recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få vist forstærkers "volume info" på TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Få vist forstærkers "volume info" på TV?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:14
Beanie - jep, netop.

"Det skyldes at AVkanalen modtager videosignal og kan mikses med Recieverens on-screen-display. Det kan man ikke med tvTuneren, da denne er direkte i tvet, selvsagt. "

Men så vidt jeg kan forstå på Radiomanden, hvis TV'et havde understøttet ARC, så ville ovenstående altså kunne lade sig gøre?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:21
Som Askepot siger - det er så uendeligt ligegyldigt.

Jeg ville hellere foretrække, at tvkanalerne justerede deres lydniveau ens.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:26
Jeg har et C6005 og kan sagtens se Volumen på min skærm. Det kræver bare at du aktiverer Anynet+. Minusset er så at tv'et tænder, slukker, og skifter indgang automatisk på din reciever. Du skal så bare opsætte din reciever, så den bruger den optiske indgang, når du ser TV, så er den ged barberet(Formentligt)
---------------------

Thomas K
Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:31
Beanie - du har nok ret, vi kan nok lære at leve med det. Jeg kan formentlig godt, men det er nok mere hende den anden der er forbruger TV-delen mere end mig, der måske vil være lidt irriteret over det :)

Thomas K - Ifølge min manual til D7005, så er Anynet+ kun for Samsung enheder som understøtter Anynet+.  Min Denon forstærker har hvertfald ikke Anynet+, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tilslutte det, hvis du mener det stadig vil virke?

Pt. sidder det sådan her:
"Forstærker - HDMI out" til "Samsung HDMI 1".
"Samsung optisk out" til "Forstærker optisk in - TV audio".
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af fzr600r fzr600r skrev:

Min Denon forstærker har hvertfald ikke Anynet+

Nej det har den ikke, det har TVet, det hedder forskelligt alt efter hvilket fabrikat. Hos Panasonic f.eks hedder det Viera Link, og hos Sony Bravia Link.
Det kræver HDMI forbindelse mellem enhederne for at virke, og for Recivere også ARC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 17:44
Ja mit tv har Viera link og min Onkyoreciever 508 har HDMI-CEC, så det tænder og slukker og styre volumen med samme (tv-)remote. Men man kan ikke få on-screen display, sålænge man står på TV-mode; kun AV.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 18:05

Det virke forskeligt, fra enhed til enhed. Har som skrevet fint Reciverens Volume på skærmen OGSÅ når der ses fra TV Tuneren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 20:14
Måske kan jeg også koble en harddiskoptager ind mellem TV signalet, så koble den til forstærkeren med HDMI?  Min Logitech Harmony styrer jo det hele fra 1 remote alligevel, og så kører alt jo igennem forstærkeren under alle omstændigheder.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:18

Ja, det kan du sagtens, og hvis Reciveren kan sløjfe signalet igennem, som min kan, så behøver du ikke altid at have Reciveren tændt når den skal bruges til udsendelser hvor det ikke er nødvendigt.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 19:07
Som allerede foreslået så aktiver anynet på dit tv + hdmi control på din receiver. Voila!!! Nu har du volume OSD ved tv kiggeri.

Det var så lidt
Til top
fzr600r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fzr600r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 08:30
theman7979,

Korrekt! Det virker sgu - prøvede det i aftes. Slog bare "HDMI control" til på forstærkeren og vupti. Anynet var åbenbart allerede slået til på TV'et (og den kan i øvrigt slet ikke se nogen enheder, men det virker stadig fint).

Ser ud til der er en lille smule forsinkelse før volume OSD'en popper up, men det kan jeg leve med. Underligt nok så OSD'en 2 "enheder" højere end forstærkerens. Så hvis volume på forstærkeren står til 30, så skriver OSD'en 32. Men hva, det betyder jo ingenting. 

Jeg var ikke klar over det var "hdmi control" der skulle aktiveres på forstærkeren, men tak til begge der foreslog anynet+ funktionen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 11:55
Du skal så bare lige være opmærksom på det ekstra strømforbrug i forstærkeren ved standby.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu