recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Facebook usynlighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Facebook usynlighed?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andershede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Facebook usynlighed?
    Sendt: 01-December-2012 kl. 23:31
Jeg irriterer mig over at man ikke kan være mere usynlig på facebook. Kan det passe at det er umuligt at indstille facebook sådan at hvis jeg deltager i en diskussion på en væg, ja så kan jeg ikke undgå at alle venner kan læse om dette?

Skal man virkelig lave en ekstra profil hvis man gerne vil kunne deltage lidt i fred i diverse diskussioner uden at mormor absolut kan læse med om det? Enten i højre side hvor de seneste updates kommer eller i deciderede nyhedsfeeds hos venner.

Jeg kan godt finde ud af at slå opslag fra. Men de her kommentarer jeg ligger på andres vægge dukker op hos venner. I hvert fald hvis nogen synes godt om det.


Men kort sagt - skal jeg lave ny profil for at få helt fred for at venner kan se noget som helst aktivitet?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Men kort sagt - skal jeg lave ny profil for at få helt fred for at venner kan se noget som helst aktivitet?

Det er et forsøg værd, men det er ikke sikkert det er nok.

Jeg meldte mig på facebook første gang fordi jeg var blevet inviteret til noget gammel klassefest arrangement og det var nemmere at koordinere via facebook. Inden længe havde jeg dog et mylder af "venner", en del af dem rigtige venner, men også venners svigerforældre, nevøens klassekammerater og folk jeg havde mødt for 16 år siden en enkelt gang til en havefest. Alle disse mere eller mindre tilfældige mennesker mente at det var nødvendigt at holde mig opdateret om hvorvidt de havde støvsuget, luftet hunden eller haft en dårlig dag på jobbet. Da klassefest arrangementet var overstået lukkede jeg under meget besvær min facebookprofil ned.

Noget tid senere forsøgte jeg mig med facebookprofil nummer to. Jeg følger med i amerikansk fodbold og den fanside hvor man kan snakke med ligesindede ligger på facebook, irriterende nok. Jeg oprettede en ny profil under et alias, beregnet udelukkende på at skrive med nfl nørder, men fik ved en fejl genbrugt den emailadresse jeg havde brugt til min første profil. Resultatet var at en bekendt kort tid efter skrev "Hej, fedt du er tilbage på fb, men hvorfor kalder du dig det der underlige navn?". Argh! Jeg lukkede profilen ned med det vuns.

Tredie gang måtte være lykkens gang. Helt ny emailadresse, helt nyt alias, helt ny facebookprofil og jeg gennemgik grundigt SAMTLIGE opsætningsmuligheder og svarede nej til ALT. Nu skulle der snakkes football uden alle mulige ligegyldige statusopdateringer og pis fra folk jeg dårligt nok kunne huske hvem var. Det virkede, jeg var i fred og kunne snakke bold - lige indtil den aften hvor jeg begik brøleren at installere facebook som app på min telefon. Jeg sad i sofaen og så kamp og tænkte at jeg lige kunne chatte lidt på telefonen undervejs. Under installationen spurgte facebook app'en om den skulle hente kontakter ind fra telefonbogen på telefonen, hvilket jeg svarede nej til. Den importerede ikke kontakterne, men har dog alligevel haft snablen nede i telefonbogen, for pludselig væltede det frem med forslag til folk jeg kunne invitere, ikke kun dem i min telefonbog, men også deres venner og familie. "Jamen selvfølgelig er jeg da frisk på at snakke med en arbejdskollegas mormor?!?!", suk. Hvad værre er, facebook har naturligvis også oplyst alle de her mennesker om at jeg måske er interessant at invitere som ven, så det var den anonymitet.

Facebook SKIDER hvis du er en smule privat anlagt og gerne bare vil have lov at bruge en fanside eller måske være ven med 2-3 personer du rent faktisk ER ven med. Facebook registersamkører så det er til at få spat af og gør sit yderste for at du bliver set af så mange som muligt, uanset hvad du vælger af options.

Jeg håber det lykkes for dig at lave sådan en profil i fred og ro og få lov at holde den privat, det er ikke lykkes for mig endnu.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1953
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Det er et forsøg værd, men det er ikke sikkert det er nok.
...
Jeg håber det lykkes for dig at lave sådan en profil i fred og ro og få lov at holde den privat, det er ikke lykkes for mig endnu.
Hvis jeg havde haft en facebook profil havde jeg liket og delt og hvad man nu ellers kan. Clap
Måske jeg skulle +1'e den på min Google+ konto jeg alligevel aldrig bruger.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 19:28
hej er det ikke en mulighed

Kære FB venner, kan jeg få jer til at gøre noget for mig: Jeg vil gerne fortsætte med at være venner med jer, men med de nye ændringer i FB, kan alle og enhver se aktiviteter på min væg. Dette sker, når venner klikker ”Synes om” eller ”Kommentarer”, så kan deres venner også se det.
Desværre kan man ikke selv ændre denne indstilling, fordi Facebook har lavet det på denne måde. Så jeg har brug for d

in hjælp. Kun du kan gøre dette for mig. Vær sød at sætte musen over mit navn foroven (du skal ikke klikke), et vindue kommer frem og du flytter nu musen til ”Venner” (også uden at klikke), så går du ned til ”Indstillinger”, klik her og en liste dukker op. FJERN fluebenet ved ”Kommentarer og Synes godt om” ved at klikke på det. Ved at gøre dette, vil min aktivitet ikke længere være offentlig. Mange tak skal du have! Sæt dette på din egen væg, så dine venner kan gøre det samme, altså hvis du værner om dit privatliv :o)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Hvis jeg havde haft en facebook profil havde jeg liket og delt og hvad man nu ellers kan. Clap

Ja, så kunne jeg have fået al den publicity jeg egentlig helst er fri for, hehe..
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 03:17
Det er bl.a. en af de ting der gør, at jeg ingen facebook profil har.
Magen til Arto lignende portal, skal man s.. lede længe efter.  virker det som om, er det primære !
 


Redigeret af Roland - 03-December-2012 kl. 03:21
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu