|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() Sendt: 23-November-2010 kl. 00:10 |
Jeg tror jeg har opgivet nogensinde at få XBMC til at virke med 24p og audio sync. Jeg kan simpelthen ikke få SD materiale med 23.976 fps til at være i sync, når jeg har sat "enable refresh rate to display". Hvis jeg ikke sætter denne værdi, hakker billedet, så enten har jeg hakkende billede eller også er lyden 200 ms ude af sync.
Jeg har en gammel Popcorn Hour A100, der klarer dette fint, men den er aaalt for langsom og også for grim i menuen. Jeg søger en ny færdig afspiller, der har auto refresh rate, kan afspille alt, er hurtig og er helt stille. WDTV Live har så vidt jeg kan læse ikke auto refresh rate, så den er ude. Hvad med PlayOn HD Mini, har den auto refresh rate? Andre? Redigeret af DjonDjoe - 23-November-2010 kl. 00:10 |
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
hvad med a200 ? med den nye standart juckbox er det jo blivet enu letter af få sat den op så det ser lidt godt ud http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46694
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
Det ser spændende ud (umiddelbart det bedste jeg har set fra disse bokse) men kan den automatisk skifte mellem 50Hz/60Hz/24p?
|
|
![]() |
|
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() |
Så vidt jeg kan læse, går A200 ikke just ind under kategorien lydløs. Den har vist en noget larmende blæser.
Måske Xtreamer kan indfri mine krav? Den har da en 24P mode, men skifter den automatisk? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja det kan den |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
xeon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
"Jeg kan simpelthen ikke få SD materiale med 23.976 fps til at være i sync, når jeg har sat "enable refresh rate to display"."
Den gør som den har fået besked på, nemlig at syne videoen til skærmens refreshrate. Du skal gøre det omvendt. Sync'e skærmen til videoens refreshrate. Du skal ind i settings > video > playback og sætte "Adjust display refresh rate to match video" |
|
![]() |
|
Kanee ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Hvad med den nye A210 uden blæser?
|
|
-----
Panasonic TX-P42G20E Popcorn Hour C-200 Marantz SR6004 Xbox 360 |
|
![]() |
|
![]() |
Jaja det var det jeg mente ![]() |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
Har du prøvet at rode med indstillingerne på din reciever? Eller kører xbmc direkte i tv'et? Jeg har ingen sync problemer i hverken stue hvor xbmc kører igennem recieveren, eller i soveværelset hvor det kører direkte i tv fra den bærbar.
Eller også prøv at hente den nye RC1, hvis du kører med med standart versionen af xbmc v9.11, så kan der godt være disse problemer. Du kan hente dem her http://mirrors.xbmc.org/releases/ vælg RC1 som er den nyeste, og problemerne er løst. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har både problemet med Linux versionen, Windows versionen, med 3 forskellige TV, via optisk og via HDMI, så jeg har været igennem alt, må man sige. Der er nu mange andre, der også har problemet:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=80247&highlight=24p+audio+sync Men det er formentlig noget med, at refresh raten er 23.976 og ikke 24 ren og det kan XBMC så ikke håndtere. PCH A-100 f.eks. viser fint filerne uden hakken eller sync issues. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Hvis du har problemer med linux-versionen vil jeg råde dig til at køre boxee - det spiller!
|
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
boxee og xbmc deler kode, så umiddelbart har jeg svært ved at se at det skulle løse problemet :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |