Hijklm skrev:
Jeg har et TX-42G20e som jeg gerne vil have på nettet. Der er dog alt for langt hen til min netforbindelse og jeg synes heller ikke jeg vil til at investere i en wifi-dongle. |
Så vidt jeg ved (men hæng mig ikke op på det) kan G20 bruge den dongle som følger med BD85 afspilleren. Der er sikkert en del BD85 købere som har kablet netværk i stuen i forvejen, og så har de ikke noget at bruge donglen til. Måske kan du finde en sælger?
Hijklm skrev:
Er der andre måder at få mit fjernsyn online? Jeg har selv tænkt på, om man ved at forbinde min bærbare computer kunne udnytte dens trådløse netforbindelse, men synes ikke jeg kan finde noget om hvordan man gør. Eller kan man forbinde den bærbare med tv´et med et netkabel, for på dén måde at dele forbindelsen?
|
Et alternativ til donglen er en wireless bridge, nogle gange kaldet "game adapter", som laver kablet netværk om til trådløs (hvis du har en gammel Linksys WRT54GL router, som du ikke bruger, kan du med DD-WRT lave den om til en wireless bridge).
Med lidt kreativ opsætning kan du også gøre det samme med en bærbar (du skal køre en dhcp server på det kablede netkort, og bridge trafik til det trådløse). Hvordan det gøres i Windows aner jeg dog ikke, men der er vist et eller andet som hedder internet connection sharing eller noget i den stil.
MEN... overvej lige om du gider. Viera Cast er r*v og nøgler efter min mening, og simpelthen ikke værd at bruge tid på, medmindre du er meget glad for at se YouTube videoer. Der er ikke nogen VOD service som virker i Danmark.
Jeg har G20 og kablet netværk i stuen, men Viera Cast er ikke noget som jeg kommer til at bruge tid på. Brugen af Viera Cast forudsætter også, lettere irriterende, at man hele tiden har TVet opdateret til seneste firmware version. Og firmware opdateringer er lidt omstændige på G20, synes jeg (sammenlignet med andre dimser som jeg har).