recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - F...... Apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

F...... Apps

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Nej det eneste som kan opfylde dine ønsker fuldt ud er et Samsung Smarttv.

Ellers må du forsætte på samme måde som nu.

Uden at starte en KAMP jeg har samsung SP-A800 projektor og intet LED tv har noget der bare ligner det halve i billedkvalitet. Jeg har lige installeret en sprit nyt Samsung TV sidste generation med 3D og det hele hjemme ved mine forældre og alt smart tv fungere mend LED billed kvaliteten er så ringe jeg sidder og irreteres over det. Men kunne man udtage smart modulet ville jeg gøre det asap.

Kan man køre hdmi ud på et Samsung TV så kunne jeg gøre det til min Projektor?

Hilsen Jonas Bojer

Redigeret af Jonas Bojer - 29-December-2014 kl. 20:01
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Jeg streamer både fra Netflix, ViaPlay, HBO, Cmore Play, iTunes, Blockbuster og TV2 Play. Jeg har en Mac Mini sat til fladskærmen. Har været igennem Apple TV, Chromecast, smart-TV, Blu-Ray afspiller og Android boks. Men ingen af dem har klaret det hele.
Ikke perfekt, men godt nok til at vi nu vil droppe kabel-tv.

Mac mini hmmm måske fordi jeg bruger PC det hakker og så popper norton op med beskedder ;O)

Så du bruger en browser? og tastatur?

Hilsen Jonas Bojer

Kører OK synes jeg. Kvaliteten på Netflix er lidt bedre på Apple TV og Playstation, synes jeg. Men ikke den store forskel.

Ja, bruger mus. Tastatur bruger jeg normalt ikke. Når jeg f.eks. skal søge efter en film, så hiver jeg et on-screen tastatur frem og kan "taste" med musen. Er selvfølgelig ikke så egnet, hvis man skal skrive lange ord/sætninger.

Bruger browser (Safari). Har lavet web-genveje med store ikoner til hver tjeneste, og lagt dem på skrivebordet. Så ligner det nærmest et Apple TV interface.  

Redigeret af Skalle06 - 29-December-2014 kl. 20:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 21:44

Jeg streamer både fra Netflix, ViaPlay, HBO, Cmore Play, iTunes, Blockbuster og TV2 Play. Jeg har en Mac Mini sat til fladskærmen. Har været igennem Apple TV, Chromecast, smart-TV, Blu-Ray afspiller og Android boks. Men ingen af dem har klaret det hele.
Ikke perfekt, men godt nok til at vi nu vil droppe kabel-tv.

Mac mini hmmm måske fordi jeg bruger PC det hakker og så popper norton op med beskedder ;O)

Så du bruger en browser? og tastatur?

Hilsen Jonas Bojer

Kører OK synes jeg. Kvaliteten på Netflix er lidt bedre på Apple TV og Playstation, synes jeg. Men ikke den store forskel.

Ja, bruger mus. Tastatur bruger jeg normalt ikke. Når jeg f.eks. skal søge efter en film, så hiver jeg et on-screen tastatur frem og kan "taste" med musen. Er selvfølgelig ikke så egnet, hvis man skal skrive lange ord/sætninger.

Bruger browser (Safari). Har lavet web-genveje med store ikoner til hver tjeneste, og lagt dem på skrivebordet. Så ligner det nærmest et Apple TV interface.<span style="line-height: 1.4;">  </span>

Oki smart nok, hvordan undgår du problemer med baggrundsprogrammer det popper op i tide og udide, Opdateringer, norton der medeler den køre i baggrunden, men appen er nok anderledes ? ;O)

Ved du om der findes nogle disiderede HTP løsninger?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:02

Oki smart nok, hvordan undgår du problemer med baggrundsprogrammer det popper op i tide og udide, Opdateringer, norton der medeler den køre i baggrunden, men appen er nok anderledes ? ;O)

Ved du om der findes nogle disiderede HTP løsninger?

Hilsen Jonas Bojer

På Mac er der et meddelelsescenter, hvor man kan styre, om man vil have pop-up meddelelser på skærmen eller ej. Kan ikke lige huske, hvordan det funker på Windows.

Der findes HTPS løsninger som XBMC (nu Kodi) eller Plex. Men synes ikke de er så egnet, når man også vil have adgang til tjenester som Netflix, HBO osv. Så kører direkte browser adgang fra en PC eller en mediedims som Apple TV eller Chromecast bedre, synes jeg.

Redigeret af Skalle06 - 29-December-2014 kl. 22:05
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:05
Har en android-box der kører alt, minus skiver... Men har alligevel ikke købt en dvd i 3-4 år snart. Og skulle det ske jeg ville se en, ville jeg nok smide den på min NAS alligevel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:34
Har prøvet en Android boks (Cubox-i), men havde problemer med TV2 Play. Endvidere er Netflix mv. ikke i HD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:36

Har prøvet en Android boks (Cubox-i), men havde problemer med TV2 Play. Endvidere er Netflix mv. ikke i HD.

Hvad med den bunke Chrome PC's man kan få nu mon det er løsningen?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 22:59

Uden at starte en KAMP jeg har samsung SP-A800 projektor og intet LED tv har noget der bare ligner det halve i billedkvalitet. Jeg har lige installeret en sprit nyt Samsung TV sidste generation med 3D og det hele hjemme ved mine forældre og alt smart tv fungere mend LED billed kvaliteten er så ringe jeg sidder og irreteres over det. Men kunne man udtage smart modulet ville jeg gøre det asap.

Hilsen Jonas Bojer

Tror desværre ikke du kan køre hdmi ud fra tv.

Det var ikke for at starte noget som helst, mit svar er set i forhold til at skulle skære ned på "bokse". Samsung Smarttv er de eneste som har apps til alle der bliver spurgt efter.

Selv min ES model har den alle.

Kører selv med en HTPC med win 8.1, den kan også klare det hele, dog så der kun stereo i HBO Nordic via browser plugin i XBMC, så derfor bruger jeg Smarttv til den, så der surround. Ellers kører jeg alt igennem XBMC med advanced launcher, så jeg kan starte apps direkte fra XBMC.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Tror desværre ikke du kan køre hdmi ud fra tv.

Det var ikke for at starte noget som helst, mit svar er set i forhold til at skulle skære ned på "bokse". Samsung Smarttv er de eneste som har apps til alle der bliver spurgt efter.

Selv min ES model har den alle.

Kører selv med en HTPC med win 8.1, den kan også klare det hele, dog så der kun stereo i HBO Nordic via browser plugin i XBMC, så derfor bruger jeg Smarttv til den, så der surround. Ellers kører jeg alt igennem XBMC med advanced launcher, så jeg kan starte apps direkte fra XBMC.

Ja jeg drømmer om en box til min projektor der fungere lige så godt som de nye Samsung Smart TV's for de apps og menuer køre pisse godt ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 08:59
Jeg ville gå efter en Android boks af en art. Det er det eneste jeg kan komme i tanke om der har alle ApS og flere til.
Mener dog der er noget med lydkvaliteten på Android kan det passe den ikke tager DTS ? Eller er det kun DST HD MA?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu