Kan analog TV signaler godt være ægte 16:9
Jo det kan det godt. Og det er forklaringen på hvorfor nogen 4:3 TV har en omskifter til 16:9. Her ville et billede højt og tyndt blive gjort LAVERE AF ENS T V. Hvilket jeg selv har læst Herinde.
Et analogt 16:9 med bjælker eller Letterboks indeholder "Kun 432 linier", mens ægte 16:9 billeder indeholder de fulde 576 Linier.
Hvis man IKKE sender ægte 16:9 på digitale net vil billederne være totalt rædselsfulde.
Det som ikke kan ses eller er direkte ubehageligt er (ville være) se en film 2,40 på ens 4:3 Skærm. Der er faktisk en catch 22 her, rent digitalt bør man i fremtiden sende formatet 2,40 med alle 576 linier. Og hvis man helt bestemt ikke vil, bliver det en lidelse se disse film på sine Flade.
Men alt dette er som sagt noget som skal S E S, for bedre forstå det. Når noget hedder Anamorfisk 16:9 og nogen så er så blåøjede at de ikke havde forventet jeg ville begynde kaste mig over det Anamorfiske 2,40, whauw
PS. Af hensyn til fladskærme går det da helt galt hvis man skal zoome Letterboks op. Derfor skal ALLE 576 linier benyttes.
Fordi når man kan ændre 1080p for ku' ses på ens 768 liniers Tv, så er intet umuligt.
Redigeret af moho - 21-Maj-2007 kl. 12:17