|
Fakta: Burn-in på Kuro |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
T-Rex
Bruger Oprettet: 20-Februar-2010 Status: Offline Point: 101 |
Emne: Fakta: Burn-in på Kuro Sendt: 06-April-2010 kl. 20:35 |
Jeg kan se at mit LX5090 har et svagt 5-tal fra kanal5 HD sidder i øverst venstre hjørne, og det sidder desværre ret godt fast - selv efter adskillige timers wash. Jeg ser ikke udpræget meget på Kanal5 ud over CSI og en enkelt serie om søndagen, så det bliver vel max. en time pr. dag og max. 2 timer kontinuert.
Jeg søger ikke forklaring eller løsningsforslag, men vil blot lige informere om, at de elskede Kuro-TV så afgjort ikke er immune overfor burn-in, selvom mange gerne vil antyde at de er. Jeg vil betegne mig selv som ret opmærksom, og påpasseligt med mit TV (det er kalibreret og kører i sparemode), så I andre kan jo tage det som en advarsel.
I sit 1 år lange liv har TVet kun haft Kanal5 HD i de sidste 6 måneder, så logoet er kommet efter de 200 timers indkøring. I den første måned med HD-boksen kørte det stort set ikke kanal5, da jeg havde adgang til Canal+ HD Film, som nærmest kørte 24-7.
Edit: Logoet kan ses på en kridhvid baggrund og kan ikke ses i normale TV-situationer, så katastrofen er til at overse, men da jeg som sagt er noget påpasselig med mit udstyr, så ved jeg at det er der - og kan med lidt god vilje spotte det svagt i visse sammenhænge. Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 20:37 |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:42 |
And here we go again and again and again and again and again and again and again and again and again and again and again and again and again
|
|
T-Rex
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:46 |
Der er ingen der tvinger dig til at deltage. Hvis emnet irriterer dig, så er det jo simpelt at undlade at klikke på det... |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:46 |
jamen øv for dig siger jeg bare, har du prøvet med op til 24 timers white snow... nogle gange skal der altså mere til end man lige tror førend det letter
|
|
Mvh
René |
|
T-Rex
Sendt: 06-April-2010 kl. 20:50 |
Nej, jeg har ikke benyttet andet end den indbyggede whitewash, som kører en time af gangen. Du kan desuden ikke vise "sne" på skærmen idet tuneren i disse TV blot viser nogle små sporadiske snefnug når antennekablet hives ud - ikke noget med snestorm som i de gode gamle dage. Skærmen er vel 90% sort når der ikke er noget TV-stik sat i. Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 21:12 |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:14 |
du skal køre i mindst 24timer førend du vil få positive resultater, hent evt burnin wash her http://www.recordere.dk/download/ alternativt sæt skærmen på en tom analog kanal med sne på og lad den køre natten over
edit har du en pc tilsluttet skærmen kan du også køre en herfra http://www.jscreenfix.com/ Redigeret af rhsin - 06-April-2010 kl. 21:17 |
|
Mvh
René |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:19 |
Fakta: Det her er den eneste gang jeg har hørt om noget der bare minder om burn-in på et nyere Pioneer, og du har ikke engang prøvet at gøre noget videre ved det. Jeg tror at plasma-teknologien overlever dit problem.
|
|
T-Rex
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:33 |
10 timers whitewash er vel en indsats, men bevares - det var ikke for at nedgøre teknologien i almindelighed. Jeg overlever nok også den nedladende tone i dit indlæg, men tak for kommentaren. rhsin: Som nævnt tidligere, så kan Kuro ikke vise "sne" i den forstand ved analoge kanaler uden TV-signal. Det bliver bare en sort skærm med sporadiske snefnug på.Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 21:35 |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:36 |
2 år gammelt panel, kalibreret og i sparemode - præcis som din. Adskillige aftener med Fifa 2009 og 2010, samt andre gode spil.
Intet overhovedet. Jeg har ikke engang set en snert af retention. |
|
T-Rex
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:43 |
Det er også min generelle oplevelse - ikke skyggen af retention eller andre problemer, men 5-tallet står der altså. Det er ikke noget der bekymrer voldsomt, og tråden var mest af alt ment som oplysning. Som andre har påpeget (lettere nedladende måske, men fred være med dét), så er rapporter om burn-in på disse skærme nærmest ikke eksisterende.
Grunden til, at det tog lidt tid at spotte det, var nok at jeg typisk ser BluRay-film på TV'et, hvor 2.35:1 formatet blokkerer for logoet. Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 21:45 |
|
PhDream
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:44 |
Trist at høre om dit problem, T-Rex. Håber du får det løst.
Men det er rart, at du er ærlig omkring dit tv. Uanset hvad Naiera skriver, er der unægteligt andre Kuro-ejere, som også har oplevet både burn-in og retention, men som enten ikke kan se det, eller endnu værre - ikke vil indrømme det. At du skal opleve nedgørelse og sarkasme, bare fordi du ærligt fortæller om problemet, er for ringe og ubegavet. Men hey, det er ingen overraskelse, at sådanne kommentarer ville komme.
|
|
JA
-- Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:49 |
Tjo - en plasma er en plasma, også en Kuro - selvom nogen hårdnakket mener den hører til i en metaforisk verden udenfor vores fatteevne.
Også min pana kan af og til vise noget retention, men går altid væk af sig selv i løbet af 10-20 sekunder. Pioneer TV hører ikke til klassens bedste mht produktkvalitet etc - men de er rigtig gode til at vise sort, i starten. |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |