recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farveproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farveproblem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farveproblem
    Sendt: 01-Juni-2022 kl. 21:36
Jeg har en Xiaomi Box S og et nyt Samsung QLED. 

De spiller ikke rigtigt sammen.

Når farver bliver for lyse fucker de helt ud. Laver store ensfavede plamager. Jeg sætter et par billeder ind i næste indlæg, som viser ca samme billede med boksen og tv'ets indbyggede youtube app. Det er det absolut værste eksempel jeg har oplevet. Det meste af tiden kan man godt holde ud at se på det. Det er oftest overeksponeret lys hud eller lamper, hvor det viser sig.
 
Jeg har prøvet alle mulige billedinstillinger både på TV og Box. Det er bedst i game mode. 

Som man kan se er de dele af billedet, som ikke er meget lyse helt ok.

Nu kommer det underlige. Alle andre kilder på tv'et er ok. 
Og da jeg lidt tidligere idag ville teste med det gamle tv, så var det fint på det. Og da jeg satte boksen tilbage i det nye, var billede også fint indtil jeg trykkede pause og lod videoen køre videre. WHAT.

Er det en kendt problematik?

Jeg vil af flere forskellige grunde helst køre via en boks (helst google tv) frem for at bruge tv'ets indbyggede apps.

Jeg kan godt købe en anden boks. Men så skal jeg også være sikker på det hjælper. Det fedeste er jo bare at få skidtet til at virke.

Jeg håber der er nogen, som har nogle gode råd.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2022 kl. 21:37
Mii BOX:
Box

TV:
TV


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 06:28
Det er indstillet forkert med farven på den HDMI port din mi boks er sat til. Tag et billede af instillingerne når du er på tv'et system, og tast den ind når du er på HDMI kanalen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 06:28
Hvad er Mi boksens video-output (i menuen) opsat til?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er indstillet forkert med farven på den HDMI port din mi boks er sat til. Tag et billede af instillingerne når du er på tv'et system, og tast den ind når du er på HDMI kanalen


Er det contrast, brightness osv du tænker på her?

Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger. Og det er jo ikke bare sådan lidt dårligt. Det er sådan at når en farve bliver for lys, så går den hele bananas. 

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvad er Mi boksens video-output (i menuen) opsat til?

Tænker du på opløsning, farvedybde osv?

Jeg har den sat til auto. Altså at boksen sender det, som tv'et ber om. 4k 60 hz.
Den defaulter til ycbrcr422 så vidt jeg husker. Men jeg har prøvet de andre muligheder inkl RGB og det gør ikke rigtig nogen forskel.

Jeg har også prøvet at sænke opløsning og opdateringsfrekvens, for det tilfælde at det skulle være et båndbreddeproblem.

Det der slog mig helt ud var at det pludseligt var fint i nogle sekunder indtil jeg unpausede den video jeg har indsat fotos fra.




Redigeret af Muele - 02-Juni-2022 kl. 10:42
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det er indstillet forkert med farven på den HDMI port din mi boks er sat til. Tag et billede af instillingerne når du er på tv'et system, og tast den ind når du er på HDMI kanalen



Er det contrast, brightness osv du tænker på her?

Jeg synes jeg har prøvet alle mulige indstillinger. Og det er jo ikke bare sådan lidt dårligt. Det er sådan at når en farve bliver for lys, så går den hele bananas. 

tænker på alle indstillinger også farvemætning. Men prøv at tast det sammen ind som på tv'et system
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvad er Mi boksens video-output (i menuen) opsat til?

Tænker du på opløsning, farvedybde osv?

Jeg har den sat til auto. Altså at boksen sender det, som tv'et ber om. 4k 60 hz.
Den defaulter til ycbrcr422 så vidt jeg husker. Men jeg har prøvet de andre muligheder inkl RGB og det gør ikke rigtig nogen forskel.

Hmm, ja okay.

For mig at se kunne det nemlig ligne et mismatch imellem 'video levels'. Dvs. hvis man sætter en boks til at udsende f.eks. RGB levels, så skal TV'et også være opsat til at forvente RGB levels. Ellers får man et mismatch, der giver sig til udtryk i højlys / skyggedetaljer.

Men i og med, at det ikke giver en effekt at ændre boksens videooutput imellem YCbCr og RGB, så er det næppe her problemet ligger.


Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Juni-2022 kl. 11:59
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 13:08
Er der prøvet med et andet hdmi kabel?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er der prøvet med et andet hdmi kabel?

Ja, og samme kabel er afprøvet med andre kilder uden problemer. Foruden andre HDMI indgange på TV'et.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2022 kl. 18:53
Såh... 

Inden jeg gav op og bestilte en anden tvbox tænkte jeg lige at prøve at factory resette den. Og whadaya know. Nu virker det sørme.

Der må jo have været en eller anden fejl. 

Tak for forsøgene på hjælp, gutter. 


Redigeret af Muele - 02-Juni-2022 kl. 18:53
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu