recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvefejl på LG plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvefejl på LG plasma

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pgl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farvefejl på LG plasma
    Sendt: 22-August-2014 kl. 22:49
Hej alle,

Jeg er desværre en ejer af et LG 60PM680t købt i juni 2012, som er gået helt amok her på det sidste.

Tv'et har fået farvefejl.
Det startede for en måneds tid siden, hvor det efter at have været tændt i et kvarters tid fik grønlige farver hvor der burde have været mørke farver. Kort tid efter skiftede de til rødlige farver. Når tv'et havde været tændt i nogle timer, så forsvandt det igen som dug for solen. 

Desværre så blev farvefejlene mere vedvarende og nu er de blevet permanente.

Jeg kunne mindske problemet ved at skrue helt op for lysstyrke og kontrast, men dette har desværre heller ingen indvirkning nu. Og de dominerende farver i farveforvrængningen er nu tuborg-grøn, fesen-rød, pink og turkis. Der er problemer uanset om jeg ser antenne, hdmi eller smart tv.

-Vældig psykedelisk at kigge på til tider! :-)

Men tror I at det kan reddes og hvad tror I at fejlen skyldes?
Hvad det mon vil koste at få mit tv lavet, hvis det overhovedet kan svare sig?
Da det er lige lidt over 2 år siden at jeg har købt det hos elgiganten, tror I så at de eller LG vil røre ved det med en indtang uden at tage sig godt betalt for det?

Jeg har vedhæftet et link til billeder, da jeg er ny her på siden og ikke ved hvordan man vedhæfter i forummet: 
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=31979&p=204282#p204282

Redigeret af pgl - 22-August-2014 kl. 22:53
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 23:08
Ring direkte til lg og/eller gå i Elgiganten og se om de vil hjælpe...
Djaj
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 23:24
Uden at være sagkyndig så vil jeg tro at det er et print der fejler og ikke panelet.

Men det kræver nok at du får en til at måle på et evt. defekt print før du ved mere om omkostninger osv.
Til top
pgl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 11:37
Hej Nexeren,

Mange tak for dit bud.

Jeg har hørt en anden nævne at fejlen med stor sandsynlighed ligger i panelet, da den xenon- og neongas der er i pixelsne åbenbart over tid kan undslippe og give den type symptomer som jeg beskriver. 

Det giver bare ikke den store mening for mig, når farvefejlene til at starte med kun var periodiske og ikke kom gradvis. 
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 12:37
Det tvivler jeg godt nok stærkt på.

Hælder mere til en fejl i elektronikken.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 20:52
Har skærmen været lagt ned under flytningen ?
Til top
pgl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 21:48
Hej Gonardo,

Ja, for et halvt års tid siden lå tv'et ned under flytning. Der lå det med skærmen opad på en 7 cm topmadras bag i min bil. 

Jeg forsøgte at læse mig frem til på internettet om plasma tv kunne tage skade af at ligge ned, men synes at der overvejende stod at det ikke kunne tage skade (mindes at der var ganske få der mente andet).

Efter flytning har tv'et fungeret upåklageligt i flere måneder.

Har du et bud på hvad tv'et fejler?


Redigeret af pgl - 23-August-2014 kl. 21:50
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 22:53
Jeg vil helt sikkert først kontakte LG, for at høre om det er et kendt problem. Er jo kun lige over 2 år...

Ud fra din fejl beskrivelse, vil jeg mene det er dårlige lodninger som er flækket et eller andet sted, da farverne har virket korrekt efter at tvet er blevet varmt...lodninger udvider sig ved varme og kan dermed give en bedre forbindelse, og når de bliver kølet af trækker den sig sammen.

Det kan også virke modsat
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 23:29
Citér Jeg har hørt en anden nævne at fejlen med stor sandsynlighed ligger i panelet, da den xenon- og neongas der er i pixelsne åbenbart over tid kan undslippe og give den type symptomer som jeg beskriver.


LOOOOL

Det er sgu sørgeligt at der stadig findes uvidende fjolser, som spreder den slags latterlige historier!!!
Det er løgn og latin fra ende til anden.

M.h.t. transport, så er der ingen problemer i at transportere et plasma liggende, så længe man kører forsigtigt, så panelet ikke flækker.

Dit problem lyder 100% som dårlige lodninger.

M.v.h.
Til top
pgl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pgl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2014 kl. 23:56
Hej Henrik,

mange tak for din mening mht. farvefejlene på mit tv.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

[QUOTE]
Det er sgu sørgeligt at der stadig findes uvidende fjolser, som spreder den slags latterlige historier!!!
Det er løgn og latin fra ende til anden.

Jeg kunne såmænd heller ikke helt finde hoved og hale i hans diagnose. Men da han tilsyneladende lever af at reparere radio/tv (og jeg har ingen viden på feltet men kun min sunde fornuft), så ville jeg ikke sige ham imod men søge en second opinion. -Hvilket vist var et fornuftigt træk. Smile

Af nyt i sagen kan jeg fortælle at jeg nu har talt med Elgiganten. De anbefalede også at jeg skulle ringe til LG, da de gerne sender en tekniker ud. Så det vil jeg gøre på mandag. 

Men da jeg har en "Familie super" forsikring hos IF, der dækker indefrakommende skader på elektriske apparater, så må jeg vel lige ringe til dem først? Det er vel en indefrakommende skade, det som mit tv fejler? Jeg vil ikke risikere at sætte en masse igang og bruge penge på det, hvis IF bruger egne servicecentre eller måske ligefrem lader mig få et nyt tv (0 kr. i selvrisiko)?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af pgl pgl skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er sgu sørgeligt at der stadig findes uvidende fjolser, som spreder den slags latterlige historier!!!
Det er løgn og latin fra ende til anden.


Jeg kunne såmænd heller ikke helt finde hoved og hale i hans diagnose. Men da han tilsyneladende lever af at reparere radio/tv (og jeg har ingen viden på feltet men kun min sunde fornuft), så ville jeg ikke sige ham imod men søge en second opinion. -Hvilket vist var et fornuftigt træk. Smile


Det var ikke en mand jeg ville sende mine elektronik-apparater til!!!
Magen til fjols.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af pgl pgl skrev:


Jeg har hørt en anden nævne at fejlen med stor sandsynlighed ligger i panelet, da den xenon- og neongas der er i pixelsne åbenbart over tid kan undslippe og give den type symptomer som jeg beskriver.


Jeg ville være omend meget bekymret, neongassen er den røde farve og den er tilsyneladende sluppet ud af dit tv. Har du lagt mærke til om din stue har fået er svagt rødligt skær ad neongassen, eller det er måske endt i dine lunger?
Surt at måtte dø i en tidlig alder, bare fordi man ville have et plasma tv!


(Ironi kan forekomme)
Klaus - hvis plasma tv er omend noget ældre og ikke har lukket farvegasserne ud.
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu