|
EyeTV (HD kanaler) |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
EFI og SMC er vel nærmest at sammenligned med BIOS på en PC. Her kan du tjekke om du har nyeste version : http://support.apple.com/kb/HT1237
PS lige for en sikkerheds skyld; prøv at genstart efter du har sat bufferen ned Redigeret af kim.t - 16-September-2013 kl. 16:32 |
|
![]() |
|
![]() |
|
9-ck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2008 Status: Offline Point: 130 |
Har du en holdning til 8 kontra 16GB RAM? |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg har 8Gb i min og jeg har sat min buffer til 1512. Den siger der 3.6GB free, men den falder støt når jeg streamer 2HD kanaler.
Men 8 GB burde være nok. Du kan jo vel evt. købe 1 8GB og beholde den ene 2GB
|
|
![]() |
|
![]() |
|
OK. Jeg genstartede efter ændring af buffer. Jeg må igang. Skal nok komme med en tilbagemelding. Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Jeg har nu haft 2 live vindue kørende med HD kanaler i 15min. eyeTV bruger over 2Gb, og der er under 2Gb free. Så 8Gb er nok min. du skal køre med. Men jeg tror ikke du får det store ud af at smide 16Gb i
|
|
![]() |
|
![]() |
|
16GB er bestilt og er ved at opdatere til Mountain Lion ![]() Redigeret af 9-ck - 16-September-2013 kl. 17:21 |
|
![]() |
|
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
Jeg har kun 2 GB 1067 MHz DDR3 RAM i. Skal der også smides mere i her?
Aktivitetsovervågning her er cirka: 85 % bruger 8 % system 7 % ledig I bufferen her har jeg sat 10000 MB af. Lige for at være helt sikker: Programmet Turbo.264 HD skal ikke andet end at være åbent, vel? Jeg har ikke et LAN-stik fra router til Mac Mini. Det har jeg prøvet og jeg synes ikke rigtig jeg kunne mærke forskel.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
@Tifosi - de 10GB betyder at i stedet for kun at bruge rammen går den ned og gemmer data på disk - som så efterfølgende også skal læses igen. så du er MEGA på spanden der! :D mere ram er så absolut det mindste når du kun kører med 2GB ram i. Og selvom du smider en turbo på, så henter den stadig data nede fra disken når det skal over i turbo'en for at blive behandlet og det gør det ikke meget bedre. Den kan simpelthen ikke nå at flytte data rundt i systemet for at følge med Live.
|
|
![]() |
|
Tifosi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
@claus_jac - hvad er mine muligheder? Jeg har ændret til 1500 MB.
Turboen er købt og smidt i. Går ud fra den virker. Når jeg logger på iPhone/iPad kan jeg se, den viser turbo.264
|
|
![]() |
|
Jeg vil råde dig til at opgradere til min 4GB ram. Jeg var ikke lige klar over at du kun havde 2......
Hvilken maskine har du. Jeg har både 2x2 liggende til en 2009 og 2x2 til en 2011
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Det er en Mac Mini early 2009...
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
som minimum køb kim.t's samsung ram - det er 1066mhz ram som passer i mini'en.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |