recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FANTEC TV-FHDS Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFANTEC TV-FHDS Media Player

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 10:01
Jeg bestilte den mandag d. 2. november og posten kom med den om fredagen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:17
Så fik jeg fat i en mkv film med srt undertekster.

Filmen blev placeret på en usb harddisk og srt filen lagt i samme bibliotek.

Film og undertekster virker super og man kan både vælge de indbyggede engelske undertekster og de danske i srt filen.

Først blev jeg overrasket over teksternes størrelse, da de var alt for store, men det kan nemt ændres samme sted som man vælger dem. Man kan ændre f.eks. størrelse, placering, farve og encoding samt synkronisering.

Det bliver bedre og bedre ;-)

Forresten står billedet skarpt, men jeg syntes der var en anelse hakken til at starte med, men ved at klikke på TV Sys på fjernbetjeningen, kan man gå gennem de forskellige opløsninger og deriblandt vælge 720p 50 eller 60 hz. Tager man info på filen siger den 23 Hz, men det kan da vel ikke passe? Men da jeg valgte 60 Hz synes jeg det kørte bedst, måske indbildning men det skal undersøges nærmere i aften.....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Så fik jeg fat i en mkv film med srt undertekster.

Hvad med Vobsub, altså sub/idx undertekster i to filer? (.sub og .idx). Det har Syabas voldsomme problemer med at få implementeret korrekt i A-100/A-110.Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:30
Hvis du kan vise mig nogle filer, så prøver jeg gerne....

Jeg havde en fornemmelse af at sub/idx var det, man havde i .ts optagelser fra dvb-t, men det er så ikke korrekt (ikke første og absolut heller ikke sidste gang jeg har taget fejl LOL)

Men altså kom bare med alle mulige testfiler og lad os få testet maskinen Smile

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 12-November-2009 kl. 17:30
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 23:25
Vil det sige at en .ts optagelse lavet, feks. på pc, med DvbViewer kan afspilles med korrekt visning af underteksterne der ligger i .ts filen?? Eller skal der fifles og konverteres?
Mvh Hansemand
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 00:07

Hvis du kan vise mig nogle filer, så prøver jeg gerne....

Jeg havde en fornemmelse af at sub/idx var det, man havde i .ts optagelser fra dvb-t, men det er så ikke korrekt (ikke første og absolut heller ikke sidste gang jeg har taget fejl LOL)

Prøv disse test filer.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Vil det sige at en .ts optagelse lavet, feks. på pc, med DvbViewer kan afspilles med korrekt visning af underteksterne der ligger i .ts filen?? Eller skal der fifles og konverteres?

Det er korrekt. Tiden, hvor der skulle fifles og konverteres i de skumle nattetimer er forbi. Denne lille boks afspille alle de .ts filer, jeg har haft fat i, med undertekster og super billedkvalitet.

Jeg laver dog mine optagelser med Media Portal's TV Server, men det burde ikke have nogen forskel.

Eneste anke på maskinen er det lidt simple brugerinterface. Min hustru synes, at det er besværligt at skulle vælge Browse - Net - Workgroup - TvServer - Recordings og så det hun vil se, hvilket for såvidt også er rigtigt. Det ser noget bedre ud med Mediaportal klienten, men jeg slipper for hele tiden at skulle rode med indstillinger, opdateringer og 'Hvorfor virker det nu ikke igen!!!'

Jeg mangler også beskrivelsen af, hvad det er optagelsen handler om, men det er en lille pris at betale.....

Jeg har tænkt mig at skrive til Fantec og foreslå, at man kan lægge en genvej op i den første menu man møder, når man starter boksen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Det er korrekt. Tiden, hvor der skulle fifles og konverteres i de skumle nattetimer er forbi. Denne lille boks afspille alle de .ts filer, jeg har haft fat i, med undertekster og super billedkvalitet.

Jeg laver dog mine optagelser med Media Portal's TV Server, men det burde ikke have nogen forskel.

Eneste anke på maskinen er det lidt simple brugerinterface. Min hustru synes, at det er besværligt at skulle vælge Browse - Net - Workgroup - TvServer - Recordings og så det hun vil se, hvilket for såvidt også er rigtigt. Det ser noget bedre ud med Mediaportal klienten, men jeg slipper for hele tiden at skulle rode med indstillinger, opdateringer og 'Hvorfor virker det nu ikke igen!!!'

Jeg mangler også beskrivelsen af, hvad det er optagelsen handler om, men det er en lille pris at betale.....

Jeg har tænkt mig at skrive til Fantec og foreslå, at man kan lægge en genvej op i den første menu man møder, når man starter boksen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Tak. Jeg tænkte især på subs fra det nye DR K og DR Hd. Igår aftes da jeg sappede rundt havde DR HD faste subs hvorimod DR K ikke havde. Har du prøvet om det virker?
Mvh Hansemand
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 11:04
Ikke endnu, men det skal jeg da prøve i aften....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 19:22

Jeg bestilte den mandag d. 2. november og posten kom med den om fredagen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Et lille eksra spørgsmål. Skulle du kvitterere ved modtagelsen af pakken?? Det har noget at gøre med hvor tidligt jeg må ud af f...posen, for ikke at må vente til næste dag med afhentning på posthus.
Mvh Hansemand
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 20:50
Jeg skulle ikke kvittere....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 20:58

Jeg skulle ikke kvittere....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Tak. Prøv at optage lidt fra DR K lige nu og se om de undertekster vises ved afspilning.
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu