recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - familie/børne - windowsmaskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

familie/børne - windowsmaskine

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: familie/børne - windowsmaskine
    Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 06:29
Hej.

Jeg er normalt 'æblemand' så jeg er helt blank her.
Jeg skal købe en windows-PC, som skal være lidt familie-pc for vores piger på 8 og 10 år.
Jeg ved at 'THE SIMS 3' er et stort ønske, men vi er ikke ude i hardcore-gaming.

Ellers modtager jeg gerne forslag. 
Den skal ikke med i skole, så vægt og størrelse er ikke afgørende.
Det skal ikke være en stor dyr maskine, men det gør ikke noget, hvis den er lidt dyrere end dem jeg linkede til.

Redigeret af pianomartin - 27-Oktober-2015 kl. 06:40
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 07:45
Af de to muligheder ville jeg klart vælge Lenovoen, den har en langt hurtigere processor og SSD.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:01
HVis det er det eneste i skal, med bl.a sims 3 og spil i den alder. så ville jeg også tage lenovoen, da den Intel cpu er bedre end amd E1. som er AMD's mindste apu
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:39
The Sims kræver faktisk en del 3D og de vil sikkert også ønske at spille næste version når den kommer. Så du skal kigge efter en medium gamer computer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 11:36
Sims er ude i en 4ér.

Sims kræver en del, ud fra det anbefalede specs. Men kan også køre med mindre. Det er bare enormt trægt engang imellem. Min datter spillede selv Sims 3 og 4. På den gamle bærbar (en ældre HP med T7200 cpu (mener jeg det var), der var det håbløst. I dag bruger hun en Elite Book med en I7ér i og Intel GFX. Og der kører Sims 4 rimeligt.
Jeg ville absolut ikke gå længere ned end den Lenovo. Alene CPUén i3 kan godt gå hen og blive problemet.. Men en decideret gamer maskine behøver man heller ikke.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 16:38
Tak for al respons.

Jeg kan forstå på jer, at jeg måske har kig på en lidt for lille maskine.
Jeg modtager meget gerne bud på en maskine, der ikke er overkill, men som fungerer på en måde, at man ikke bagefter ærgrer sig over at man ikke købte den lidt kraftigere - og pt. er SIMS den største udfordring den skal udsættes for!
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 10:08
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 10:54
Den tror jeg godt kan trække sims. 
Som nævnt bruger min datter en HP elitebook (ældre 1 gen. core i7. Kan ikke huske om det er en quadcore) og vistnok et gfx kort der hedder nvidia nvs 5300 (gt620 svare det vist til).
Hun spiller sims 4 på den. En i5 dual core gen. 5 burde kunne gøre det samme.

Til gengæld er opløsningen ikke imponerende på den maskine, (HD). Jeg ville nok gå efter fuld HD eller mindst 1600 x 900. Men så stiger prisen desværre også derefter. Jeg ved dog ikke hvor stor betydning det har for selve Sims, men jeg ved, at man bliver knokle træt af at skulle scrolle som en sindsyg hele tiden.
Alternativ er at sætte en ekstern monitor til via HDMI. Den kan sikkert smide 1080 ud den vej. Men det er jo et helt anden scenarie.

Hvad er brugeren vant til at bruge?

Redigeret af Kandersen - 28-Oktober-2015 kl. 10:54
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 10:58
brugeren er en 10 år gammel pige, som lige har fået udleveret en chromebook af skolen, som hun er pavestolt over! Den har lille skærm og få hestekræfter.

Hun har en gang i mellem spillet lidt browserspil på min Macbook, eller på konens arbejds-PC. Hun er ikke hærdet hardcore-gamer, men klassekammeraterne spiller SIMS!!

ekstern skærm er ikke en interessant mulighed i dette tilfælde!

Redigeret af pianomartin - 28-Oktober-2015 kl. 10:59
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 12:15
Og din kones arbejds-pc? Er det et "monster" med fuld hd opløsning?

Som nævnt, så kan den du linkede til sandsynligvis godt bruges til Sims. Hardware mæssig burde den kunne. Opløsningen er jeg i tvivl om, hvor stor indflydelse det vil få. Min datters elitebook kører 1600x900. Og det spiller fint i Sims 4. 

Havde det ikke været for opløsningen og skærmstørelsen, så havde jeg haft en cromebook for længe siden. Men jeg orker det simpelthen ikke. Din datter kan sagtens være stolt, når/hvis hun ikke er vant til andet. Det er et lækkert system.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 20:37
Selve opløsningen er ikke så vigtig for Sims. Det er måske endda en fordel, da det så ikke kræver så mange kræfter at behandle 3D grafik i lavere opløsning.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:11
Spørger lige lidt dumt, men er OP låst fast på bærbar? Ellers åbner det jo betydeligt flere muligheder.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu