|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | ||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Jeg bestilte den mandag d. 2. november og posten kom med den om fredagen.
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
||
![]() |
||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|
Så fik jeg fat i en mkv film med srt undertekster.
Filmen blev placeret på en usb harddisk og srt filen lagt i samme bibliotek.
Film og undertekster virker super og man kan både vælge de indbyggede engelske undertekster og de danske i srt filen.
Først blev jeg overrasket over teksternes størrelse, da de var alt for store, men det kan nemt ændres samme sted som man vælger dem. Man kan ændre f.eks. størrelse, placering, farve og encoding samt synkronisering.
Det bliver bedre og bedre ;-)
Forresten står billedet skarpt, men jeg syntes der var en anelse hakken til at starte med, men ved at klikke på TV Sys på fjernbetjeningen, kan man gå gennem de forskellige opløsninger og deriblandt vælge 720p 50 eller 60 hz. Tager man info på filen siger den 23 Hz, men det kan da vel ikke passe? Men da jeg valgte 60 Hz synes jeg det kørte bedst, måske indbildning men det skal undersøges nærmere i aften.....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvad med Vobsub, altså sub/idx undertekster i to filer? (.sub og .idx). Det har Syabas voldsomme problemer med at få implementeret korrekt i A-100/A-110. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du kan vise mig nogle filer, så prøver jeg gerne....
Jeg havde en fornemmelse af at sub/idx var det, man havde i .ts optagelser fra dvb-t, men det er så ikke korrekt (ikke første og absolut heller ikke sidste gang jeg har taget fejl
![]() Men altså kom bare med alle mulige testfiler og lad os få testet maskinen
![]() Med venlig hilsen
Henrik Badsted Redigeret af Badsted - 12-November-2009 kl. 17:30 |
||
![]() |
||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() |
|
Vil det sige at en .ts optagelse lavet, feks. på pc, med DvbViewer kan afspilles med korrekt visning af underteksterne der ligger i .ts filen?? Eller skal der fifles og konverteres?
|
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Prøv disse test filer. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er korrekt. Tiden, hvor der skulle fifles og konverteres i de skumle nattetimer er forbi. Denne lille boks afspille alle de .ts filer, jeg har haft fat i, med undertekster og super billedkvalitet.
Jeg laver dog mine optagelser med Media Portal's TV Server, men det burde ikke have nogen forskel.
Eneste anke på maskinen er det lidt simple brugerinterface. Min hustru synes, at det er besværligt at skulle vælge Browse - Net - Workgroup - TvServer - Recordings og så det hun vil se, hvilket for såvidt også er rigtigt. Det ser noget bedre ud med Mediaportal klienten, men jeg slipper for hele tiden at skulle rode med indstillinger, opdateringer og 'Hvorfor virker det nu ikke igen!!!'
Jeg mangler også beskrivelsen af, hvad det er optagelsen handler om, men det er en lille pris at betale.....
Jeg har tænkt mig at skrive til Fantec og foreslå, at man kan lægge en genvej op i den første menu man møder, når man starter boksen.
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
||
![]() |
||
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() |
|
Tak. Jeg tænkte især på subs fra det nye DR K og DR Hd. Igår aftes da jeg sappede rundt havde DR HD faste subs hvorimod DR K ikke havde. Har du prøvet om det virker? |
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke endnu, men det skal jeg da prøve i aften....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Et lille eksra spørgsmål. Skulle du kvitterere ved modtagelsen af pakken?? Det har noget at gøre med hvor tidligt jeg må ud af f...posen, for ikke at må vente til næste dag med afhentning på posthus. |
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg skulle ikke kvittere....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak. Prøv at optage lidt fra DR K lige nu og se om de undertekster vises ved afspilning. |
||
Mvh Hansemand
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |