recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fair Use Grænse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fair Use Grænse

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 21:34
Jeg ligger lige i grænseområdet ,det der giver mig en tanke er yousee's eget produkt youbio, der gøres mere favorabelt/atraktivt, hvis man rammer grænsen, for mig minder det lidt om Microsoft Explorer problematikken (er ikke ment som oplæg til diskussion) Embarrassed og man kan iøvrigt have 3 Netflix klienter på en Konto. 

Redigeret af len61 - 07-April-2013 kl. 21:36
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2013 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ja når du kører i den "lavere" opløsning, super hd kører 7 - 12mbit og deres hd kører op til 7mbit. Så ligger man pludselig noget højere med sit forbrug.


7Mbit = 4 timer hver dag hele måneden.

Men formoder man bare at datatrafikken er gratis for udbyderne, eller ønsker dem der bruger mange data, blot at alle abonnementer skal stige?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 00:39
Som enkeltperson skal man op og hente en masse crap, før fair-use grænsen bliver aktuel. Jeg kan dog godt se problemstillingen for en familie med Netflix i god kvaitet, Wimp, Youtube i 1080p etc., og dette bliver vel i stigende grad normen.



På min mors arbejdsplads har man mulighed for medarbejderbredbånd via TDC. Det er dog forhandlet så tilpas usmart, at de enkelte medarbejdere selv skal bede om en ny hastighed/pris, selv om TDC ændrer i deres tilbud; altså betaler arbejdspladesen for visse medarbejdere for meget for et "forældet" tilbud.

Redigeret af rasmusvn - 08-April-2013 kl. 00:42
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 07:09
Visse af disse aftaler kan end ikke forhandles af kunden selv, da det skal ske på firmaniveau. I mit forrige firma gik der et år før hastigheden nåede markedsniveau og man betalte da ALT for meget for et ret inferiørt produkt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lad for min skyld endelig super"sugerne" betale!

M.v.h.

Super "sugerne" ?? Nu har jeg heldigvis ikke stofa eller noget skrammel med det latterlige "fair use" crap. Men jeg vil da ikke begrænses på nogen som helst måde, jeg vil godt kunne udnytte at alle 4 i huset kan se netflix når de vil, og bruge min skydrive 24/7, spille online når det passer mig, samt at have min server kørende.

På en 100mbit download får jeg da nemt brug 2000gb data pr måned, det er jo trods alt IKKE kun download, men den total mængde data. At skulle være begrænset af sin udbyder, vorherre til hest :D
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lad for min skyld endelig super"sugerne" betale!

M.v.h.


Super "sugerne" ?? Nu har jeg heldigvis ikke stofa eller noget skrammel med det latterlige "fair use" crap. Men jeg vil da ikke begrænses på nogen som helst måde, jeg vil godt kunne udnytte at alle 4 i huset kan se netflix når de vil, og bruge min skydrive 24/7, spille online når det passer mig, samt at have min server kørende.

På en 100mbit download får jeg da nemt brug 2000gb data pr måned, det er jo trods alt IKKE kun download, men den total mængde data. At skulle være begrænset af sin udbyder, vorherre til hest :D


Hvem snakker om begrænsning? Jeg er 100% for, at du kan suuuuge løs, af internettets goder. Så længe du selv betaler for det! Jeg gider ikke betale kollektivt, for at andre kan få lov at bruge 2000+ GB/måned.

P.S.: Stofa's fairuse-grænse på deres hurtigste forbindelse er så 2.500 GB.

M.v.h.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 09:43
Henrik B > Det er jo ikke anderledes end i resten af samfundet, der er nogle der mener at fordi man har muligheden så skal man kneppe systemet til ukendelighed, det være sig internet, sociale ydelser af forskellig art og andre goder samfundet/fælleskabet kan give.
 
Og at folk mener at for en pris på 300kr om måneden skal jeg da have lov til misbruge internettet alt det jeg kan 24/7, 300kr dækker kun 1/10 del af én Port i et Cisco 48 ports kobber modul til en pris omkring 200.000,-
 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lad for min skyld endelig super"sugerne" betale!

M.v.h.


Super "sugerne" ?? Nu har jeg heldigvis ikke stofa eller noget skrammel med det latterlige "fair use" crap. Men jeg vil da ikke begrænses på nogen som helst måde, jeg vil godt kunne udnytte at alle 4 i huset kan se netflix når de vil, og bruge min skydrive 24/7, spille online når det passer mig, samt at have min server kørende.

På en 100mbit download får jeg da nemt brug 2000gb data pr måned, det er jo trods alt IKKE kun download, men den total mængde data. At skulle være begrænset af sin udbyder, vorherre til hest :D


Hvem snakker om begrænsning? Jeg er 100% for, at du kan suuuuge løs, af internettets goder. Så længe du selv betaler for det! Jeg gider ikke betale kollektivt, for at andre kan få lov at bruge 2000+ GB/måned.

P.S.: Stofa's fairuse-grænse på deres hurtigste forbindelse er så 2.500 GB.

M.v.h.


Er helt enig med Henrik her.

Der er også forskel på hvad man betaler alt efter hastighed.

Meeenn nu er det jo også surt hvis man lige pludselig skal til at betale 10 øre ekstra for sin Hobbit download fra torrent sites (Jeg anklager ikke nogen som har skrevet i denne her tråd ;-) ).

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 10:22
Tjaa det er også de arbejdsløse's egen skyld de er arbejdsløse Unhappy
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Tjaa det er også de arbejdsløse's egen skyld de er arbejdsløse Unhappy


Hvad har det med sgaen at gøre, jeg forstår ikke sammenhænget?

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 10:43
At en hel del siger de bare kan tage et arbejde eller flytte efter det. Den Liberale tanke ! Jeg har ikke noget problem med arbejdsløshed jeg har arbejde alle andre skal da bare stoppe med at pive. Såda virker det også som nogle vurdere Fair Use, vel ikke mange af dem som siger det er fint med Fair Use, har det selv. Analogien går såmænd ud på at vi har tendens til kun at kigge på om vi er tilfredese med vores ,så længe vi ikke bliver berørt. Og så blander man torrent's og maskinTech/omkostninger ,det er da Latterligt, Overskud og vækst er jo Alpha & Omega, så hvis der skal suuuges er det nok ikke brugere der suuger men udbyder puuger. LAD OS STÅ SAMMEN (med mindre der er nogle vi ikke vil have med) Det var såmænd mit lille harme kvad.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

At en hel del siger de bare kan tage et arbejde eller flytte efter det. Den Liberale tanke ! Jeg har ikke noget problem med arbejdsløshed jeg har arbejde alle andre skal da bare stoppe med at pive. Såda virker det også som nogle vurdere Fair Use, vel ikke mange af dem som siger det er fint med Fair Use, har det selv. Analogien går såmænd ud på at vi har tendens til kun at kigge på om vi er tilfredese med vores ,så længe vi ikke bliver berørt. Og så blander man torrent's og maskinTech/omkostninger ,det er da Latterligt, Overskud og vækst er jo Alpha & Omega, så hvis der skal suuuges er det nok ikke brugere der suuger men udbyder puuger. LAD OS STÅ SAMMEN (med mindre der er nogle vi ikke vil have med) Det var såmænd mit lille harme kvad.
¨
 
Du kan da ikke sammenligne de to ting.
 
At nogen bruger deres internet i megtet stor grad og derved støder på en fair-use grænse er i mine øjne/ører et luksusproblem, det er arbejdsløshed ikke.
 
Som en nævner, et forbrug på 2 Terra Bytes? Det er jo helt vildt (men nu har jeg heller ikke Netflix).
 
De samme som brokker sig over internetudbyderne, betaler gerne maxpriser på deres udstyr, bare det har det rigtigte mærke (det her er så en fordom jeg har ;-) ).
 
hmmm, gad vide hvordan jeg kan se hvor meget jeg bruger på min opkobling, nogen der ved hvordan det kan tjekkes (har waoo)?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu