recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fasttv  TV-bokse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFasttv TV-bokse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Fasttv TV-bokse
    Sendt: 13-Januar-2011 kl. 12:54

Jeg er en af dem, der fik valget mellem fasttv eller fasttv på TDC's fibernet efter at have været kunde hos Dansk Bredbånd i flere år. Jeg har modtaget deres HDTV boks med harddisk Cisco 5030. Jeg synes umiddelbart ikke kvaliteten står mål med min gamle boks fra DB-net, som ikke var en HD boks.

Billedet står lidt mere grumset og lidt hård i kontrasten, som om gamma er for høj.
 
Fasttv har en anden HDTV-boks uden harddisk: Tatung 2313A. Spekulerer om man kunne overtale dem til at sende den i stedet, men vil gerne høre om nogen herinde har erfaringer med de to bokse.
 
Mit fjernsyn er et pana plasma S10, så jeg har begrænsede indstillingsmuligher.
 
Mvh


Redigeret af musher - 13-Januar-2011 kl. 13:49
Torben
Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:40
Måske er der nogle af dem, der har Fasttv, som vil ytre sig omkring billedkvaliten. Er I tilfredse?
Torben
Til top
nghngh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 19:23
Kommer fra DB og deres små grå bokse uden HDMI udgang til FASTTV (navnet går vist ikke på deres kunde service) og deres Cisco box med HD & HDMI udgang.
 
Vores TV er ikke verdens bedste, en 32" Medion Fladskærm med et par år på bagen......Men vi synes faktisk, at have fået et bedre billede...Klarere & skarpere....Og menu'en / TV guiden er meget overskuelig og nem at bruge.
 
Heldigvis,ellers var vi blevet rigtigt sure med alt det bøvl, der har og er  med skiftet i øvrigt :-(
 
Vi har også en Tatung box , som nr 2......Kan desværre ikke udtale mig om billedekvaliteten på den, da den ikke kan "komme rigtigt på"....


Redigeret af nghngh - 12-Februar-2011 kl. 19:26
Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 10:41
Mærkeligt at du oplever en forbedring. Jeg har nok haft samme boks fra DB.
 
Efter skiftet til Fasttv-boksen med HDMI udgang og harddisk, ser jeg en forringelse af signalet på DR1, TV2 samt de andre nordiske kanaler. Mindre detaljer i ansigterne ved studieudsendelser. Virker tit som om de deltagende alle har fået en botoxbehandling. Signalet fra DB stod knivskarpt. Jeg kan forstå, at det er samme boks som udleveres til TDC Home Trio.
 
Jeg er derfor interesseret i kvaliteten af tuneren i Tatungboksen. Hvis det er bedre ville jeg bestille en sådan og undvære harddisken.
 
Måske er det bare fasttv, der sender med mindre båndbredde.
Torben
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu