|
Farvepatroner tomme, vil ikke printe sort/hvid |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-August-2021 kl. 08:57 |
Mine farvepatroner i min Canon MP540 er tomme. Jeg vil kun printe sort/hvid, og der er masser af sort blæk tilbage, men jeg kan ikke printe fordi farvepatronerne er tomme. Jeg vil ikke købe nye farvepatroner fordi jeg ellers udelukkende anvender printeren til at scanne med. Er der en løsning? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha, ha, der trådte du på en lidt øm tå, jeg åbenbart ikke helt har glemt.
Jeg stod for år tilbage i samme situation, og der var vist ikke nogen vej uden om at købe farvepatroner, da printeren var uden funktion uden - bare en mursten. Jeg mener sågar, jeg sendte en skrivelse til Brother derom, som dog var ophøjet ligeglade, for jeg fik aldrig svar. ![]() Det var jeg på daværende tidspunkt ikke interesseret i at købe, så alt i et printeren røg til genbrug, da jeg syntes, at denne løsning ellers ville blive for dyr i brug til mit behov på daværende tidspunkt. Jeg har så senere købt en alt i et farvelaserprinter fra HP, som gør det godt. Her kan forbrugsstoffer holde noget længere, før der skal kigges på det. Spændende at høre, om andre kender nogle ninja-tricks, der kan gøre din printer brugbar. Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
Jeg har ikke haft printer i en del år, men den sidste jeg havde var også en Canon. Jeg løste problemet ved at holde en knap på printeren inde i 5-10 sekunder. Så printede den videre.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5055 |
Oplevede det samme med en Canon printer for år tilbage. Den ville ha et nyt printerhoved til 850 kr, så den røg til skrot. Købte istedet den billigste HP printer.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
Måske sådan en chip resetter kan klare det?
![]() Har vist en noget tilsvarende til anden printer/patron model til at ligge et eller andet sted. Kan dårligt huske hvad model det var til.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
Jeg ved ikke om det også gælder blækprintere, men alle laserprintere printer næsten usynlige koder, som regel gule. Min egen HP farvelaser printer gule koder.
Koderne bruges til at spore dokumentet, da det kan indeholde printermodel, serienummer, dato og tid plus ip-adresse. Det er måske derfor den ikke vil printe uden farve. Redigeret af Brixen - 02-August-2021 kl. 11:47 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
Har du prøvet at ændre indstillingere til kun at printe sort? Ved dog ikke om det virker, hvis printeren har konstateret at nogle af patronerne allerede er tomme.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Vælger du manuelt at print jobbet skal være sort/hvid? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
Naturligvis, det var det første jeg gjorde. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Det er ikke værd at ofre på den gamle printer som jeg næsten udelukkende kun bruger til at scanne med. Havde bare lige regnet med at jeg kunne bruge den sorte patron op. Flemming
Redigeret af fltk - 03-August-2021 kl. 10:00 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
Det er faktisk ikke ret naturligt, de fleste piller aldrig ved denne indstilling. Er der gråtoner i det du prøver at printe, vil din printer skulle bruge farve. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |