|
Få vist forstærkers "volume info" på TV? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beanie - jep, netop.
"Det skyldes at AVkanalen modtager videosignal og kan mikses med Recieverens on-screen-display. Det kan man ikke med tvTuneren, da denne er direkte i tvet, selvsagt. " Men så vidt jeg kan forstå på Radiomanden, hvis TV'et havde understøttet ARC, så ville ovenstående altså kunne lade sig gøre?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Som Askepot siger - det er så uendeligt ligegyldigt.
Jeg ville hellere foretrække, at tvkanalerne justerede deres lydniveau ens. |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Jeg har et C6005 og kan sagtens se Volumen på min skærm. Det kræver bare at du aktiverer Anynet+. Minusset er så at tv'et tænder, slukker, og skifter indgang automatisk på din reciever. Du skal så bare opsætte din reciever, så den bruger den optiske indgang, når du ser TV, så er den ged barberet(Formentligt)
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Beanie - du har nok ret, vi kan nok lære at leve med det. Jeg kan formentlig godt, men det er nok mere hende den anden der er forbruger TV-delen mere end mig, der måske vil være lidt irriteret over det :)
Thomas K - Ifølge min manual til D7005, så er Anynet+ kun for Samsung enheder som understøtter Anynet+. Min Denon forstærker har hvertfald ikke Anynet+, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tilslutte det, hvis du mener det stadig vil virke? Pt. sidder det sådan her: "Forstærker - HDMI out" til "Samsung HDMI 1". "Samsung optisk out" til "Forstærker optisk in - TV audio".
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nej det har den ikke, det har TVet, det hedder forskelligt alt efter hvilket fabrikat. Hos Panasonic f.eks hedder det Viera Link, og hos Sony Bravia Link. Det kræver HDMI forbindelse mellem enhederne for at virke, og for Recivere også ARC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Ja mit tv har Viera link og min Onkyoreciever 508 har HDMI-CEC, så det tænder og slukker og styre volumen med samme (tv-)remote. Men man kan ikke få on-screen display, sålænge man står på TV-mode; kun AV.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det virke forskeligt, fra enhed til enhed. Har som skrevet fint Reciverens Volume på skærmen OGSÅ når der ses fra TV Tuneren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Måske kan jeg også koble en harddiskoptager ind mellem TV signalet, så koble den til forstærkeren med HDMI? Min Logitech Harmony styrer jo det hele fra 1 remote alligevel, og så kører alt jo igennem forstærkeren under alle omstændigheder.
|
|
![]() |
|
Ja, det kan du sagtens, og hvis Reciveren kan sløjfe signalet igennem, som min kan, så behøver du ikke altid at have Reciveren tændt når den skal bruges til udsendelser hvor det ikke er nødvendigt. |
|
|
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
Som allerede foreslået så aktiver anynet på dit tv + hdmi control på din receiver. Voila!!! Nu har du volume OSD ved tv kiggeri.
Det var så lidt |
|
![]() |
|
theman7979,
Korrekt! Det virker sgu - prøvede det i aftes. Slog bare "HDMI control" til på forstærkeren og vupti. Anynet var åbenbart allerede slået til på TV'et (og den kan i øvrigt slet ikke se nogen enheder, men det virker stadig fint). Ser ud til der er en lille smule forsinkelse før volume OSD'en popper up, men det kan jeg leve med. Underligt nok så OSD'en 2 "enheder" højere end forstærkerens. Så hvis volume på forstærkeren står til 30, så skriver OSD'en 32. Men hva, det betyder jo ingenting. Jeg var ikke klar over det var "hdmi control" der skulle aktiveres på forstærkeren, men tak til begge der foreslog anynet+ funktionen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Du skal så bare lige være opmærksom på det ekstra strømforbrug i forstærkeren ved standby.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |