recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EyeTV (HD kanaler)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EyeTV (HD kanaler)

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 13:19
De er købt og sat i. Buffer er nu sat til 1000 MB. Jeg har ikke vinget "Bevar i RAM" af. Det kører da en smule bedre, men stadig ikke optimalt.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 17:42
Har nu også fået opgraderet RAM uden effekt. EyeTV hakker fortsat med to HD kanaler kørende samtidigt Ouch 

Jeg kan i Aktivitetsovervågning / CPU at Mac Mini´en kører på højtryk (dvs. Bruger 85% og System 15%). Kan det have noget med min routers indstillinger (se tidligere post)? Kan det have noget med min Mac mini´s indstillinger?

Edit: Buffer til live TV sat til maks (1536MB).

Redigeret af 9-ck - 23-September-2013 kl. 17:47
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 18:58
Det er ikke lige fordi at det strømmer ind med gode råd Cry. Jeg har fundet følgende tråd hvor man også debaterer problemstillingen. Det forekommer nærmest at være tilfældigt om EyeTV virker eller ej.

https://discussions.apple.com/thread/3240420?start=90&tstart=0

Selv har jeg nu forsøgt at downgrade til 3 tidligere versioner af EyeTV uden at dette ændrer synderligt på problemet Ouch. Kører pt. med EyeTV 3.5.4. Der er lidt mere luft i CPU power, men det hakker fortsat Ouch. Har også prøvet at disable Spotligts indflydelse på min EyeTV mappe Ouch. TV har været forsøgt indstillet med 100Hz både slået til og fra Ouch. EyeTV forsøgt indstillet uden deinterlacing Ouch.

Jeg vil prøve forslaget med et HDMI til Mini Displayport kabel eller få fat i et andet fjernsyn for at se om det er der problemet ligger.

Har overvejet om det kunne skyldes at jeg anvender Firevault - men det er ikke lige til at ændre da der ikke er plads på disken Confused. Jeg har ikke lavet nogen portforwarding men syntes at jeg har forsøgt mange af indstillingerne i min router.

Forslag modtages med kyshånd Embarrassed!

Er der nogen der kører EyeTV på Mac Mini og kan holde to HD-kanaler kørende samtidigt uden at det hakker? Hører meget gerne beskrivelse af jeres setup og indstillinger.

Beskrivelse af mit set-up findes på side 2 i denne tråd. Herefter har jeg opgraderet til 16GB ram og OSX 10.8.5 (Mountain Lion).

Redigeret af 9-ck - 25-September-2013 kl. 18:59
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 10:21
Bare for sjovs skyld - prøv lige at køre denne! https://itunes.apple.com/us/app/blackmagic-disk-speed-test/id425264550?mt=12

Hvis du kører filevault (but why?) på disken og disken ikke har native understøttelse for encrypt/decrypt så skal der jo bruges en del cpu-kraft og ikke mindst båndbredde på at læse og skrive til disken. - og det er jo altså ikke små bitte filer vi taler om, og det hele skal ske realtime - ikke nok med at du forsøger at have et par HD filer kørende på samme tid så vil du kunne konvertere realtime til andre formater OG den skal kunne cryptere og decryptere mega filer på HDD i realtid på en og samme tid?? går ud fra du forhåbentlig lige selv kan se du nok skal overveje dit "workflow" en smule.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bare for sjovs skyld - prøv lige at køre denne! https://itunes.apple.com/us/app/blackmagic-disk-speed-test/id425264550?mt=12

Hvis du kører filevault (but why?) på disken og disken ikke har native understøttelse for encrypt/decrypt så skal der jo bruges en del cpu-kraft og ikke mindst båndbredde på at læse og skrive til disken. - og det er jo altså ikke små bitte filer vi taler om, og det hele skal ske realtime - ikke nok med at du forsøger at have et par HD filer kørende på samme tid så vil du kunne konvertere realtime til andre formater OG den skal kunne cryptere og decryptere mega filer på HDD i realtid på en og samme tid?? går ud fra du forhåbentlig lige selv kan se du nok skal overveje dit "workflow" en smule.

Hej claus_jac! Har kørt speed testen. Jeg får en "Write-speed" på 27,7 MB/s (svinger mellem 25 og 30) og "Read-speed" på nogenlunde det samme. Det siger mig ikke meget, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er særligt godt.

Firevault kører kun på min Mac mini så den skal vel ikke over LAN (i fht. din bem. vedr. båndbredde) eller mener du at all trafik til EyeTV også skal kodes? Min live TV buffer ligger kun i RAM (og dem har jeg rigeligt af Smile). Jeg må straks i gang med at få slået Firevault fra.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af 9-ck 9-ck skrev:

Hej claus_jac! Har kørt speed testen. Jeg får en "Write-speed" på 27,7 MB/s (svinger mellem 25 og 30) og "Read-speed" på nogenlunde det samme. Det siger mig ikke meget, men jeg har på fornemmelsen at det ikke er særligt godt.

Firevault kører kun på min Mac mini så den skal vel ikke over LAN (i fht. din bem. vedr. båndbredde) eller mener du at all trafik til EyeTV også skal kodes? Min live TV buffer ligger kun i RAM (og dem har jeg rigeligt af Smile). Jeg må straks i gang med at få slået Firevault fra.

OK har nu slået FileVault fra. "Write-speed" er marginalt bedre og ligger på 30-35 MB/s, "Read-speed" ligger fortsat et sted mellem 25-30 MB/s Confused.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 21:31
30mb/S er meget meget lidt. det svarer til usb2 overførsel. så du har et eller andet sted et problem. I applikationen kan du se "will it work" - din workload du gerne vil have lov at lave ligger i størrelsesordenen 2K som minimum 1080p50 (2 full HD kanaler der kører interlaced.) så jeg vil umiddelbart sige dit disksystem er WAY to slow. - min egen mac minii kører med omkring 50mb/s altså næsten dobbelt så hurtigt - og det er stock HDD der sidder i. Men har mistanken om at filevault stadig spiller ind når du en gang har haft data krypteret. Så det er nok ikke utænkeligt du har brug for en ominstallation af dit system.
Men det er helt 100% sikkert dit setup af filevault og disk og alle de ting du forsøger at køre på en gang som gør du har problemer.

Redigeret af claus_jac - 27-September-2013 kl. 21:32
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 08:46

30mb/S er meget meget lidt. det svarer til usb2 overførsel. så du har et eller andet sted et problem. I applikationen kan du se "will it work" - din workload du gerne vil have lov at lave ligger i størrelsesordenen 2K som minimum 1080p50 (2 full HD kanaler der kører interlaced.) så jeg vil umiddelbart sige dit disksystem er WAY to slow. - min egen mac minii kører med omkring 50mb/s altså næsten dobbelt så hurtigt - og det er stock HDD der sidder i. Men har mistanken om at filevault stadig spiller ind når du en gang har haft data krypteret. Så det er nok ikke utænkeligt du har brug for en ominstallation af dit system.
Men det er helt 100% sikkert dit setup af filevault og disk og alle de ting du forsøger at køre på en gang som gør du har problemer.

Hej claus_jac! Tak! Vil se nærmere på muligheden for at få reinstaleret OSX. Jeg har dog et par andre emner som jeg (som lægmand) overvejer kunne have indflydelse.

Mit kablede net: Jeg får net via fiber. Fra moden til router har jeg trukket et kabel (ca. 10m) til min router. Min switch er koblet til router med kabel (ca. 15m) via RJ45 stik og alm. patchkabel herefter. Mac og HDHomerun er koblet til switch med patchkabler. Når jeg kører telestyrelsens hastighedstest syntes jeg at jeg får tilfredsstillende resultater for min 30/30 forbindelse. Resultatet er typisk bedre end 60/60 (muligt at de har opgraderet mig uden at jeg lige erindrer det p.t.). Jeg har selv konkluderet at min forbindelse og kabling må være OK på baggrund af dette.

Min router (D-Link 655): Er sat op med mac-filter på alle enheder i husstanden. Jeg er meget i tvivl om den optimale opsætning og har forsøgt mange kombinationer. Kører med mac-filter på de enheder jeg har tilsluttet.

Min mac: Har haft en del SW installeret bl.a. for at rippe mine DVDer og har ad flere gange skiftet mellem XBMC og Plex. Har installeret MacKeeper og kører jævnligt skanninger for at forbedre performance. 
Jeg har booter (Log ind-emner) med følgende "programmer" EyeTV Helper, Rowmote Helper og musik+photo+video folders på min DS211. Muligt at det ville være sundt med en ominstallation.

PS: Er det muligt at der er en flaskehals i mit RJ45 stik (et LexCom 125). Har set at der findes stik der er beregnet til større trafik eks. LexCom 250 og større? Jeg vil se om jeg kan få HDHomerun koblet direkte til router så er det kun trafikken til ManMinien der skal igennem de 15m kabel og RJ45 stik.

PPS: Al kabling er med cat. 6E kabler.

Redigeret af 9-ck - 28-September-2013 kl. 09:40
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 15:09
Det ser ud til at det ikke skal være nemt. Har forsøgt at geninstallere Snow Leopard med CD der fulgte med ved køb. Men det duede ikke "Mac OS X kan ikke starte fra denne disk". OK tænkte jeg det er jo selvfølgeligt fordi jeg fik smidt 16GB RAM i og i den anledning opgraderede til Moutain Lion. Så jeg skiftede RAMen ud med de gamle - men samme besked. Dette kræver åbenbart lidt mere "benarbejde. Nu må jeg ud og nyde solen lidt inden den er væk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 16:08
dit internet har intet med de her hastigheder at gøre. med mindre du kører trådløst hen til din mini. (du måler intet af dit eget netværk med telestyrelsens hjemmeside eller speedtest.net for den sags skyld.) og det har så absolut heller ikke noget med dine netstik at gøre.
hvis du skal geninstallere så er det ikke lige den måde du skal gøre det. men er ikke klar over hvor langt du rent faktisk var kommet i processen, men når du en gang har installeret ML skal du selvfølgelig ikke gå tilbage til SL søg på google efter "install osx from usb" der er nogle ting du lige skal være klar over inden du bare høvler en geninstallation igennem. du kan ikke bare installere sl ovenpå en ml instalation, så du skal i diskværktøjer når du booter fra usb nøglen og først fjerne partitionen for derefter at lave en ny til ML/SL.

Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9-ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2013 kl. 15:37
Så blev Mountain Lion geninstalleret på en helt ren HD + opdatering til seneste firmware. Speedtest viste over 50Mb/s både for read og write Tongue
HDHomerun installeret, opdateret og sat op (qam64-6900 og qam256-6900 for Stofa). EyeTV installeret med version 3.4.2 (den jeg købte i tidernes morgen). Komplet kanalsøgning. Alt ser godt ud, men 2 HD kanaler hakker fortsat når de kører samtidigt Ouch. Ingen forskel i fht. tidligere.
Speedtest viste fortsat over 50Mb/s for både read og write Confused.
Afsted efter HDMI til Mini Displayport (for at afprøve erfaring nævnt herover) - ingen forskel Ouch.

Jeg kan kun se at dette kunne have noget at gøre med mit fjernsyn, da der på nettet er rapporteret problemer med at få EyeTV til at køre på Samsung. Lyder dog underligt syntes jeg Confused?

Gode råd modtages med kyshånd Embarrassed.

Redigeret af 9-ck - 29-September-2013 kl. 15:38
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 12:17
ok - et long shot - dine lydindstillinger i eyetv - de er sat til "lyd ud - system" og ikke et eller andet digitalt eller hdmi?

Der er måske en lille smule at hente her http://www.avsforum.com/t/1376592/eyetv-stuttering/30
Ellers er deres support jo mere eller mindre nedlagt og kan vist kun forefindes på facebook! Du kunne eventuelt prøve at snakke med dem der.

Redigeret af claus_jac - 30-September-2013 kl. 12:26
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu