vil i høj grad være nødvendig, men jeg har ikke selv en sådan så vi må stole på at Kim-t's udsagn er god nok til at den kan bruges når der også skal streames liveTV ud. |
|
![]() |
|
Hvis du er hurtig : http://www.dba.dk/andet-computertilbehoer-elg/id-1002711858/
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Det er en ældre mac mini med CD-drev. Det er en 2 GHz Intel Core Duo 2 med 2 GB hukommelse. Jeg kommer ikke til at investere i en ny mac mini, for så meget bruger jeg det heller ikke. Vil en Turbo H.264 HD stadig kunne bruges? Eller er det spild at kaste sig ud i det? Forresten omkring størrelse af filerne på film, så tog jeg lige fejl. Filmen optaget i eyeTV gik fra 10 GB til 3,5 GB efter eksportering til iPad. Det er alligevel en slat GB, der ryger oveni i forhold til tidligere :-/ |
|
![]() |
|
Ja en Turbo H.264HD hjælper når du stremer - det er billigere end en ny Mac
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Også til en iPad 2?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |