recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel XBMC. Søger afspiller med auto refresh rate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarvel XBMC. Søger afspiller med auto refresh rate

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Emne: Farvel XBMC. Søger afspiller med auto refresh rate
    Sendt: 23-November-2010 kl. 00:10
Jeg tror jeg har opgivet nogensinde at få XBMC til at virke med 24p og audio sync. Jeg kan simpelthen ikke få SD materiale med 23.976 fps til at være i sync, når jeg har sat "enable refresh rate to display". Hvis jeg ikke sætter denne værdi, hakker billedet, så enten har jeg hakkende billede eller også er lyden 200 ms ude af sync.

Jeg har en gammel Popcorn Hour A100, der klarer dette fint, men den er aaalt for langsom og også for grim i menuen.

Jeg søger en ny færdig afspiller, der har auto refresh rate, kan afspille alt, er hurtig og er helt stille.

WDTV Live har så vidt jeg kan læse ikke auto refresh rate, så den er ude.

Hvad med PlayOn HD Mini, har den auto refresh rate?

Andre?

Redigeret af DjonDjoe - 23-November-2010 kl. 00:10
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 05:34
hvad med a200 ? med den nye standart juckbox er det jo blivet enu letter af få sat den op så det ser lidt godt ud http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46694
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 08:51
Det ser spændende ud (umiddelbart det bedste jeg har set fra disse bokse) men kan den automatisk skifte mellem 50Hz/60Hz/24p?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 10:38
Så vidt jeg kan læse, går A200 ikke just ind under kategorien lydløs. Den har vist en noget larmende blæser.

Måske Xtreamer kan indfri mine krav? Den har da en 24P mode, men skifter den automatisk?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det ser spændende ud (umiddelbart det bedste jeg har set fra disse bokse) men kan den automatisk skifte mellem 50Hz/60Hz/24p?

Ja det kan den
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
xeon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 14:51
"Jeg kan simpelthen ikke få SD materiale med 23.976 fps til at være i sync, når jeg har sat "enable refresh rate to display"."

Den gør som den har fået besked på, nemlig at syne videoen til skærmens refreshrate. Du skal gøre det omvendt. Sync'e skærmen til videoens refreshrate.

Du skal ind i settings > video > playback og sætte "Adjust display refresh rate to match video"
Til top
Kanee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 15:26
Hvad med den nye A210 uden blæser?
-----
Panasonic TX-P42G20E
Popcorn Hour C-200
Marantz SR6004
Xbox 360

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af xeon xeon skrev:

"Jeg kan simpelthen ikke få SD materiale med 23.976 fps til at være i sync, når jeg har sat "enable refresh rate to display"."

Den gør som den har fået besked på, nemlig at syne videoen til skærmens refreshrate. Du skal gøre det omvendt. Sync'e skærmen til videoens refreshrate.

Du skal ind i settings > video > playback og sætte "Adjust display refresh rate to match video"

Jaja det var det jeg mente Smile Og det virker ikke for alt ikke HD materiale, da lyden går ud af sync.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:03
Har du prøvet at rode med indstillingerne på din reciever? Eller kører xbmc direkte i tv'et? Jeg har ingen sync problemer i hverken stue hvor xbmc kører igennem recieveren, eller i soveværelset hvor det kører direkte i tv fra den bærbar.

Eller også prøv at hente den nye RC1, hvis du kører med med standart versionen af xbmc v9.11, så kan der godt være disse problemer.

Du kan hente dem her http://mirrors.xbmc.org/releases/ vælg RC1 som er den nyeste, og problemerne er løst.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:25
Jeg har både problemet med Linux versionen, Windows versionen, med 3 forskellige TV, via optisk og via HDMI, så jeg har været igennem alt, må man sige. Der er nu mange andre, der også har problemet:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=80247&highlight=24p+audio+sync

Men det er formentlig noget med, at refresh raten er 23.976 og ikke 24 ren og det kan XBMC så ikke håndtere. PCH A-100 f.eks. viser fint filerne uden hakken eller sync issues.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 22:27
Hvis du har problemer med linux-versionen vil jeg råde dig til at køre boxee - det spiller!
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 23:07
boxee og xbmc deler kode, så umiddelbart har jeg svært ved at se at det skulle løse problemet :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu