recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed router  ATV 4K/TV2 app fejler!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed router ATV 4K/TV2 app fejler!

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Mit bedste bud er stadigt, en kort kablet forbindelse.

Hvordan skal han få kablet sluttet til ATV, når nu den ikke har ethernet stik?

Hvis du anskaffer dig en anden router syntes jeg, at du også skal kigge på en mulighed for, at kunne køre android programmet WiFi Analyser.

Hvorfor?
Munch kan scanne med sin iPhone.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 5282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er ikke en fejl. Min TP link gør det samme, fordi det ved lov er sådan. Hvor jeg bor kan jeg ikke få routeren til at køre på nogen af DFS kanalerne, selvom jeg ikke kan få øje på hvor der skulle være en radar i nærheden. Der er heller nogen andre der bruger dem, så vidt jeg kan se. Routeren scanner i lang tid og ender så på en ikke DSF kanal selv om jeg f.eks har bedt om kanal 100.

I enden brugte jeg brugte wifi analyzer til at finde en tom, ikke DFS, 5 ghz kanal. De virker fint.
Den er flyttet til en tom kanal 52. Men den er ikke stabil og det er noget møg!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 18:10

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så hvilken router kan klare den svære opgave at levere en stabil wifi forbindelse til mit ATV 4K?

Hej.

Men for to måneder siden, ønskede jeg at bruge min Ethernet adapter fra vores Chromecast, i vores sommerhus.
Da jeg flyttede den, satte jeg WiFi til 5 GHz på Chromecasten. Efter en enkelt forstyrrelse, ændrede jeg den ene
af 5 GHz kanalerne fra kanal 42 til kanal 48. Og har ikke haft forstyrrelser siden.

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, er det du søger en Router der tillader dig, at ændre en kanal f.eks kanal 42,
til en anden kanal f.eks kanal 48, hvis den også skulle være ledig hos dig.

Hvis du anskaffer dig en anden router syntes jeg, at du også skal kigge på en mulighed for, at kunne køre android
programmet WiFi Analyser. Jeg tror ikke, at du kan løse problemet, ved at lede i blinde?

Hilsen Carsten.

Som tidligere skrevet, er kabling ikke en mulighed på en ATV 4K 64 GB.

Men jeg har brug for at vide hvilken router det er værd at smide penge efter?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan skal han få kablet sluttet til ATV, når nu den ikke har ethernet stik?

Hvis du anskaffer dig en anden router syntes jeg, at du også skal kigge på en mulighed for, at kunne køre android programmet WiFi Analyser.

Hvorfor?
Munch kan scanne med sin iPhone.

Klaus
Nemlig!
Til top
660S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2025
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 660S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Men jeg har brug for at vide hvilken router det er værd at smide penge efter?

KlausDM har allerede, tidligere i tråden, linket til en ASUS som vil være langt bedre end det du har...

Redigeret af 660S - 30-August-2025 kl. 08:40
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2025 kl. 19:39
Alle router over 500-600 vil gøre det bedre end de skod routere udbyder leverer. 

Men køb gerne en med wifi7.  Så er man med i flere år med fin dækning og hastighed 

Selv bruger jeg denne 

Og har rigtig mange wifi klienter på den. 
Samt NAS   Video overvågning kablet 
6 Sonos enheder 

2x Apple TV som streamer hver dag 

Aldrig bøvl

Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu