|
Falsk reklame i Aldi - Fy da Føj. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Maj-2012 kl. 22:01 |
||||
Aldi har i den kommende uge et 32" LCD-tv
32" LCD-TV m/integreret HD-tripletuner Men dette TV er i Danmark ganske uegnet til at modtage HD via antenne, da DVB-T2 ikke understøttes. Det betyder at ca 2/3* af de nuværende danske HD kanaler og alle de svenske HD kanaler slet ikke kan modtages. Det er - synes jeg - falsk og vildledende reklame, at kalde det en HD-tripletuner. Det er ganske enkelt at bedrage uvidende antenne-kunder med svag økonomi. Den model bør slet ikke sælges i Danmark, men hvis den bliver solgt - bør den mærkes med en stor stort plakat - "kun SD kanaler via antenne". Jeg kan kun fraråde et køb. Lars ![]() *DR-HD + DR1 og TV2-region (i næsten HD/opskaleret SD) har jeg talt som 2 HD kanaler + 4 HD Boxer " Klar til fremtiden: Med den integrerede HD Triple Tuner kan du modtage både digitale satellit- og kabelprogrammer samt terrestriske programmer – alt sammen uden en ekstra set-topboks. Den integrerede HD Triple Tuner udnytter alle modtagelsesvejene. Via HD DVB-S2, HD DVB-C eller HD DVB-T – alle relevante tv-signaler modtages i fremragende kvalitet1. Din fordel: Redigeret af reslfj - 26-Maj-2012 kl. 02:28 |
|||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||
![]() |
|||||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Tribble tuner ligger jo i at det kan modtage fra kabel, satelit og antenne.
Hvorfor du mener det er så farligt at sælge fjernsynet til kabel og satelit kunder forstår jeg ikke, men det er da rigtigt at det ikke kan modtage Boxers HD kanaler - alle fire!
Efter min mening går man ikke glip af noget der, en Boxer HD kanal er altså ikke noget at prale med. TV2, Sport og Film 720p og 5'eren er i 1080i. DR HD ser klart bedre ud end TV2 HD.
|
|||||
mvh Infinity
|
|||||
![]() |
|||||
hafn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2011 Sted: ÅRHUS Status: Offline Point: 236 |
||||
Det er et fjernsyn fra ALDI, man kan vel ikke forlange meget for 2299,-
Hvis du vil ha information og vejledning omkring produkter som tv, så gå i en rigtig butik som Expert el.lign. Køber man noget i Aldi, er man jo også ligeglad med kvaliteten. Men er dog enig i, at de får produktet til at lyde mere eksklusivt end det er, "hjemmebiografoplevelse med knivskarpe billeder i" og "Topdesign"
|
|||||
![]() |
|||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
||||
Måske du skulle tage direkte fat i Aldi eller producenten, således at denne fejl bliver rettet, eller at de i det mindste er opmærksomme på dette, og evt. retter det fremover. Men alt taget i betragtning, får man da absolut stadigvæk meget for pengene. Det er dog ikke noget som jeg nogensinde ville overveje at købe ![]() Det er alment kendt, og vidt udbredt, at producenterne lovpriser deres ellers i virkeligheden middelmådige Tv, men det er nu sådan det er, og producenternes salgstaler, bør aldrig være grobund for at købe en skærm anyway.
Redigeret af vasif - 25-Maj-2012 kl. 23:35 |
|||||
![]() |
|||||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
||||
Der står det er en tripple-tuner.. det er vel det som det er.. falsk reklame? - tag lige en slapper!
![]() |
|||||
![]() |
|||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||||
Nej der står "HD-tripletuner" endda med bindestreg. Desuden fremhæves "alle relevante tv-signaler" og det er direkte forkert - falsk beskrivelse. Det beskrives som "Klar til fremtiden" og det er altså absolut ikke tilfældet ved antenne-modtagelse. Det er faktisk ikke lovligt, at sælger giver falske informationer. Selv om man sælger guld, er det stadig ulovligt og helt forkert at sælge det som sølv. Det drejer sig slet ikke om det er et godt eller dårligt fjernsyn - det er vel meget normalt lavpris - men om at tale sandt, helt sandt og kun sandt - alt andet er falsk og bedrag. Lars :) |
|||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||||
Jeg havde ikke fanget den med DVB-T2, men jeg nu også droopet Aldi totalt grundet deres behandling af deres ansatte.
|
|||||
![]() |
|||||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2046 |
||||
Det ER også en HD tripletuner. Den har -t -c & s2 og kan modtage HD kanaler med alle disse tunere, f.eks ARD fra satellit, Kanal Sport HD fra kabel-tv og DRHD fra DTT. Så faktuelt er der ikke nogen fejl forbundet ved lige det udsagn.
Den er så mere langhåret, for de finder åbenbart ikke Boxers HD kanaler relevante hvis der ikke er DVB-T2 tuner, men det kan jo også forståes som alle relevante FTA -t -c og -S2 HD kanaler idet der meget tydeligt angår hvilke trippel-tunere der er tale om.
Og samlet set ender det i hvertfald med at være vildledende, hvis man ikke er skarp på implikationerne og tror den går fint an til f.eks. TV2HD på DTT.
|
|||||
![]() |
|||||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
||||
Bemærk iøvrigt at Aldi's tv ikke er Boxer Godkendt. Det er der ikke nogen af Medions fjernsyn der er.
|
|||||
mvh Infinity
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |