recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FANTEC TV-FHDS Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFANTEC TV-FHDS Media Player

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
krutzou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:37
Efter at have skrevet til de venlige mennesker hos Fantec fik jeg anvisninger på hvordan man får adgang til Windows 7 workgroup. Nu kan jeg afspille direkte fra min delte folder via workgroup.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:57
Dele - dele Smile
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 18:38

Jeg har lavet en guide på NMT wiki'en, men den burde også virke med Fantec og alle andre media afspillere der kan tilgå et windows samba share. Prøv den.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
krutzou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 20:32
Ja, undskyld. Det var ikke fordi jeg ville beholde det for mig selv. Som et supplement til Spawns meddelelse, som jeg afprøvede uden succes, kommer her den vejledning jeg modtog fra Fantec.

Gå i regedit ind under:
LOCAL MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa
Der skal være en entry som hedder: everyoneincludesanonymous som skal have værdien 1
Hvis den mangler, så opret den og giv den værdien 1
Samme sted skal der være en entry som hedder NoLmHash med værdien 0
Mangler den så opret også den men med værdien 0

Gå Nu til: LOCAL MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
Her skal der være en entry som hedder: restrictnullsesaccess med værdien1
luk regedit

start nu secpol.msc og lav følgende check/ændringer:
Under Local Policies\Security Options skal entryen ud for 
Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares være disabled
og entryen ud for:
Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users skal være enabled

Gå derefter ind i computer management, eller i administrer hvis I har en dansk windows version,
og enable guest/gæst accounten og sæt password never expires samt user cannot change password. Husk at dele jeres foldere med everyone

Med ovenstående ændringer kan jeg med Fantec'en få adgang via workgroup og komme ind uden username og password på min windows 7 ultimate.

Håber det også lykkes for jer

Mvh.
Keld

Redigeret af krutzou - 03-Maj-2010 kl. 22:54
Til top
krutzou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 20:42
Ups, jeg glemte at nævne at under Homegroup advanced sharing settings skal

1.  networkdiscovery være on
2.  file and printer sharing være on
3.  sharing for anyone with network access være on
4.  password protected sharing være off
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:59
Mange tak, det skal nok blive til gavn for mange Big smile
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 00:38
Har fået nogle spørgsmål fra en bruger, som hører til herude:

Jeg kan forstå, at boxen kan afspille lyd og vise undertekster på optagelser foretaget med DVBViewer fra de danske MPEG4 kanaler uden nogen form for omkodning.

- Ja Smile

1. Kan den også visse teletext baserede undertekster? Disse er f.eks. på TV 1000 kanalerne fra Viasat når jeg optager på min sattelitmodtager med indbygget harddisk.

- Det kan jeg desværre ikke svare på, da jeg ikke har TV 1000, men der er andre subtitle tracks på en optagelse, men om det er teletext ved jeg ikke. Måske er der en anden bruger, der kan besvare dette spørgsmål?

2. Kan den afspille filer større end 4 GB, f.eks. en film på 10 GB, optaget fra DR HD?

- Ja Smile

3. Er der RGB på Scart udgangen?

- Det ved jeg ikke og har ikke mulighed for at teste det. Måske er der en anden bruger, som kan besvare det?

4. Kan du forklare lidt nærmere om hvad den trådløse netfunktion kan bruges til? Er det til modtage signaler igennem, eller er det til at sende? Og hvilket udstyr kræves der i den anden ende - en PC med trådløs router eller hvad?

- Hvis man køber den trådløse USB dongle, så kan man koble sig på et trådløst netværk. Dermed kan man vise optagelser eller andre film, som ligger på f.eks. en PC eller en NAS.

5. Kan man tilslutte en ekstern harddisk (og bruge den), hvor der i forvejen er data på, uden at risikere, at disse data slettes fordi boksen eventuelt autoformatterer harddisken.

- Boksen formaterer ikke en disk, der bliver tilsluttet, så det burde være helt sikkert at koble en fyldt harddisk til boksen.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Har fået nogle spørgsmål fra en bruger, som hører til herude:

Jeg kan forstå, at boxen kan afspille lyd og vise undertekster på optagelser foretaget med DVBViewer fra de danske MPEG4 kanaler uden nogen form for omkodning.

- Ja Smile

Ja, den kan vise undertekster. Men som jeg oplever det skal den lige have lov at "smage" på filen et par sekunder inden afspilning startes.
Dvs. markør står på filnavnet og den begynder at afspille i preview vindue. Ellers er det ikke altid den viser tekster selvom de er valgt, heller ikke ved at genvælge under afspilning.
Har haft et par enkelt optagelser som skulle en tur i klippefunktion med ProjectX før det lykkedes, så tror det er relateret til noget "snavs" i fil start fra DVBViewer.

1. Kan den også visse teletext baserede undertekster? Disse er f.eks. på TV 1000 kanalerne fra Viasat når jeg optager på min sattelitmodtager med indbygget harddisk.
 - Det kan jeg desværre ikke svare på, da jeg ikke har TV 1000, men der er andre subtitle tracks på en optagelse, men om det er teletext ved jeg ikke. Måske er der en anden bruger, der kan besvare dette spørgsmål? 

Har nogle få gamle optagelser liggende fra YouSee kabel med teletekst, hvor jeg kun får sorte bjælker uden tekst, også selvom jeg forsøgte at vælge imellem de forskellige TTV subtitles som Fantec kunne identificere som undertekst. Men ved ikke hvori problemet ligger.

3. Er der RGB på Scart udgangen?

Der er ikke SCART udgang på TV-FHDS, så nej  Wink 
Men der er Composite (CVBS), som er ringere end RGB.
Og så er der Component og HDMI

Mvh JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:17
Jeg har købt en Fantec P2550 afspiller/streamer. Indmaden er den samme som i P2700, men da jeg hverken har brug for Scart eller displayet på fronten, kunne jeg ligeså godt spare prisforskellen.
Der er p.t. endnu ikke frigivet nogle firmwareupdates til denne boks.

Jeg har et par issues, som jeg håber at få respons på igennem denne tråd.

1. Visning af eksterne undertekster i .srt format: Teksterne vises adskillige sekunder efter billede og lyd og æ, ø og å er erstattet af nogle asiatiske tegn. Ingen af disse fejl opstår ved afspilning af den samme fil på en PC.

2. Ved visning af billeder bliver disse zoomet ind så man slet ikke kan se hele billedet.

3. Når boksen tændes bliver menuen hvor jeg skal vælge om den indbyggede harddisk skal formatteres altid vist. Temmelig irriterende, når den nu allerede er formatteret, men det skyldes måske, at jeg har gjort det på en PC og ikke med boksen selv? 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

3. Når boksen tændes bliver menuen hvor jeg skal vælge om den indbyggede harddisk skal formatteres altid vist. Temmelig irriterende, når den nu allerede er formatteret, men det skyldes måske, at jeg har gjort det på en PC og ikke med boksen selv? 

Flemming

Det bliver den ved med til du formaterer med din Fantec. Den laver nogle Dir til forskellige formål. Jeg har både FHDS og R2750. Jeg ved ikke med srt undertekster da jeg kun bruger vobsub og dvb samt undertekster fra dvd og Blu-Ray.
Mvh Hansemand
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:09
Hvad med ovenstående problem 1. og 2.?
Er der andre der kan nikke genkendende til dem og eventuelt har en løsning ?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu