|
Fastnet-nedlæggelse - Kan kobbertelefoner bruges? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12 timer 40 minutter siden kl. 11:27 |
Hejsa!
En ældre ven er ved at få nedlagt Yousee Fastnet og jeg hjælper ham. Internet er omdannet fint til fiber og er velfungerende. Men han har et hus i 3 etager og er dårligt gående. Han har derfor B&O "kobbertelefoner"på hver etage. Han gå ikke rundt med sin mobil. Han (og jeg) ønsker samme telefonifunktionalitet, som før - altså at alle 3 "kobbertelefoner" ringer samtidigt. Har nogen af jer erfaring med at anvende de kobberkablede telefoner på Bredbåndstelefoni? |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4941 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yousee har udgivet en vejledning til det, mærkeligt de ikke sender den info videre.
Nej det er desværre ikke brugbart
Redigeret af Munch - 12 timer 27 minutter siden kl. 11:40 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 368 |
Nej - vi skal jo bruge en løsning til 3 telefoner, der allerede er forbundet med kobber. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5317 |
Og frakoblede husets interne kobber tlf net efter "Monopol" stikket og koblede det på Yousee modem tlf udgang, så netværk i huset virkede på samme måde som før.
Det skal så siges jeg selv har været tekniker i et af de "gamle" tele selvskaber fra længe før TDC / Yousee privatiseringen, så vidste hvad man skulle gøre. ![]() Men det er nu opsagt, og kører udelukkende på mobil. |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hehe - det kan være, vi skulle hyre dig ☺️
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5317 |
![]() For de findes jo i det private erhvervsliv.
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 395 |
Jeg har gjort lige som Jørgen T
Brugte de eksisterende tlf kobberledninger i huset og brød forbindelsen ud af huset og koble på telefon udgangen af routeren. Det kræver selvfølgelig at telefon nummeret overføres til IP telefoni ved udbyderen og koster så et abonnement |
|
![]() |
|
Tak for forklaring.
Utroligt, at Yousee ikke forklarede disse ting, da jeg spurgte dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |