recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastramme lærred skjult af et billed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFastramme lærred skjult af et billed

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Emne: Fastramme lærred skjult af et billed
    Sendt: 29-December-2010 kl. 14:31
Jeg leder efter en gør-det-selv løsning, hvor man kan et gemme et fastramme lærred bag et billed/maleri når projektoren ikke er i brug. Mit setup er i min stue og jeg kunne godt tænke mig at det ikke så ud som jeg havde projektor, når denne ikke var i brug. Er ikke så tændt på et rullelærred, da den kommer til at skulle hænge mit på væggen, hvis billedet skal have den rigtige højde og det synes jeg ser lidt for nørdet ud.. Altså medmindre rullelærredet kan skjules at et eller andet på væggen.. en hylde måske ?

Er der nogen herinde der har har gjort sig nogle erfaringer med det ? et billed der kan rulles ned foran lærredet eller en løsning hvor lærredet kan flippes rundt ?

Alle input er velkomne 
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 14:56
Jeg har mit lærred hængende i loftet, det er en del pænere end at have det hængende på væggen. Også mere usynligt. Det kræver dog at man kan bestille et ekstra langt drop (det sorte over der hvor billedet projekteres)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 15:49
Ja det kunne være en mulighed, hvis jeg fandt et med tilstrækkelig langt drop. Men sådan et lærred bliver nok også dyrt hvis det skal være 100" ..:( især hvis det skal være ét der ikke buler.. og det må det absolut ikke gøre
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 15:55

For det første: Det er naturligvis som du selv er inde på et spørgsmål om pris, men rullelærreder kan bestilles med dén drop du har brug for. Derudover, igen - måske er det prisen der bliver bremseklodsen, men dét du efterspørger findes som en færdig løsning:

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 15:57
Der er en gut på den her side som har gang i noget med at skjule et lærred bag et maleri.. Men kan ikke lige umiddelbart se hvordan det skulle fungere ?!?

http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-projection-screen-thats-also-a-pain/

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

For det første: Det er naturligvis som du selv er inde på et spørgsmål om pris, men rullelærreder kan bestilles med dén drop du har brug for. Derudover, igen - måske er det prisen der bliver bremseklodsen, men dét du efterspørger findes som en færdig løsning:

Ja det er præcis sådan noget jeg leder efter.. Prisen er desværre for høj :( Den bliver dobbelt så dyr som min projektor..:(

Men noget i samme stil, bare DIY.. 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Der er en gut på den her side som har gang i noget med at skjule et lærred bag et maleri.. Men kan ikke lige umiddelbart se hvordan det skulle fungere ?!?

http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-projection-screen-thats-also-a-pain/

Det vendes Wink. Den ene side er projektorlærred, den anden side billede som han selv har malet på lærred.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det vendes Wink. Den ene side er projektorlærred, den anden side billede som han selv har malet på lærred.
Er det bare det !! Logisk selvfølgelig, troede bare det var en smartere løsning han havde haft gang i.. Det fungere nok ikke så godt med et 100" lærredLOL
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Er det bare det !! Logisk selvfølgelig, troede bare det var en smartere løsning han havde haft gang i.. Det fungere nok ikke så godt med et 100" lærredLOL

Det hænger på et par kroge under den smalle hylde med billeder, det er nu nok ikke så svært at vende Big smile.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 11:05
Det gør den sgu da osse.. Tror vist jeg skal have briller Wacko

Nå men, den løsning holder så ikke helt, så får man jo aldrig vendt billedsiden ud af.

Med et rullelærred, skal det så helst rulles helt ud når det bruges eller ? Tænker på det med droppet når man skal bestille, om det skal passe 100% eller man godt kan bestille et med ekstra drop ?
Til top
rasputin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2004
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:05
Jeg har købt et verdens billed som man havde på skolerne før murens fald :-) man kan få dem til en rimelig pris og så ruller jeg den ned når der ikke skal ses film.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:16
Ok.. Cool. Har du et billed af dit setup, lyder som en go idé
Til top