|
Fastspeed router ATV 4K/TV2 app fejler! |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||||
660S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2025 Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvilket selskab er begyndt at udsende WiFi7 routere?
|
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|||
ingen udsender WIFI7 routere
Men en god WIFI6 kan anbefales |
||||
![]() |
||||
660S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2025 Status: Offline Point: 91 |
|||
Hvilket bekræfter at det er noget vrøvl lahan skriver..
|
||||
![]() |
||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4870 |
|||
Hej. Jeg går ind for kablede netværk. Men det hele kommer an på, hvor forstyrrelserne rent faktisk sker? Jeg har tidligere vist to forskellige skærmdumps fra WiFi Analyzer. En fra min router, og en fra et andet værelse 4,5 meter væk. Placeringen ved routeren er rimeligt, da min router er kraftigst: ![]() Mens placeringen 4,5 meter væk er meget dårlig: ![]() Munch opgiver afstanden fra fiberrouteren til 9,4 meter. WiFi forstyrrelserne vil være forskellig, langs disse 9,4 meter. Vil en evt. 5G router tæt på TV boksen, opleve disse forstyrrelser? Det vil han rent faktisk selv kunne vurdere, ved at slukke for fiberrouteren i nogle timer. Og så følge styrken, på de andres signaler? Han vil også kunne måle, om en evt. 5G router skal sidde til højre eller til venstre for TV'et. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-August-2025 kl. 06:59 |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
|||
Mange tror de får en god router hos internet udbyderen. I de fleste tilfælde får man udleveret en billig forældet router. Derfor kan det være en fordel selv at købe en fremfor at bruge det man gratis får udleveret. Mange udbydere direkte vildleder i deres påstande. Fx har YouSee reklameret en del med at deres er nyeste generation wifi. De er så lige et par versioner bagud.
|
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
|||
Har lige hjulpet en bekendt
Han havde store problemer med wifi, hastighed og SONOS Havde en ældre ASUS router liggende han fik og nu kører det super godt og lækkert |
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5282 |
|||
Ja det er en billig gammel router, jeg fandt et datablad. Wifi 5 og ingen bridge mode
![]() |
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19854 |
|||
Korrekt....... Klaus
|
||||
![]() |
||||
erik_m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
|||
Specifikationen siger ax (wifi6)
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5282 |
|||
Endnu en fejl er opstået på router. Fastspeed support skriver: “”” Jeg har lige tjekket loggen på routeren og kan konstatere at routeren lavet et CAC-scan, som den skal for at tjekket for radar signaler, på det man kalder DFS kanaler. Kanal 100-136 er DFS kanaler og benyttes af radare. Radar signaler skal per lov prioriteres over wifi signaler, hvorfor at routeren skifter til en anden kanal hvis der observeres et radar signal på den benyttede kanal.””” |
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1723 |
|||
Det er ikke en fejl. Min TP link gør det samme, fordi det ved lov er sådan. Hvor jeg bor kan jeg ikke få routeren til at køre på nogen af DFS kanalerne, selvom jeg ikke kan få øje på hvor der skulle være en radar i nærheden. Der er heller nogen andre der bruger dem, så vidt jeg kan se. Routeren scanner i lang tid og ender så på en ikke DSF kanal selv om jeg f.eks har bedt om kanal 100. I enden brugte jeg brugte wifi analyzer til at finde en tom, ikke DFS, 5 ghz kanal. De virker fint.
|
||||
![]() |
||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4870 |
|||
Hej. Mit bedste bud er stadigt, en kort kablet forbindelse. Men for to måneder siden, ønskede jeg at bruge min Ethernet adapter fra vores Chromecast, i vores sommerhus. Da jeg flyttede den, satte jeg WiFi til 5 GHz på Chromecasten. Efter en enkelt forstyrrelse, ændrede jeg den ene af 5 GHz kanalerne fra kanal 42 til kanal 48. Og har ikke haft forstyrrelser siden. Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, er det du søger en Router der tillader dig, at ændre en kanal f.eks kanal 42, til en anden kanal f.eks kanal 48, hvis den også skulle være ledig hos dig. Hvis du anskaffer dig en anden router syntes jeg, at du også skal kigge på en mulighed for, at kunne køre android programmet WiFi Analyser. Jeg tror ikke, at du kan løse problemet, ved at lede i blinde? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 29-August-2025 kl. 16:53 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |