recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed router  ATV 4K/TV2 app fejler!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed router ATV 4K/TV2 app fejler!

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
660S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2025
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 660S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

inden du køber nyt Appletv, så går rygterne på at der kommer en ny model med wifi 6e eller wifi 7.

Din udbyder har sandsynligvis købt den billigste router de kunne få. Der er de ofte ikke specielt gode.
Så er det jo klogt at vente lidt.

Gør Fastspeed? Jeg fik netop byttet ud til den nyeste, fordi den er bedre.
Fastspeed er lavpris selvskab.

Hvilken router tror du de sender til deres kunder ?
En til 199kr eller en til 1500kr ?
Jeg vil gætte på de har sendt dig en gammel router som kun understøtter wifi6. Så nej du får ikke det bedste og nyeste hos fastspeed.

Hvilket selskab er begyndt at udsende WiFi7 routere?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 06:29
ingen udsender WIFI7 routere

Men en god WIFI6 kan anbefales

Til top
660S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2025
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 660S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilket bekræfter at det er noget vrøvl lahan skriver..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, ikke hvis det er andre netværk der forstyrrer......

Hej.

Jeg går ind for kablede netværk. Men det hele kommer an på, hvor forstyrrelserne rent faktisk sker?
Jeg har tidligere vist to forskellige skærmdumps fra WiFi Analyzer. En fra min router, 
og en fra et andet værelse 4,5 meter væk. Placeringen ved routeren er rimeligt, da min router er kraftigst:

Mens placeringen 4,5 meter væk er meget dårlig:

Munch opgiver afstanden fra fiberrouteren til 9,4 meter. WiFi forstyrrelserne vil være forskellig, langs disse 9,4 meter.
Vil en evt. 5G router tæt på TV boksen, opleve disse forstyrrelser?

Det vil han rent faktisk selv kunne vurdere, ved at slukke for fiberrouteren i nogle timer. Og så følge styrken, på de andres signaler?

Han vil også kunne måle, om en evt. 5G router skal sidde til højre eller til venstre for TV'et. 

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 27-August-2025 kl. 06:59
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 07:29
Oprindeligt skrevet af 660S 660S skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvilket bekræfter at det er noget vrøvl lahan skriver..
Det er vist kun dig som vrøvler.

Mange tror de får en god router hos internet udbyderen. I de fleste tilfælde får man udleveret en billig forældet router.
Derfor kan det være en fordel selv at købe en fremfor at bruge det man gratis får udleveret.

Mange udbydere direkte vildleder i deres påstande.
Fx har YouSee reklameret en del med at deres er nyeste generation wifi. De er så lige et par versioner bagud.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 09:18
Har lige hjulpet en bekendt

Han havde store problemer med wifi, hastighed og SONOS

Havde en ældre ASUS router liggende han fik  og nu kører det super godt og lækkert

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 09:51
Ja det er en billig gammel router, jeg fandt et datablad. Wifi 5 og ingen bridge mode Unhappy

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2025 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men det hele kommer an på, hvor forstyrrelserne rent faktisk sker?

Korrekt.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
erik_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 10:28
Specifikationen siger ax (wifi6)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 15:44
Endnu en fejl er opstået på router. Fastspeed support skriver:

“”” Jeg har lige tjekket loggen på routeren og kan konstatere at routeren lavet et CAC-scan, som den skal for at tjekket for radar signaler, på det man kalder DFS kanaler. 

Kanal 100-136 er DFS kanaler og benyttes af radare. Radar signaler skal per lov prioriteres over wifi signaler, hvorfor at routeren skifter til en anden kanal hvis der observeres et radar signal på den benyttede kanal.”””

jeg kan sætte min egen router direkte i fiberboksen. Så hvilken router kan klare den svære opgave at levere en stabil wifi forbindelse til mit ATV 4K?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1723
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 16:17
Det er ikke en fejl. Min TP link gør det samme, fordi det ved lov er sådan. Hvor jeg bor kan jeg ikke få routeren til at køre på nogen af DFS kanalerne, selvom jeg ikke kan få øje på hvor der skulle være en radar i nærheden. Der er heller nogen andre der bruger dem, så vidt jeg kan se. Routeren scanner i lang tid og ender så på en ikke DSF kanal selv om jeg f.eks har bedt om kanal 100.

I enden brugte jeg brugte wifi analyzer til at finde en tom, ikke DFS, 5 ghz kanal. De virker fint.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så hvilken router kan klare den svære opgave at levere en stabil wifi forbindelse til mit ATV 4K?

Hej.

Mit bedste bud er stadigt, en kort kablet forbindelse.

Men for to måneder siden, ønskede jeg at bruge min Ethernet adapter fra vores Chromecast, i vores sommerhus.
Da jeg flyttede den, satte jeg WiFi til 5 GHz på Chromecasten. Efter en enkelt forstyrrelse, ændrede jeg den ene
af 5 GHz kanalerne fra kanal 42 til kanal 48. Og har ikke haft forstyrrelser siden.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, er det du søger en Router der tillader dig, at ændre en kanal f.eks kanal 42,
til en anden kanal f.eks kanal 48, hvis den også skulle være ledig hos dig.

Hvis du anskaffer dig en anden router syntes jeg, at du også skal kigge på en mulighed for, at kunne køre android
programmet WiFi Analyser. Jeg tror ikke, at du kan løse problemet, ved at lede i blinde?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 29-August-2025 kl. 16:53
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu