recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fair Use Grænse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fair Use Grænse

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 16:23
Angående symmetriske linier, dette kommer også an på hvilken teknologi din fiber benytter. Har du fx en gpon løsning, så er den ligeså delt og asymetrisk som xDSL.

Hvilket er en billigere løsning for leverandøren, samt dækker fint de fleste brugers behov.

De 10% forventede tab på kobber, det er jo fordi leverandøren oversælger sin forbindelse.
Tcp overhead findes vel på både fiber og kobber.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 16:28
Ja det findes da på alle forbindelser, men så er det jo et spørgsmål om at undersælge i stedet for at oversælge. Skru forbindelsen op, så du er sikker på at hvis en kunde bestiller end 30/5 fx, så er det også det han får som minimum. Vi er jo for dumme, at vi overhovedet finder os i, at vi kun måske får det vi betaler får. Heldigvis er ombudsmanden ved at gøre op med det. Det blev jo for ganske nyligt forbudt at sælge en forbindelse med "op til"
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:



Henrik B > Det er jo ikke anderledes end i resten af samfundet, der er nogle der mener at fordi man har muligheden så skal man kneppe systemet til ukendelighed, det være sig internet, sociale ydelser af forskellig art og andre goder samfundet/fælleskabet kan give.
 
Og at folk mener at for en pris på 300kr om måneden skal jeg da have lov til misbruge internettet alt det jeg kan 24/7, 300kr dækker kun 1/10 del af én Port i et Cisco 48 ports kobber modul til en pris omkring 200.000,-
 


Netop!         

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:



Henrik B > Det er jo ikke anderledes end i resten af samfundet, der er nogle der mener at fordi man har muligheden så skal man kneppe systemet til ukendelighed, det være sig internet, sociale ydelser af forskellig art og andre goder samfundet/fælleskabet kan give.
 
Og at folk mener at for en pris på 300kr om måneden skal jeg da have lov til misbruge internettet alt det jeg kan 24/7, 300kr dækker kun 1/10 del af én Port i et Cisco 48 ports kobber modul til en pris omkring 200.000,-
 


Netop!         

M.v.h.

Jamen tror I da, at udbyderne forventer at tjene den Cisco hjem på en måned, eller kunne det for eksempel være som alt andet forretning, at man skal bruge penge for at tjene penge. Tro nu ikke, at selskaberne taber penge på deres kunder, for så ville de sgu ikke sænke priserne og hæve forbindelserne i disse år, samtidig med at dataforbruget stiger. Det giver jo ingen mening.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Henrik B > Det er jo ikke anderledes end i resten af samfundet, der er nogle der mener at fordi man har muligheden så skal man kneppe systemet til ukendelighed, det være sig internet, sociale ydelser af forskellig art og andre goder samfundet/fælleskabet kan give.
 
Og at folk mener at for en pris på 300kr om måneden skal jeg da have lov til misbruge internettet alt det jeg kan 24/7, 300kr dækker kun 1/10 del af én Port i et Cisco 48 ports kobber modul til en pris omkring 200.000,-
 
200.000/48/300=13,8

Tilbagebetalt på 14 måneder (Hvis de da ikke lige får lidt mængderabat:-). Det har de vist styr på
 

BS


Redigeret af Bschmidt - 08-April-2013 kl. 18:17
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 19:22
Fairuse grænser er jeg imod, specielt på de extremt hurtige forbindelser, hvor man må forvente at forbrugeren vil bruge sin linie.

I dagligdagen er jeg ikke i nærheden af min fairuse grænse.

Boykot er ikke en mulighed da jeg er begrænset til yousee, da div. DSL linier ikke kan levere godt nok.

Jeg er bare ked af, at jeg bor i et område hvor TDC har købt fibernettet, da de ikke virker det mindste interesseret i at sælge fiber forbindelser 
Cry Læste lidt op på det & priserne er semi OK, dvs. lidt dyrere for 50/50, TV, telefoni etv.

MEN, så kommer denne lige: " Ved behov for gravning op til 30 meter er oprettelsesprisen 4.999 kr. Ved gravning over 30 meter tillægges 399,- inkl. moms per ekstra meter. Gør-det-selv installation tilbydes kun, hvis du allerede har en TDC fiber-installation i hjemmet."

7 km herfra: Waoo...... Unhappy øv med øv på.




Redigeret af clausols1 - 08-April-2013 kl. 20:43
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 07:45
Synes også det er forkert, at lave fair use grænser, da vi i fremtiden sikkert vil hente mere og mere data.

Forventer at inden for de næste 10 år, vil sattelit, -kabel og -antenne tv forsvinde til fordel for IPTV og på dette tidspunk vil den grundlæggende opløsning sikkert også være noget højre end idag. Dermed vil dette kræve mange flere TB data om måneden end vi er vandt til idag (familie på 4 personer, der vil se hvert sit program).

Dette vil helt sikkert også stoppe udviklingen af pirat-kort og den slags, da der er mulighed for to-vejs kommunikation, hvilket forhåbentlig vil gavne os alle med lavere priser.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 09:01
Fair use grænserne er ikke noget nyt. Til gengæld stiger de hele tiden.

Edit:
30. november 2010
http://www.comon.dk/art/151566/er-fair-use-graensen-fair

"Hos Stofa må kunder med den nye 111/11 Mbit-hastighed maksimalt forbruge 500 GB om måneden via tv-kablet. Hos YouSee er det både kunder på 30 og 50 Mbit-hastighederne, som har begrænsninger. Kunderne må maksimalt bruge 200 GB om måneden."

9. april 2013


Stofa
http://stofa.dk/fair-use
Fair use grænsen på Stofa Bredbånd
  • 20/3 Mbit 400 GB/md.
  • 40/5 Mbit 800 GB/md.
  • 60/10 Mbit 1200 GB/md.
  • 150/15 Mbit 2500 GB/md

youSee
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Abonnement/Om_Bredbaand/Fair_use_pa_bredbaand.aspx
Fair-use-grænserne:
  • 10/1 Mbit = 200 GB/md.
  • 25/3 Mbit = 600 GB/md.
  • 50/5 Mbit = 1000 GB/md.
  • 100/10 Mbit = 2000 GB/md.

Ergo, i løbet af 1½ år har Stofa 5 doblet fair use grænsen på deres højeste hastighed og yousee 3 til 5 doblet afhængigt af hastigheden.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 09-April-2013 kl. 09:12
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 12:38

Nagash > Selvfølgelig tjener de da penge som de fleste andre virksomheder, ellers var der jo ingen til at betale til staten udover du og jeg. Og selvfølgelig skal de bruge penge for at tjene penge. Jeg ville også bare lige sætte i perspektiv at det kræver 14 måneder for blot at betale 1 kobber port tilbage, (takket til bschmidt), derudover kommer der jo udgifter til øvrig netværk/infrastruktur, routere, switche, servere, centraler osv, samt udgifter til opkobling på DIX og ikke mindst udgifter til datatrafik ind- og udlands.

Det er har også været noget nærmere for Fiber selskaber at skabe en succes med billigere priser da mange af udgifterne til udbredelsen har været holdt af staten/komunerne gennem statsejede virksomhedder og interesse selskaber (I/S), DONG, DSB, og hvad de ellers hedder dem som har langt fiber omkring i DK, endvidere er den sidste del af udgiften til Fiber oftest holdt af Forbrugeren selv i forbindelse med nedgravning fra vej og eller længere distancer. Hvor der på de gamle kobber kabler som er betalt foregår så megen renovering pågrund af alder osv. Udgifter som ISP'erne jo skal være med til at betale i de her forme YouSee, TDC og Stofa.

Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 06:13
Jeg fik da startet en lille debat der Smile

Men jeg er da også glad for at jeg ikke er den eneste som tænker det virker forkert.
Jeg synes det går helt imod udviklingen, da vi netop bruger mere og mere. I min optik og logik er det HELT forkert.! Lidt som mobilt bredbånd - et begrænset antal data.

Men at udbyderne så rykker grænsen, som nogle skriver, det manglede da også bare..

Er der nogle som har overblik over hvilke udbydere som IKKE kører med denne model?
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men du kan jo spørge dig selv om hvorfor langt de fleste fiberkunder får meget mere end de betaler for. Hvor det er standart, at man som xDSL eller kabel kunde kan forvente 10% tab til overhead, så er det typisk at fiber kunder får 10-20% mere end de betaler for. Men mange får endda endnu mere.

måske fordi der er langt fære fiber kunder ind der er til det alm jeg kunne få fiber hvor jeg boet før.  nu er jeg så fløtte lidt tetter på centrum og her kan jeg ikke når der aller rade, i så kort afstan er steder og folk der ikke kan få det er der nok også andre steder og når en gang alle i danmark har fiber skal du nok se vi får det problem

Redigeret af tobiasl - 11-April-2013 kl. 08:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu