|
Fastspeed router - Apple TV 4K/TV2 app fejler! |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller også er det bare en problematisk placering i et teknikskab ved siden af fiber box. Jeg regner med at flytte routeren uden for skabet, da det hjælper at åbne døren til skabet.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7246 |
Dårlig router placering er også tit med til fejl.
Har hjulpet mange med det. Nogle placerer den ned ved gulvet hvor net kommer ind. Heller ikke en særlig god placering
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5247 |
Uden for skabet kommer routeren til at hænge over hovedhøjde. Der er flade kabler med der kan gå imellem skabslåge og skab, så fri for at lave huller i leje lejlighed.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Fastspeed router giver stadigvæk problemer. Nu hænger router udenfor teknikskabet i 2,35 m højde, og der er frit udsyn til Apple TV, som er 9,40 m væk og står ovenpå TV reol.
Der er stadigvæk svingende lydniveau fra 0-100%, så remoten er i brug hele tiden. Og de sidste to dage stopper streamen fuldstændigt og skal genstartes. Der kommer nye personer i Fastspeed kundeservice, som ikke lige sætter sig ind i den fejlsøgning, som jeg har foretaget: Nemlig at slukke for router og bruge iPhone som hotspot. Resultatet var at signalet var perfekt, lyden var stabil, og streamen stoppede ikke. Næste step er en tekniker, hvis de overhovedet har en. For jeg vil ikke betale 349,-kr for så dårligt et produkt.
|
|
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4852 |
Hej. Mit første gæt er forstyrese fra Naboer, men det er kun et gæt? Jeg installerede: WiFi Analyzer (open-source) på en ny Galaxy mobil uden simkort: Og kan bekræfte, at den virker uden sim kort. Her er 3 billige Tablets, alle uden simkort: ![]() Jeg kan læse at de alle 3 har WiFi. Men ikke om det er WiFi 5 Ghz eller kun WiFi 2,4 Ghz. Og hvis du køber den fra Nettet, har du op til 14 dages returret. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - i går kl. 15:37 |
|
![]() |
|
Tak csell
Jeg afventer en kvindelig supporter svarer mig i morgen. For nu er mine undersøgelser af mit udstyr færdigt. Og så må Fastspeed komme på banen med hvad de så vil gøre for at jeg kan få et stabilt wifi signal. Det groteske i det hele, er at jeg har haft en anden ældre router siden 14.11.23, og som har virket, ikke perfekt, men betydeligt bedre end den nye de har sendt mig. Men i april steg fiber voldsomt, så jeg ville prøve mobilt 5G internet. Det viste sig med det samme at være noget møg, fordi min lejlighed er fra 2023 og så godt isoleret, at “3” sendemasten 1,8 km væk ikke kunne levere tilstrækkeligt signal. Men med min iPhone som hotspot med TDC sendemast under 1 km væk, er signalet fremragende. Så jeg skulle ha prøvet at skifte til mobilt 5G fra en anden udbyder end Fastspeed. Efter 2 dage med 5G, fik jeg reetableret fiber igen, og forventede at nu var den ged barberet. Men nej, magen til problemer der er kommet væltende. Og Fastspeed skal kunne løse den slags problemer uden at jeg skal investere i ekstra udstyr.
|
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7246 |
Her du ikke en ven eller bekendt med en router du kan låne et par dage
Så ville dine problemer måske være væk. Boede du tæt på mig så kunne du låne en af mine.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1719 |
Hvis du bor i lejlighed kan det sagten være naboerne der generer. Prøv Wifi analyzer som allerede foreslået og se om ikke den router kører på samme kanal som alle naboerne. Hos mig kan man se en masse netværk på både 2.4 ghz og 5 ghz men der er klart mere plads på 5 ghz. WiFI analyzer gør det nemt at se hvad der foregår og om routeren kan vælge en fornuftig kanal eller om man selv skal vælge ubrugt kanal.
|
|
![]() |
|
Kand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2014 Sted: Arhus Status: Offline Point: 82 |
Har du prøvet en test med kabel fra router til AppleTV for at udelukke wifi forstyrrelser?
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9434 |
Hvorfor tror du at fastspeed kan løse dine wifi problemer ?
|
|
![]() |
|
660S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2025 Status: Offline Point: 84 |
Siger det én gang til: Køb en ASUS router! Klaus har tidligere linket til en budgetvenlig version.
Men hvis du hellere vil blive ved med at spilde alles tid (din egen, support og vores), så fortsæt endelig føljetonen.
![]() Redigeret af 660S - 6 timer 51 minutter siden kl. 10:13 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19827 |
Svingende kvalitet i wifi har ingen indflydelse på lydstyrken. Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |