recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fair Use Grænse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fair Use Grænse

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:26
Et eller andet sted så forstår jeg faktisk ikke denne situation. 

Jer der har valgt have Stofa/Yousee, har valgt have en fairuse grænse, os andre som har andre udbydere uden fairuse grænse, men frit forbrug. Om vi vil bruge 2TB om måneden, eller 500GB, det er da fuldstændig ligegyldigt. 

Om folk downloader eller bruger det kun streaming, er jo heller ikke essensen, så længe de holder sig indenfor deres regler de har i deres abonnement. 

Når det så er sagt, så har jeg på 2 dage og 13 timer, har netværks aktivitet her på min bærbar på 10,5GB på download siden. Det eneste den bliver brugt til er surf og test, en smule youtube og andre videoer.

Dvs ingen netflix, ingen hbo nordic som er dem vi abonnere på fra denne computer. Så derfor, kan det jo hurtigt konkluderes at de maskiner vi har til stream osv ligger meget højere pr. dag. 

Det næste bliver vel folk skal få ondt i røven over nogle sidder på kollektiv aftaler hvor vi får en god pris, da vi er en stor forening.

Men danskerne er jo også blandt verdens bedste folk til at brokke sig. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:27
Du bekræfter jo bare hvad jeg snakker om, du har tilsyneladende ikke nogle problemer, det er andre der suuger (det var godt nok ikke dig der sagde det) unødvendigt meget. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne internet og arbejdsløshed, men hvordan man overordnet set ser på ,og løser dem, uden reelt set at have problemet på sig, ligner hinanden, ikke alle har samme fordele geografisk (udbydere, og kobber/lys), økonomisk Osv. der ligger min pointe, at det måske bør harmoniseres. Fair Use er belejligt nu da Yousee har deres eget produkt Youbio, det er min øjebæ, at det til forveksling ligner et argument/incitament for fair use ,NOT Smile Ps. synes det er fedt der nogle der følger med i spørgsmålet Thumbs Up 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

 
Du kan da ikke sammenligne de to ting.
 
At nogen bruger deres internet i megtet stor grad og derved støder på en fair-use grænse er i mine øjne/ører et luksusproblem, det er arbejdsløshed ikke.
 
Som en nævner, et forbrug på 2 Terra Bytes? Det er jo helt vildt (men nu har jeg heller ikke Netflix).
 
De samme som brokker sig over internetudbyderne, betaler gerne maxpriser på deres udstyr, bare det har det rigtigte mærke (det her er så en fordom jeg har ;-) ).
 
hmmm, gad vide hvordan jeg kan se hvor meget jeg bruger på min opkobling, nogen der ved hvordan det kan tjekkes (har waoo)?

Du kan jo tjekke det må den computer du sidder ved hvis den ikke har været genstartet ved gå i netværk og delingscenter og trykke på forbindelser, så står der sendt og modtaget. 

Der findes dog også programmer som kan holde styr på det så man kan få for en hel måned af gangen og hvad man ligger på i alt. 


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:40
Mener man på windows Pc kan via jobliste ,se data trafik på din pc der vist også en logfil man kan skrive/aktivere ,ellers er der i de fleste routere en dataoptæller der kan aktiveres og nulstilles osv. 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:41
Nu bliver mine maskiner slukket og tændt i et væk, desuden er der mange enheder som tilgår nettet.
Så jeg håbede der var en statusside hos waoo jeg ikke kendte til ;-)
Kan sikkert også set det på min router, hmmmmmm, tjekker lige
 
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:50
Det skal kun være wan trafik du måler ,ellers gir det ikke så meget mening.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er helt enig med Henrik her.

Der er også forskel på hvad man betaler alt efter hastighed.

Meeenn nu er det jo også surt hvis man lige pludselig skal til at betale 10 øre ekstra for sin Hobbit download fra torrent sites (Jeg anklager ikke nogen som har skrevet i denne her tråd ;-) ).


Hvorfor bekymrer du dig om det, når du har fiber? Du får din internet til utrolig lav pris, med en utrolig lav svartid, og ikke det fjerneste risiko for at der bliver indført fairuse eller afgifter. Fiber kan bære det, fordi der er opbygget en ordentlig backbone.


Redigeret af Nagash - 08-April-2013 kl. 11:58
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 

 og ikke det fjerneste risiko for at der bliver indført fairuse eller afgifter.

Opstår der et marked, hvor alle traditionelle udbydere tager ekstra betaling for store datamængder, skal man være meget naiv hvis man tror at fiberudbyderne ikke ville gøre det samme.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

 

 og ikke det fjerneste risiko for at der bliver indført fairuse eller afgifter.

Opstår der et marked, hvor alle traditionelle udbydere tager ekstra betaling for store datamængder, skal man være meget naiv hvis man tror at fiberudbyderne ikke ville gøre det samme.
Hvorfor det 2 forskellige distributions fundamenter ?

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:




Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er helt enig med Henrik her.

Der er også forskel på hvad man betaler alt efter hastighed.

Meeenn nu er det jo også surt hvis man lige pludselig skal til at betale 10 øre ekstra for sin Hobbit download fra torrent sites (Jeg anklager ikke nogen som har skrevet i denne her tråd ;-) ).<span style="line-height: 1.4;">
</span>

Hvorfor bekymrer du dig om det, når du har fiber? Du får din internet til utrolig lav pris, med en utrolig lav svartid, og ikke det fjerneste risiko for at der bliver indført fairuse eller afgifter. Fiber kan bære det, fordi der er opbygget en ordentlig backbone.




Hvorfor skulle der ikke være en risiko?

Udbyderne selv betaler for den trafik der ryger ud og ind af deres net, og jo mere kunderne surfer, desto mere skal de betale.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:49
For mig er problematikken, at de kalder det for "frit forbrug", hvilket jeg strengt taget mener det ikke er.
Er ok med, at de laver en differenceret model, men de skal ikke kalde noget frit når det ikke er det 
Det samme gælder egentlig også for de nye mobilabonnementer (hvor frit data også er begrænset).
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:58
Hvor vidt der er opbygget en ordentlig backbone har intet at gøre med om man har fiber eller ej.

ADSL/VDSL: Der er fiber til DSLAM'en og kobber fra DSLAM til kunden.
Fiber: Der er fiber til "fiberskuret" og fiber derfra og til kunden.
Koax kabel: Fiber til "kabel ø" og koax kabel ud til kunden, her er problemet at kunder inden for samme ø, deler samme kabel og dermed samlet kapacitet.

Fælles for alle er at fra samlingspunktet og frem til internettet anvendes fiber, men hvis dette fiber er for langsomt i forhold trafik behovet så opstår der problemer.

Alle kan få flaskehals problemer uanset anvendt teknologi.

Kabel TV netværket er dog mest sårbart pga. at det er et "shared media".

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu