|
EyeTV + pc + Myth |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ljorg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Februar-2014 kl. 11:44 |
Jeg har i dag en Core2Duo Mac Mini med en Elgato EyeTV Hybrid koblet til. Det fungerer, men optagelser i HD hakker i afspilningen, fordi Mac'en ikke har kraft nok til at trække dem. Jeg har trawlet diverse fora for performancetips til EyeTV, men intet har hjulpet.
Så tænkte jeg, at det må være muligt at køre EyeTV under MythTV på en lille Linux-kasse under fjernsynet. Jeg har kigget lidt på Intels NUC, og de ser nemme ud og er forholdsvis billige. Men kan man gøre det endnu billigere selv? Og virker EyeTV overhovedet under MythTV? Jeg er ude efter et lille kabinet, et bundkort med HDMI ud (optisk ud er ligemeget, har ikke nogen forstærker) og en CPU, der er kraftig nok til at afspille HD-materiale. Jeg er vant til PS3 og Xbox360, så larm er ikke fremmed og kan accepteres. Dét sagt, så skal den helst være ret stille. Boksen skal ikke bruges til andet, så jeg har ikke de vilde behov for RAM, GPU eller andet (formoder jeg?). Jeg har en NAS på nettet, men har også nogle diske liggende i skuffer og skabe rundt omkring, så storage er ikke noget problem. Budgettet er på et par tusinde kroner. Lars
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
eyetv softwaren er ikke mulig, men tuneren kan køre under myth ja. Men jeg forstår ikke hvorfor du skulle have problemer - hvilken mini er der tale om? Jeg har selv en 2,4Ghz core2duo, med geforce 320 (macmini 4.1) og har ikke rigtigt nogen problemer med HD afspilning. Men kan til gengæld mærke de 2GB ram i den er ved at være til den lave side når man både ser TV og surfer rundt i firefox med en 8-20 faneblade.
|
|
![]() |
|
ljorg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en "Mini 2,1" (siger den selv) med en 1,83 GHz Core2Duo og 2 GB RAM.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |