|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() Sendt: 18-Februar-2011 kl. 11:41 |
Hej
Har sådan en router men mangler lidt porte da jeg ikke vil have alt trådløst. Netgear Rangemax NEXT Wireless-N Router. (WNR834Bv2). Nogle gode forslag på hvad jeg skal købe. /Jesper |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
![]() |
Du skal bare købe dig en switch. Så du skal bare afgøre om du vil købe en GBit. Køb bare en billig model - f.eks : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=668370
Gigabit : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693670
|
|
![]() |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Jeg ville helt klar vælge en gigabit switch hvis jeg var dig, med den router du har nu så vil den muligvis være en flashehals i forhold til hastigheden fra din NAS da den gamle router såvidt jeg kan se kun er på 100mbit over LAN.
|
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Jeg vil helt klart ikke vælge en billig model, men en med indbygget management i
Personligt vælger jeg altid HP´s GB switche eks http://h10144.www1.hp.com/products/switches/HP_ProCurve_Switch_1800_Series/overview.htm#J9029A Her er der fanless / høj hastighed og livstidsgaranti. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Ingen tvivl om at det er gode switche - vi bruger selv Procurve på arbejdet. Men det er måske lidt forkert at anbefale en Mercedes til en person, som skal bruge en bil til at købe ind i hver weekend. ![]() Redigeret af Cyberguyen - 20-Februar-2011 kl. 09:45 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
Til det hjemmebrug er en managed switch WAY overkill. Så han kan sagtens nøjes med en fuldkommen standard HP gigabit switch, så en V1410-8G vil være rigeligt at lege med. Men det kommer selvfølgelig helt og aldeles an på hvor hårdt netværket bliver belastet og hvor mange TB data han forventer der skal overføres om dagen. Hvis vi bare taler standard lidt video i ny og næ og så måske lidt musik så er den mere end rigeligt og står til 466,- i skrivende stund på EDBpriser.
(men ja - jeg ville også stadig gå med en HP-switch :-) ) |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Til hjemmebrug ville jeg anbefale en billig Zyxel switch ala GS-105.
Bruger den selv (dog 8-port udgaven). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Tja om det er overkill eller ej så vil jeg anbefale det anyway.
Men klart det er et spørgsmål om hvem man er som person om man vil købe billigt eller ej. Jeg har bare brugt alt for mange timer både hos private og hos kunder på fejlsøgning af netværk, så for mig er en switch unden management ikke en option. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Af ren nysgerrighed, hvad bruger du management delen til? Det er efter min mening begrænset hvor meget man i hjemmet har behov for features som VLAN, SpanningTree, og bundling. Det eneste jeg kan tænke på er logfilen, som er rar at have til fejlfinding. |
|
![]() |
|
![]() |
Af ren nysgerrighed, hvad bruger du management delen til? Det er efter min mening begrænset hvor meget man i hjemmet har behov for features som VLAN, SpanningTree, og bundling. Det eneste jeg kan tænke på er logfilen, som er rar at have til fejlfinding. [/QUOTE] Når det virker så ikke noget, men hvis switchen er stået af, så er det ofte sådan at der stadig er ly/link, men om der er fejl pakker kan så ses i management delen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |