|
Fastspeed - erfaringer |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
aclh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2020 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg har fået installeret i går og anvender den udleverede Sagemcom CS50001 router.
Mine målinger viser mellem 180-200 mbit forbindelse. TDC installatøren målte 1,2 Gbit umiddelbart efter installation. Har nogle erfaringer med at brokke sig over router til Fastspeed?
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 144 |
Hvordan måler du? Via WiFi eller kablet og med hvilken app/side.
|
|
![]() |
|
aclh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2020 Sted: København Status: Offline Point: 3 |
Tak for svar.
Jeg har målt WIFI med: - Fastspeed egen måler - Bredbånd.dk - IT-borger
|
|
![]() |
|
wuffer28 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Du skal måle med kabel. Du vil ikke få højere hastighed på wifi medmindre du køber en anden router. |
|
![]() |
|
diheor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Jeg har fået Fastspeed og sat i bridgemode, så mine Googe Wifi pucks er routere. Google Wifi måler min hastighed til 768mb. Via kabel målte teknikeren den til 1100 mb. Jeg er meget godt tilfreds. Det kører mærkbart hurtigere end min gamle Yousee forbindelse, som godt nok også kun var 50mb. Til samme pris er det Fastspeed en god deal.
|
|
![]() |
|
Tak det prøver jeg
|
|
![]() |
|
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
"Hvordan ligge det med PS 4/ Xbox, har haft andre udbyder før (har yousee nu )og der har det været et helvede med open nat, og det var svært at holde en stabil forbindelse online og i chat. Redigeret af KOS. - 04-November-2019 kl. 11:23" Vi havde Hiper 1000 mbit. der var konstant problemer med NAT type og problemer med ustabil online gaming. Hastighedstesten(målt hver 30 min. med) var også ustabil. Nu har vi yousee 1000 mbit. Og alt virker perfekt. NAT type åben. Alt online gaming virker perfekt. Hastighedstest er helt stabil. Min oplevelse er at man har mere "luft" som yousee kunde. Hvertfald i forhold til Hiper, har ikke prøvet fastspeed. Yousee router i bridge mode og unifi udstyr efter. Syntes dog det er tåbeligt at de ikke bare kan opdatere routeren istedet for at sende en anden identisk model ud med yousee klistermærke på...! Sikke et spild..!
Redigeret af pmalm - 11-Marts-2020 kl. 18:02 |
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
diheor ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Fastspeed kører via Yousee, så i realiteten identisk produkt. Også tekniker fra TDC, der sætter op.
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Det er ikke helt korrekt. Nuvel de lejer sig ind på TDC Net infrastruktur, og benytter deres udstyr, men det kan være en vidt forskellig oplevelse, da YouSee giver dig en offentlig ip, mens de andre natter. De andre køber også bare et minimum hul, hvorfor man måske ikke altid har fuld hastighed
|
|
![]() |
|
Plex - det kan jeg ikke genkende. Jeg synes mit hul ud er pænt stort, og ifølge teknikeren var det også samme produkt.
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Det er ikke samme produkt, og din ip adresse er vel heller ikke offentlig? Hos YouSee får du altid en offentlig - dog ikke fast, men man skal bære sig meget uheldigt ad, hvis den skal skifte.
|
|
![]() |
|
Ok, jeg er ikke ekspert på ip-området, sorry. Er det noget med, at det er vigtigt for gaming? I øvrigt kan man sagtens få en fast ip hos Fastspeed men det koster en tyver om måneden.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |