|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SuneR ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 20-August-2007 kl. 10:04 |
Jeg læste denne artikel om LCD TV og bliver nu ekstra i tvivl om det er tiden til at skifte mit gamle Sony Trinitron TV ud med et fladt et af slagsen. Jeg går ikke efter et 40" highend TV, men skal have et godt i den bedre ende af midten. Men jeg ved ikke ret meget om LCD TV og hvilke teknologier man skal have, og hvilke der er "old news". Mht. prisen, så tænker jeg en pris på max 10.000,-, og helst også lidt under. Men hvad er "must have features" på et fladskærms TV i dag? Jeg ser både HD Ready og Full HD mærkater på TV, men hvad vil det smarte være at købe? Men som de skriver i artiklen, så forventer man yderligere store prisfald de næste 12-18 måneder. Derfor vil jeg da gerne høre jeres mening om hvordan man skal forholde sig til markedet i dag - er der nogen modeller der lige nu skiller sig ud, og som man godt kan købe nu, selvom der er prisfald på vej, eller skal man hellere vente. Er der modeller/mærker man skal holde sig fra? |
|
![]() |
|
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 666 |
![]() |
Priserne vil ALTID falde på IT og A/V udstyr, især på udgående modeller.
Fra tid til anden kommer der den slags artikler, som man ikke kan bruge til en disse. Man kan jo altid vente 12 måneder og så få noget bedre og billigere. Vil du have et nyt tv, så find det tv der passer til dit budget og opfylder dine krav til billedkvalitet og køb det. Når du har købt det, så lad være med at ærgre dig over at det er billigere om en måned. |
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
De skriver da netop i artiklen at det forventes at prisfaldene flader ud? Hvis du har fulgt med i priserne, så ved du nogenlunde hvad du skal forvente. Prisfald er ikke noget der kommer pludseligt fra den ene dag til den anden, det er en løbende udvikling, og der er ikke noget forestående som vil medføre pludselige prisfald. Så køb når du er klar, og vær forberedt på at priserne falder efterfølgende. Dét der skiller sig mest ud, er vel dét som alle taler om her i forummet, at Panasonic's plasma'er generelt er markant bedre end tilsvarende LCD'er - og alligevel er LCD det mest solgte. |
|
![]() |
|
SuneR ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Men findes de PlasmaTV også i 32" størrelsen? |
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() |
Nej, plasma findes kun fra 37" og opefter.
|
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Jeg læste det netop som om det var 40" du gik efter... Anyway, et 37" panasonic er et langt bedre køb end ethvert 32" LCD, efter min mening. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Helt sikkert - køb du et 37" px70 - så får du ikke noget bedre til prisen.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
Hvis du kan leve med dit gamle Sony så er det jo altid det billigste at bruge. TV vil næste år være bedre og billigere. men som andre skriver så er det jo altid sådan. Artiklen omtaler jo netop, at der mht. pris og display kvalitet muligvis kommer en roligere udvikling i den kommende tid. Du skal købe det TV du har behov for NU, som passer til din stue NU, har gode billeder og den pris du vil betale NU. Du bør imidlertid holde dig fra at bruge - ret mange - penge på noget, der måske kommer i fremtiden. Især skal du holde dig fra at betale ekstra for ting, som du ikke 100% selv ved du skal bruge og som du ikke 110% selv forstår brugen af. Fx køber mange pt. TV med en digital DVB-T tuner, også selv om de anvender TDC eller Stofa kabelTV og derfor aldrig kommer til at anvende den. De digitale modtagere er et område, hvor der pt. sker en særlig hurtig udvikling. De standarder der sælges nu, vil slet ikke kunne bruges om få år. Men har du egen antenne så er det da meget fint, at bruge 2-500 kr mere på TV modellen med DVB-T tuner, så du kan se DR1/DR2 og TV2 digitalt de nærmeste år.
Lars PS Som investering anbefales '3% XYZ-Kredit 2017'; men det er der hverke meget lyd eller billeder i
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
spicky ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Status: Offline Point: 94 |
![]() |
I den prisklasse et Pana, ja. Og køb det hvor folk ved noget om det, men det er du vel sikkert klar over? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |