recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EyeTV (HD kanaler)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EyeTV (HD kanaler)

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:25
EFI og SMC er vel nærmest at sammenligned med BIOS på en PC. Her kan du tjekke om du har nyeste version : http://support.apple.com/kb/HT1237
PS lige for en sikkerheds skyld; prøv at genstart efter du har sat bufferen ned 

Redigeret af kim.t - 16-September-2013 kl. 16:32
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

EFI og SMC er vel nærmest at sammenligned med BIOS på en PC. Her kan du tjekke om du har nyeste version : http://support.apple.com/kb/HT1237

Har du en holdning til 8 kontra 16GB RAM?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:36
Jeg har 8Gb i min og jeg har sat min buffer til 1512. Den siger der 3.6GB free, men den falder støt når jeg streamer 2HD kanaler.
Men 8 GB burde være nok. Du kan jo vel evt. købe 1 8GB og beholde den ene 2GB
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:39

Jeg har 8Gb i min og jeg har sat min buffer til 1512. Den siger der 3.6GB free, men den falder støt når jeg streamer 2HD kanaler.
Men 8 GB burde være nok. Du kan jo vel evt. købe 1 8GB og beholde den ene 2GB

OK. Jeg genstartede efter ændring af buffer. Jeg må igang. Skal nok komme med en tilbagemelding. Tak for hjælpen.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:47
Jeg har nu haft 2 live vindue kørende med HD kanaler i 15min. eyeTV bruger over 2Gb, og der er under 2Gb free. Så 8Gb er nok min. du skal køre med. Men jeg tror ikke du får det store ud af at smide 16Gb i
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 17:20

Jeg har nu haft 2 live vindue kørende med HD kanaler i 15min. eyeTV bruger over 2Gb, og der er under 2Gb free. Så 8Gb er nok min. du skal køre med. Men jeg tror ikke du får det store ud af at smide 16Gb i

16GB er bestilt og er ved at opdatere til Mountain Lion Wink (jeg kunne godt finde på at sætte en HDHR mere på).

Redigeret af 9-ck - 16-September-2013 kl. 17:21
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 12:43
Jeg har kun 2 GB 1067 MHz DDR3 RAM i. Skal der også smides mere i her?
Aktivitetsovervågning her er cirka:
85 % bruger
8 % system
7 % ledig

I bufferen her har jeg sat 10000 MB af.

Lige for at være helt sikker: Programmet Turbo.264 HD skal ikke andet end at være åbent, vel?

Jeg har ikke et LAN-stik fra router til Mac Mini. Det har jeg prøvet og jeg synes ikke rigtig jeg kunne mærke forskel. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 13:57
@Tifosi - de 10GB betyder at i stedet for kun at bruge rammen går den ned og gemmer data på disk - som så efterfølgende også skal læses igen. så du er MEGA på spanden der! :D mere ram er så absolut det mindste når du kun kører med 2GB ram i. Og selvom du smider en turbo på, så henter den stadig data nede fra disken når det skal over i turbo'en for at blive behandlet og det gør det ikke meget bedre. Den kan simpelthen ikke nå at flytte data rundt i systemet for at følge med Live.
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 22:39
@claus_jac - hvad er mine muligheder? Jeg har ændret til 1500 MB.
Turboen er købt og smidt i. Går ud fra den virker. Når jeg logger på iPhone/iPad kan jeg se, den viser turbo.264
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 22:51
Jeg vil råde dig til at opgradere til min 4GB ram. Jeg var ikke lige klar over at du kun havde 2......
Hvilken maskine har du. Jeg har både 2x2 liggende til en 2009 og 2x2 til en 2011
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 22:22
Det er en Mac Mini early 2009...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 10:30
som minimum køb kim.t's samsung ram - det er 1066mhz ram som passer i mini'en.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu