|
Få vist forstærkers "volume info" på TV? |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||||
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg må hellere lige sætte måleren til og tjekke hvad forskellen er med hhv. hdmi control "on" og "off", det skal jo helst ikke koste for meget i standbystrøm.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Jeg kan huske at min Onkyo 605 brugte 47 watt med HDMI kontrol, og under 1 watt uden.
|
||||
![]() |
||||
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
|||
Samme med min gamle Denon 2809 :( ser dog ud til at det er fixet på ny modeller. Nedenstående er consumption specs for Denon 1713.
|
||||
![]() |
||||
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
|||
Hvis du alligevel har måleren på, vil så så ikke lige checke hvor meget strøm den hiver, når receiveren er tændt, men der ikke er noget input. På forhånd tak.
|
||||
![]() |
||||
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
|||
Min Denon AVR-1713 måler følgende...
Slukket, med HDMI-control slået TIL: 8 watt Slukket, med HDMI-control slået FRA: 0.2 watt (theman7979): Tændt, men valgt en input der ikke er tilsluttet noget/input hvor afsenderen er slukket: 65 watt (det samme som normal brug). Dvs. det koster ca 80 kr ekstra om året at have slået HDMI-control til, og det eneste jeg bruger det til, er at få volume OSD. Har antaget at forstærkeren i gennemsnit kører 4 timer om dagen, så bruger den nok det samme uanset om HDMI control er til eller fra, så dvs. 20 timers standby dagligt, ved 2 kr pr kWh, vil koste 30 kr/årligt normalt, og 116 kr/årligt ved "hdmi control".
|
||||
![]() |
||||
|||
fzr600r:Tak for verdensklasse respons. Dejligt når folk kommer med feedback, selvom problemet faktisk er løst.
8 watt er noget mere end manualen opgiver, kan det tænkes at du samtidigt har passthrough slået til?
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvor kan jeg se om jeg har det? Umiddelbart SKAL forstærkeren være tændt før jeg får billede fra AppleTV's HDMI via forstærkeren, op på TV'et - hvis det er det passthrough skal kunne tilbyde (at videresende signalet uden forstærker er tændt). Den har dog lige opdateret firmware efter jeg fik sat netværkskabel i, og det ser ud til at den gik fra 8w til lidt over 6w efterfølgende - om de har optimeret noget eller om det er et tilfælde/fejl i målingen, ved jeg ikke.
|
||||
![]() |
||||
|||
Ok, så er HDMI pass through nok ikke aktiveret - eller også er det ikke sat op til den HDMI indgang som din ATV sidder på.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |