recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fakta: Burn-in på Kuro 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFakta: Burn-in på Kuro 

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Status: Offline
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Køb et dejligt LCD Tv... gerne LED - det er noget der dutter. Bedre billede og ingen burn in. Kort og godt! Thumbs Up

Det hjælper nu ikke den stakkels ejer der har købt - men lidt dårligt at en model fra sidste år har burn-in, Panasonic fixede dette prolem allerede tilbage i 2006.

På med vanten - sæt det til sne nogle uger og se om ikke det hjælper.

Redigeret af JA - 06-April-2010 kl. 23:09
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Køb et dejligt LCD Tv... gerne LED - det er noget der dutter. Bedre billede og ingen burn in. Kort og godt! Thumbs Up
..og hvad vil man så opnå med en hjernetom kommentar som den her? Ja, ved godt retoriske spørgsmål er svære.

Hold dig nu væk fra tråden, hvis du ikke har noget konstruktivt at bidrage med.

Endnu en gang: i lige måde. Wink

Man kan ikke sige, at du hjælper ved at hive brugerens kommentar frem igen, for selv at spille klog. Det er åbenbart fedt at hævde sig, på bekostning af andre? Du giver ham ekstra "spalteplads" og bruger selv plads på at skrive noget banalt, som vi alle kan blive enige om, uden nødvendigvis at skrive det.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 23:20
Jeg syntes denne tråd er et utålelig eksempel på dårlig takt og tone.

En bruger kommer med et reelt problem, og så er der enkeltpersoner der bliver sarkastiske. Kan det virkeligt være rigtigt at folk der har råd til at købe så gode TV, som står i deres status linier stadig taler som om de går i børnehave.

Og den næste der leger med Troll spray får 14 dages ferie.  

Redigeret af hummelmose - 06-April-2010 kl. 23:20
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 23:36
Må man i øvrigt anbefale den fantastiske personlig besked funktion på recordere.dk, så når man har noget man ønsker at fortælle om en anden til en anden, så kan man gøre det så dejligt personligt.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 02:25
Vidste med det samme, at det kun kunne ende i tårer, da jeg læste tråden tidligere LOL

En selveste Kuro, den hellige gral for plasma skærme med et mildt burn in... så er der guld ammunition til LCD fanboys.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@Naiera

Alle plasma mister sort over tid.

Du er nok for ung til at huske alle problemerne med Pioneer TV de senere år - søg på recorderes arkiver og du vil finde alt mellem himmel og jord med disse TV og deres problemer, herunder uvilje til at afhjælpe problemerne.

alle lcd mister sort over tid

husk nu og skrive bare en ulempe ved lcd.
utroligt Confused
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

En bruger kommer med et reelt problem, og så er der enkeltpersoner der bliver sarkastiske. Kan det virkeligt være rigtigt at folk der har råd til at købe så gode TV, som står i deres status linier stadig taler som om de går i børnehave.

ja de samme to bruger og nu endnu en
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:17

jeg tror mere det handler om misundelse.....desværre. Rønnebærene kan være temmelig sure
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:27

til trådstarter: Kunne du ikke prøve at tage et billede af "vandmærket" ?

jeg har selv et 8G pioneer ,hvor der ingen burn inn er(ikke noget jeg har lagt mærke til) Men det gamle 436 pioneer jeg havde kunne man næsten se samtlige tv logoér hele vejen rundt. det kunne være interessant at se hvor markant det er. jeg vil da lige prøve at checke mit når jeg kommer hjem. men jeg må nok tilstå at jeg kun bruger min plasma til tv. til film bruger jeg min projektor. jeg skal nok komme med en ufarvet udmelding om der er burn inn eller ej. hvis der er, er det ikke noget jeg førhen har lagt mærke til Smile
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Februar-2010
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:31
Jeg springer lige hen over alle de uvedkommmende kommentarer, og tager fat på de reelle spørgsmål.

Oprindeligt skrevet af Tubbe Tubbe skrev:

Er det kun dig der bruger dette tv, eller kunne det tænkes at nogen havde faldt i søvn til Kanal 5 HD, har flere gange måtte ind og slukke mit tv , fordi en vis frøken "lille pige", var faldt i søvn.
Bare en tanke.

Jeg har 99% styr på hvem der ser hvad, og det burde ikke være her problemet lå. Den lille er ikke stor nok til at kunne vandre rundt, og slet ikke betjene andet end en sut. Konen kan muligvis have haft kanalen kørende mens jeg ikke har været hjemme, men hun er grundigt instrueret i takt og tone mht. plasma-TV.

Lad mig lige gøre det klart: Jeg søger ikke medlidenhed, og man behøver ikke kalde mig stakkels. Jeg er fuldt bekendt med alle teknologiernes fordele og ulemper, og har på intet tidspunkt haft en illusion om, at Pioneers Kuro var usårlige. Heller ikke mht. burn-in. Mit første LX5090 blev faktisk ombyttet pga. en hel bunke pixelfejl. Tråden var primært ment som et eksempel på, at dét alle taler om - nemlig burn-in - også kan ske for den bedste (ikke en reference til mig selv, men til TV'et), selv når forholdsreglerne er i orden.

Det ændrer naturligvis ikke på, at det er p... ærgeligt, at jeg nu ser et svagt logo i venstre hjørne, men jeg må bare tage den herfra, og se hvad der kan gøres ved det. Forsvinder det ikke, så ryger kanal5 blot af favorit-listen på Yousee-boksen Wink

Edit:
P.Las: Jeg kan godt forsøge at fange billedet, men det er så svagt, at der skal en hel hvid skærm til, så det bliver en hårfin balance for at få eksponeringen god. Det kan måske photoshoppes, så det træder mere frem. Faren ved dét er jo så, at ting man ikke lige ser med det blotte øje måske kommer frem så Big smile

Redigeret af T-Rex - 07-April-2010 kl. 08:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:37
T-ras
alle plasma kan få burn in og prøv og følge de råd der er givet 
Men lidt utroligt man ikke kan oprette en tråd uden to bruger skal komme med totalt meningsløs tråde. der er jo nok en grund til man har købt et pioneer fremfor noget andet.
men nogen forstå åbenbart ikke hvad bare et nogenlunde korrekt billede er.
ellers have jeg også købt et tv til under 10.000 hvis det var så godt som man fremhæver.

Men tror også jeg køber led næste gang, det er jo et helt perfekt tv hele vejen igennemWink

Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:41

Må man i øvrigt anbefale den fantastiske personlig besked funktion på recordere.dk, så når man har noget man ønsker at fortælle om en anden til en anden, så kan man gøre det så dejligt personligt.

Ja det er hørt. Hvorfor skal vi andre spilde tid på altid at læse om det. alle jeres latterlige argumenter.
for det ene og andet. send hinanden personlige beskeder i stedet. nogle gange er det  10 sider
og mere med latterlige argumenter. Spar os andre for det.

Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu