recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fabhunds Hule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFabhunds Hule

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:41
Ser fedt ud!

Jeg kunne SÅ godt tænke mig et dedikeret biorum!
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Super lækkert udstyr du har der hele vejen rundt, nice! 

Det setup gad jeg godt ha' 

/Halsted

Tak skal du have Halsted
det har dælme også kostet en del overarbejde efterhånden.
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Tilgiv mig min ignorance, men hvad er det lige der gør din center så speciel?

Ellers er det et superfedt setup :-) ser ret lækkert ud.

Takker mange gange :-)
Jeg ved såmænd ikke om min center er så specielt, andet end den spiller helt igennem fantastisk. Jeg havde Dali som center før og den var jeg godt tilfreds med, men hoppet til revel c32 kan afgjort høres. Jeg vidste nok at centeren var meget vigtig, og at samspillet mellem den og fronterne var centrale komnponenter i lydbilledet, men det er alligevel kommet meget bag på mig hvor meget det betød. Dialogen i film er blevet skarp og tydelig efter c32 kom op.

Grunden at den måske fylder en del i beskrivelsen er det kæmpearbejde der lå i af finde den til en ok pris på det tidspunkt, og hele forløbet med at få den hjem. Det er nok den enhed jeg har arbejdet mest for at få hjem, måske derfor jeg er list ekstra glad for den

Men om den er så special i forhold til andre, ved jeg ikke lige

Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Ser fedt ud!

Jeg kunne SÅ godt tænke mig et dedikeret biorum!

Jeg takker også de højere magter for at kæreste der tillader mig at bruge stuen til dette...eller nu er der ikke nogen decideret stue tilbage

Jeg ville tilgengæld gerne have en haft en kælder til dette...oh boy det ville være super rart

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:49
Hvordan med lyset? Mørklægger i hele "stuen" når i skal se TV-avis, eller lever i med at der er lyst??

-Kent

Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hvordan med lyset? Mørklægger i hele "stuen" når i skal se TV-avis, eller lever i med at der er lyst??

-Kent

Godt spørgsmål :)
Ja vi mørklægger så godt vi kan.Vi har mørklægningsgardiner som det svagt kan anes i venstre side af dette billede, i alle vinduer, samt en stort gardin der kan trækkes for ind til selve rummet. Det virker ok, om end det ikke lukker alt lys ude. Min gamle fysikllærer havde ret, da han proklamerede at lys kan bøje
Godtnok kører gardinet inde i en lukket ramme, men hvis solen står direkte ind om sommeren der er en stibe sollys rundt i kanterne i gardinet. Det skulle vist kunne løses ved at monterer børster inde i selve trækrammen. Det er nu ikke noget der generer voldsomt på billedet. Projektoren klarer det faktisk meget pænt selv om der er relavtivt lyst i lokalet. (Hvis man ikke lige trækker gardinerne ned, og der er ikke er sommersolskin). En dag som i dag med gråvejr er der ok billedede, selv om der ikke skal være den mindste tvivl om at det bedste billede er om aftenen når der er sort som..... Tv kan sagtens ses i dagstid, men jeg ville nu ikke sætte en god film over før om aftenen for at nyde den 100%

Men det er dælme svært at mørklægge et rum 100%, hvilket også er derfor for jeg meget hellere ville have haft en kælder.

Glæder mig til den dag de laver en projkektor der kan kaste sort lys

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:43
Tak for svaret! Den ide får jeg nok ikke solgt til fruen, hun ynder at sidde og læse, ordne negle, strikke eller noget helt femte imens hun "ser" TV. Så 100% mørklægning bliver det nok kun til under filmfremvisning for vores vedkommende.

-Kent
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 19:41
Så gik søndag eftermiddag med at rode lidt kabler og få lidt bedre styr på dem. Hjørnet bag højre fronthøjttaler har længe irriteret mig, så det gav en indre ro da det endelig blev lavet i dag. :-D
Det er efterhånden over ½ år siden jeg købte nyt højttalerkabler til baghøjttalere, så samtidigt med at jeg fik styr på kablerne var der også en lille opgradering.
Jeg nåede kun højre side, venstre side burde forløbe lidt hurtigere, når jeg skal igang med den.

Men her er lidt visult undervejs og til sidst. Jeg beklager at billedkvaliteten ikke er i top.

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 20:29
Klasse at ha' bordmodeller af Enterprise stående i hjemmebiografen! 

(og flot kabelføring iøvrigt)

-Kent
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:11
Det er klasse at du har en bedre halvdel der tillader sådanne bordmodeller

Hvor mange blomster har det kostet?

/Halsted
Til top
fabhund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 12:27
hehehe.

Nu er det faktisk sådan at hun er fuldstændig lige så vild med Star Trek som jeg er.
De er en gave fra hende, så jeg tror faktisk hun ville blive sur, hvis modellerne ikke stod der
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu