Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-Rex
Bruger
Oprettet: 20-Februar-2010
Status: Offline
Point: 101
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:50 |
Det tages med ophøjet ro. Man skal generelt passe på med at fremhæve mangler ved Kuro-TV'ene, og jeg er da selv yderst begejstret for modellen udover lige de 5 skår i glæden.
Man skal som sagt gøre sig umage for at se problemet, men det kan undre, at netop dette logo sidder fast. Der er andre kanaler jeg har set langt oftere, såsom TV3+, hvor logoet er ligeså fremtrædende. Indtil videre kører konen lidt whitewash i løbet af dagen (som sagt så slukker den automatisk efter 1 time), så timerne tæller jo ligeså langsomt opad uden effekt.
Edit: Jeg har valgt at anskue det således: Jeg agter ikke at skille mig af med TV'et før det falder fra hinanden, så den eneste der skal døjes med logoet er mig. Min kone ser det ikke. Mine gæster kan ikke se det med mindre jeg kører et hvidt billede fra en USB-stick (eller sidder og pauser TV med hvide baggrunde...). Kanal5 er sat i karantæne en periode indtil jeg har styr på om logoet er der "for good" eller om det kan fikses. På nuværende tidspunkt vil ekstra påpasselighed på andre kanaler være omsonst, da TV'et for længst er kørt til, og eventuelle fremtidige indbrændinger således vil ske hvis det sker.
Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 21:57
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:55 |
T-Rex skrev:
rhsin: Som nævnt tidligere, så kan Kuro ikke vise "sne" i den forstand ved analoge kanaler uden TV-signal. Det bliver bare en sort skærm med sporadiske snefnug på. |
jeg har lige prøvet at sætte min krp på en tom analog kanal og den viser imo nok "uroligt" billede til at det burde have en effekt... det vigtigste er jo at hver enkelt pixel skifter sporadisk.. og det gør den.
men ellers så tag den burnin wash fra download siden og lad den stå og loope på dvd.
Jeg havde på min tidligere 506xde skærm også logoer siddende men kunne reducere dem ret meget over 24timer... 10 timer syntes jeg ikke rigtigt havde effekt, så måske du bare skal give den noget mere... evt køre kontrasten op mens du gør det
|
Mvh
René
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 21:56 |
JA skrev:
Pioneer TV hører ikke til klassens bedste mht produktkvalitet etc - men de er rigtig gode til at vise sort, i starten.
|
Du har roterende fis i kasketten. Pioneers tv hører så absolut til helt i toppen hvad angår produktkvalitet. I modsætning til dig har jeg både haft Panasonic (tre forskellige) og Pioneer, så jeg ved rent faktisk hvad jeg taler om. Hvad angår sort er det et godt spørgsmål hvad pokker det er du mener; hvis du ikke er klar over det, så er det Panasonic der har været i nyhederne med enkelte modeller, som kompenserede for meget for tabt lysstyrke, og derved mistede sortniveauet lidt hurtigere end det ellers burde.
|
|
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:01 |
@Naiera
Alle plasma mister sort over tid.
Du er nok for ung til at huske alle problemerne med Pioneer TV de senere år - søg på recorderes arkiver og du vil finde alt mellem himmel og jord med disse TV og deres problemer, herunder uvilje til at afhjælpe problemerne.
|
|
T-Rex
Bruger
Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:02 |
rhsin skrev:
men ellers så tag den burnin wash fra download siden og lad den stå og loope på dvd.
Jeg havde på min tidligere 506xde skærm også logoer siddende men kunne reducere dem ret meget over 24timer... 10 timer syntes jeg ikke rigtigt havde effekt, så måske du bare skal give den noget mere... evt køre kontrasten op mens du gør det |
Den indbyggede wash burde have samme effekt som DVD'en. Det er også nemmere for konen at benytte til dagligt. Hvis det ikke bedrer sig synligt i løbet af yderligere en uges tid, så må jeg se på DVD'en.
Så vidt jeg kan se, så fyres der op for kontrasten automatisk når man kører whitewash via TV'ets menu, så den klarer det vist selv. Med alt det her APL osv. så er det dog svært at se hvad der reelt foregår mht. billdet, så det kan også blot være pga. det forholdsvist store sorte areal, at lysstyrken i den hvide bjælker bliver højere.
Redigeret af T-Rex - 06-April-2010 kl. 22:03
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:10 |
ja/andre : gider du/i ikke lade være med at forplumre denne tråd yderligere?, og holde jer til topic.
Redigeret af rhsin - 06-April-2010 kl. 22:12
|
Mvh
René
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:10 |
JA skrev:
@Naiera
Alle plasma mister sort over tid.
Du er nok for ung til at huske alle problemerne med Pioneer TV de senere år - søg på recorderes arkiver og du vil finde alt mellem himmel og jord med disse TV og deres problemer, herunder uvilje til at afhjælpe problemerne.
|
Ja, alle plasma-tv mister sort over tid, så hvorfor nævne det i en omtale af Pioneer, som var det noget specielt for deres plasma tv? Alle producenter har haft modeller med diverse mere eller mindre udtalte problemer. Du kender forhåbentligt til Philips' totale fiasko med enkelte modeller , som efter relativt kort tid blev totalt ubrugelige, fordi bagbelysningen døde? Hvis ikke, så kan du jo søge i recordere.dks arkiver. Pioneers tv er indiskutabelt af høj byggekvalitet; det ved enhver der har stillet et op, som også har prøvet at stille ethvert andet fladskærms-tv op. Det kræver selvfølgelig også, at man kan se på tingene bare en lille smule objektivt, men for de fleste mennesker er dét, ulig for dig, ikke så svært igen. Al forbrugerteknik kan gå i stykker; selv B&Os, men det betyder jo ikke lige pludseligt, at B&O generelt er lav byggekvalitet.
|
|
Tubbe
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Point: 206
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:56 |
Er det kun dig der bruger dette tv, eller kunne det tænkes at nogen havde faldt i søvn til Kanal 5 HD, har flere gange måtte ind og slukke mit tv , fordi en vis frøken "lille pige", var faldt i søvn.
Bare en tanke.
|
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:58 |
Min svigerfar har haft IR på sin Pio 408, så selvfølgelig kan det også lade sig gøre på en Kuro. De er bare langt mindre eksponeret for problemet end de fleste andre plasmaer.
Prøv at holde disse diskussioner i øjenhøjde. Kæden hopper helt af her.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:58 |
PhDream skrev:
Trist at høre om dit problem, T-Rex. Håber du får det løst.
Men det er rart, at du er ærlig omkring dit tv. Uanset hvad Naiera skriver, er der unægteligt andre Kuro-ejere, som også har oplevet både burn-in og retention, men som enten ikke kan se det, eller endnu værre - ikke vil indrømme det. |
Du får det næsten til at lyde som om der er et forum-politi som nedgør alle som siger deres Pio har burn-in/retension, og at man derfor ikke tør stå frem med det. Det er helt forkert. Det eneste som påpeges, ret uelegant, er det er tale om meget få eksemplarer som lider under "fejl". Hvis man læser statistik, så vil man vide at der altid vil være nogle eksemplarer som er over gennemsnittet (ingen buzzing, ingen retention, ingen burn in), mens der samtidig vil være lige så mange som er under gennemsnittet. Det er selvfølgelig beklageligt når man får retention/ burn-in på et pioneer, men der er tale om en så lille del ud af det samlede antal solgte fjernsyn, så det ikke kan kaldes fakta. Jovist, det eksisterer, og sker på nogle få tv, men selv ikke Otto's "super TV" kan undvige et par mandagsmodeller.
Redigeret af hummelmose - 06-April-2010 kl. 23:13
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 22:59 |
Det er en kendt sag at Pioneer er markedets mest resistente plasma TV mht IR og burn-in. Men det bekræftes desværre hermed, at også enkelte eksemplarer af Pioneer kan fejle .
Ja, både plasma og LCD mister farve med tiden.,
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 06-April-2010 kl. 23:00 |
wicca skrev:
Køb et dejligt LCD Tv... gerne LED - det er noget der dutter. Bedre billede og ingen burn in. Kort og godt! |
..og hvad vil man så opnå med en hjernetom kommentar som den her? Ja, ved godt retoriske spørgsmål er svære.
Hold dig nu væk fra tråden, hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
|