recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fair Use Grænse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fair Use Grænse

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fair Use Grænse
    Sendt: 07-April-2013 kl. 12:54
Hej!

Hvad er Jeres mening og erfaringer med Fair Use grænsen på bredbåndsforbindelser??

I min logik er det lidt at gå imod 'det frie internet' og udviklingen - ligesom et 3G/4G modem med begrænset mængde data..

Er jeg helt forkert på den eller? 
F.eks. skriver Stofa at 99,9 % af deres kunder aldrig vil komme til at mærke til det..
Men Netflix/Youbio m.m. forbrug , især henover en weekend, så løber det da op??

Pft.

- Casper Smile
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 13:34
Det er perverst ,fik selv samme intro. om yousee bredbåndprodukt og fairuse/not so fair det lugter, det handler om at malke ,desværrre ! Har efter første måned af abonnement fået "advarsel" om at jeg nok skal opgradere mit abonnement, det er jo nok strategien ,at få folk på de dyreste , havde før comxnet med højere Upload ,og dog billigere. Der skal nok blive ballade omkring frie markeds vilkår Confused

Redigeret af len61 - 07-April-2013 kl. 13:36
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 18:15
Kæmp i mod det skidt. Hvis det får fat eet sted kommer vi alle til at døje med det :-(
 
Vi har en GOD tradition med flatrate i DK og det skal vi blive ved med.
 
BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Men Netflix/Youbio m.m. forbrug , især henover en weekend, så løber det da op??


Hvad løber det op i?

Selvsamme Stofa skriver:
"Streaming af Netflix (2.5mbit) 4 timer om dagen i en måned svarer til ca. 136 GB"

Da deres mest begrænsede abonnement (20/3 linje) har en begrænsning "allerede" ved 400GB svarer det til 11,7 timers netflix hver dag.

Er det så slemt?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 19:50
Forstår virkelig ikke pointen i det... Hvis det er så flotte tal som 99, et eller andet der ikke bliver ramt, hvorfor så forpeste os med det?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:10
Jeg har lidt svært ved at se problemet...
Hvis 99,9% ikke oplever at nå grænsen, sker der jo ikke noget videre ved det.

Jeg ser "fair use" grænsen som en stopklods, udbyderen kan tage i brug i specielle tilfælde.

Mht. Yousee, er deres grænser:
  • 10/1 Mbit = 200 GB/md.
  • 25/3 Mbit = 600 GB/md.
  • 50/5 Mbit = 1000 GB/md.
  • 100/10 Mbit = 2000 GB/md.
Det kræver da en rimelig solid indsats at nå dem ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:21
Lad for min skyld endelig super"sugerne" betale!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg har lidt svært ved at se problemet...
Hvis 99,9% ikke oplever at nå grænsen, sker der jo ikke noget videre ved det.

Jeg ser "fair use" grænsen som en stopklods, udbyderen kan tage i brug i specielle tilfælde.

Mht. Yousee, er deres grænser:
<ul style="margin: 0px 0px 10px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; list-style: none; "><li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">10/1 Mbit = 200 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">25/3 Mbit = 600 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">50/5 Mbit = 1000 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">100/10 Mbit = 2000 GB/md.
Det kræver da en rimelig solid indsats at nå dem ?


Enig!
Og Stofa's grænser er endnu højere...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg har lidt svært ved at se problemet...
Hvis 99,9% ikke oplever at nå grænsen, sker der jo ikke noget videre ved det.

Jeg ser "fair use" grænsen som en stopklods, udbyderen kan tage i brug i specielle tilfælde.

Mht. Yousee, er deres grænser:
<ul style="margin: 0px 0px 10px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; list-style: none; "><li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">10/1 Mbit = 200 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">25/3 Mbit = 600 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">50/5 Mbit = 1000 GB/md.<li style="margin: 0px; padding: 0px 0px 0px 10px; border: 0px; outline: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; background-image: url(http://yousee.dk/img/bullet_black.png); background-position: 0px 5px; background-repeat: no-repeat no-repeat; ">100/10 Mbit = 2000 GB/md.
Det kræver da en rimelig solid indsats at nå dem ?


Enig!
Og Stofa's grænser er endnu højere...

M.v.h.


OT!
Hvorfor hulan er min IE begyndt at lave ovenstående nummer, efter opgradering til IE10????   

M.v.h.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lad for min skyld endelig super"sugerne" betale!

M.v.h.

Nu har alle jo i årevis betalt for et produkt, uden at have udnyttet det fuldt ud, uden at have fået penge tilbage.
Og når så forbrugerene endelig begynder at udnyttet, hvad de faktisk har betalt for længe, så begynder udbyderne at klynke, og vil have flere penge for det samme produkt.

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 21:23
Det kan da godt være der er en del der synes det er Ok, de har nok ikke yousee, det er jo den gode gamle, jeg har ikke lort i min baghave det er alle andres problem, så lad bar folk skide Nuke ! Netflix er da også det eneste der bruges på en bredbåndsforbindelse, Snør lige tophatten gutterWacko
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Hvad løber det op i?

Selvsamme Stofa skriver:
"Streaming af Netflix (2.5mbit) 4 timer om dagen i en måned svarer til ca. 136 GB"

Da deres mest begrænsede abonnement (20/3 linje) har en begrænsning "allerede" ved 400GB svarer det til 11,7 timers netflix hver dag.

Er det så slemt?


Klaus

Ja når du kører i den "lavere" opløsning, super hd kører 7 - 12mbit og deres hd kører op til 7mbit. Så ligger man pludselig noget højere med sit forbrug. 

Hvis man så samtidigt har børn, så der tit og ofte kører 2 streams af gangen, så begynder det blive kritisk og ej forglemme hvis man streamer andre steder fra også som Viaplay, HBO Nordic osv.

Vi har ingen fairuse grænser herhjemme, da vi sidder på fiber 60/60. Men kan sagtens sætte mig ind i det er dybt problematisk for nogle.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu