Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 13:10 |
Jeg har nu købt og modtaget en FHDS og prøvet den lidt af. Jeg har lidt mkv filer med Hd video/ ac3 og idx/sub. Disse vil kun afspille i få sekunder og boxen kan ikke håndteres i et kort stykke tid derefter. Samme filer afspiller fint med min "gamle" WdTv medieafspiller. Jeg kan heller ikke få boxen til at vise eksterne idx/sub med ts filer. Den vil heller ikke vise idx/sub i en mp4 fil. Laver jeg en hd mkv fil uden idx/sub vil den heller ikke afspille i mere end få sekunder. Den vil derimod gerne afspille mkv lavet fra en dvd også med undertekster. Jeg har nogle gamle sd film i mkv format og de afspiller også fint. Den vil også gerne afspille filmen i en bd iso fil, dog uden undertekster som jeg dog var klar over i forvejen pga formatet. En ts optaget fra Tv viser undertekster som tidligere beskrevet, men ikke altid smertefrit. Jeg skal nogen gange genstarte filen før teksterne dukker op. Angående underteksterne på mpeg4 kanalerne var det jo sådan at i aftes sendte både Dr k og Dr Hd med faste tekster. Jeg ved ikke rigtig om jeg skal le eller græde. Hvis jeg kunne koble Fantecen sammen med min WdTv på en eller anden mystisk måde så var næsten alt som det skulle være til mit behov. Jeg har installeret sidste firmware og skrevet til Fantec. Ved nogen hvad "Ken Burns" indstillingen er i setup? Jeg bruger ikke netwærk.
|
Mvh Hansemand
|
 |
Badsted
Guld medlem
Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 13:33 |
Hansemand skrev:
Jeg har nu købt og modtaget en FHDS og prøvet den lidt af..... Jeg ved ikke rigtig om jeg skal le eller græde.
|
Det er jeg da ked af at høre. Jeg har kun afspillet nogle få mkv og avi filer, som jeg har modtaget fra forskellige kilder. Alle disse har boksen spillet fint og med undertekster, både interne i mkv filerne og eksterne.
Jeg fik også nogle test .ts filer med tilhørende idx/sub undertekster, og dem spillede den også helt fint.
Jeg har endnu ikke skullet genstarte boksen for at få undertekster på, men jeg skal vælge dem til aktivt efter hver gang jeg har haft taget strømmen på boksen.
Hansemand skrev:
Ved nogen hvad "Ken Burns" indstillingen er i setup? |
Ken Burns er vistnok en måde at skifte mellem billeder på i et billed slide show.
Jeg håber, at situationen forbedres for dig, jeg føler mig jo lidt ansvarlig  Jeg bruger min boks til udelukkende at se optagelser fra min TV Server, både HD og SD. Den er i brug stort set hver dag og den har fuldstændig erstattet min HTPC.
Hansemand skrev:
Jeg har lidt mkv filer med Hd video/ ac3 og idx/sub. Disse vil kun afspille i få sekunder og boxen kan ikke håndteres i et kort stykke tid derefter. ... Jeg kan heller ikke få boxen til at vise eksterne idx/sub med ts filer. Den vil heller ikke vise idx/sub i en mp4 fil. Laver jeg en hd mkv fil uden idx/sub vil den heller ikke afspille i mere end få sekunder........ En ts optaget fra Tv viser undertekster som tidligere beskrevet, men ikke altid smertefrit. |
Kan du sende mig eller pege på nogle af de filer, du prøver at afspille. Det lyder som om der kunne være forskel på vores bokse, og det kunne da være rart at se, om min gør det, som din ikke vil....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Redigeret af Badsted - 19-November-2009 kl. 13:41
|
 |
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 14:08 |
Badsted skrev:
Hansemand skrev:
Jeg har nu købt og modtaget en FHDS og prøvet den lidt af..... Jeg ved ikke rigtig om jeg skal le eller græde.
|
Det er jeg da ked af at høre. Jeg har kun afspillet nogle få mkv og avi filer, som jeg har modtaget fra forskellige kilder. Alle disse har boksen spillet fint og med undertekster, både interne i mkv filerne og eksterne.
Jeg fik også nogle test .ts filer med tilhørende idx/sub undertekster, og dem spillede den også helt fint.
Jeg har endnu ikke skullet genstarte boksen for at få undertekster på, men jeg skal vælge dem til aktivt efter hver gang jeg har haft taget strømmen på boksen.
Hansemand skrev:
Ved nogen hvad "Ken Burns" indstillingen er i setup? |
Ken Burns er vistnok en måde at skifte mellem billeder på i et billed slide show.
Jeg håber, at situationen forbedres for dig, jeg føler mig jo lidt ansvarlig  Jeg bruger min boks til udelukkende at se optagelser fra min TV Server, både HD og SD. Den er i brug stort set hver dag og den har fuldstændig erstattet min HTPC.
Hansemand skrev:
Jeg har lidt mkv filer med Hd video/ ac3 og idx/sub. Disse vil kun afspille i få sekunder og boxen kan ikke håndteres i et kort stykke tid derefter. ... Jeg kan heller ikke få boxen til at vise eksterne idx/sub med ts filer. Den vil heller ikke vise idx/sub i en mp4 fil. Laver jeg en hd mkv fil uden idx/sub vil den heller ikke afspille i mere end få sekunder........ En ts optaget fra Tv viser undertekster som tidligere beskrevet, men ikke altid smertefrit. |
Kan du sende mig eller pege på nogle af de filer, du prøver at afspille. Det lyder som om der kunne være forskel på vores bokse, og det kunne da være rart at se, om min gør det, som din ikke vil....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
Problemet er HD video(Blue-ray) i mkv containeren. Ikke HD fra tv, det spiller fint og det er ikke idx/sub tekster der er Tv filen. Idx/sub er et andet/samme format for DVD sup. De ts filer jeg omtaler er også HD(blue-ray)video og hvor video/lyd kører fint men de undertekster jeg laver fra dvd/blue-ray'en virker ikke med Fantec. Som sagt min WdTv viser dem fint, men har så nogle andre mangler. Jeg kan selvfølgelig skifte rundt med medieafspillerene og hdmi kabler osv. men det var ikke den tænkte øvelse  Har du blue-ray? Hvis ja, så prøv at lave en mkv. Det tager lidt af en krig. Jeg har ingen Blue-ray afspiller kun læse drev på pc'er. Jeg venter med afspiller til de bliver smidt efter folk til "ingen" penge. Ansvarlig for hvad?  Det er jo mit eget problem.
|
Mvh Hansemand
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 15:03 |
Hansemand skrev:
Har du blue-ray? |
Nope, mit behov er udelukkende at kunne vise optagelser fra TV, intet andet....
Det virker til, at du er ude i nogle væsentlig mere avancerede brugsmønstre end jeg er...
Med venlig hilsen Henrik Badsted
|
 |
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 15:44 |
Ja, jeg vil jo gerne se mine HD film på andet end pc skærm. Som afspiller af tv ts filer så virker fantec som et godt produkt og brugerflade og hurtighed ved opstart virker heller ikke som noget problem for mig. Der er vist kun én opdatering ude, så man kan vel håbe på forbedringer hen ad vejen. Popcorn A-100/110 som er/var meget populær og som stadig ikke er færdig udviklet har, jeg ved ikke hvor mange, opdateringer bag sig, så jeg håber og venter.
|
Mvh Hansemand
|
 |
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 23:40 |
Til alles orientering så fik jeg vist løst problemet med at Hd mkv filer der ikke ville afspille mere end få sek. Det viste sig at idx/sub filerne havde for stor opløsning (1080P).Maximal opløsning er på nuværende tidspunkt 720P for at Hd mkv filer vil afspille og vise undertekster. Jeg har brugt bdsup2sub til konvertering og WdTv vil så gerne afspille i den høje opløsning, sådan er der så meget. Nu blev min FHDS pludeselig en rigtig god medieafspiller så indtil videre stopper gråden.
|
Mvh Hansemand
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2009 kl. 23:44 |
|
 |
bluhme1
Ny bruger
Oprettet: 30-November-2009
Sted: denmark
Point: 4
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 09:21 |
Hej
jeg har fået en fantec media player, hvordan sætter jeg den til , kabbel ovs
er der nogen der har en tegning af det , med kabeler ovs
håber der er nogen der kan hjælpe mig
MVH Bluhme1
|
Bluhme1
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 09:54 |
Såvidt jeg husker, så er der nogle tegninger i manualen.
Men ellers er det meget simpelt, du skal sætte LAN kablet fra din switch/router i LAN stikke, HDMI kablet fra dit fjernsyn skal i HDMI stikket og strømstikket passer også kun ét sted.
Den store udfordring kan komme, hvis du har et specielt netværk og evt. surround receiver, så skal det sikkert samles anderledes.
Prøv evt. at beskrive dit miljø lidt nærmere (hvilke andre apparater har du).....
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
bluhme1
Ny bruger
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 16:14 |
Takker , Det er en Fantec MM-HDBL , mit tv er et sony z 4500 og mit internet er
fullrate , den beder om nogen koder når jeg sætter det til som du skrev , hvor finder jeg dem henne
på forhånd tak
|
Bluhme1
|
 |
Badsted
Guld medlem
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 17:44 |
Jeg kender ikke FullRates politik med flere mac adresser, men hvis du har en router koblet på din internetforbindelse, så burde der ikke være noget med koder.
Prøver du at koble på trådløst?
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
bluhme1
Ny bruger
|