recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fav.liste på tværs af tunere på Samsung LE40D575
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFav.liste på tværs af tunere på Samsung LE40D575

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Fav.liste på tværs af tunere på Samsung LE40D575
    Sendt: 06-August-2011 kl. 10:23
Hej

Jeg påtænker at købe et Samsung LE40D575.

Jeg skal bruge det til dansk tv via almindelig antenne og tysk tv via satellit.

Ifølge elgiganten.dk har tv'et både DVB-T og DVB-S/S2, så det skulle være i orden.

Mit spørgsmål går på om man kan blande favoritkanaler på tværs af tunerne. Jeg har på mange tv set et man skal vælge indgangskilde/signaltype under den første opsætning, og derefter var løbet kørt, men det gælder måske kun DVB-T kontra DVB-C (jeg har endnu ikke leget med et tv med indbygget DVB-S også)

Jeg gider ikke en løsning med at skulle ind i menuer og skifte imellem DVB-T og DVB-S. Jeg vil have mine favoritkanaler samlet på én liste og kunne zappe gnidlingsløst imellem dem.

Kan mit (måske) kommende LE40D4575 det?

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 19:22
Du kan ikke gemme kanaler på tværs af tunere. Du kan heller ikke sætte 2 dekoderkort i TVet, så du kan kun fange DRs kanaler, samt TV2 (så længe det varer) på DVB-T hvis du bruger et dekoderkort til DVB-S.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 01:07
Mange tak for svar, det var desværre det jeg frygtede.
Jeg kan godt nøjes med DR's kanaler og de tyske kanaler på Astra 19.2E kræver ikke
CA modul, så at der kun er et Common Interface bliver næppe et problem. Det er mere det med favoritlisterne der er en showstopper. Der må da findes tv der har den
funktionalitet jeg ønsker?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:12

Det er tvivlsomt noget man fra producenternes side har tænkt på, normalt bruger man jo enten den ene eller den anden form for modtagelse, og ikke flere på en gang. Du er nok nødsaget til at skifte mellem den ene eller den anden modtageform.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er tvivlsomt noget man fra producenternes side har tænkt på, normalt bruger man jo enten den ene eller den anden form for modtagelse, og ikke flere på en gang.

Det er derfor min kammerats Sony frit kan blande mellem analoge og DVB-T kanaler i favoritmenuen?? Det har de ikke tænkt på hos Sony.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 13:12

Enkelte undtagelser gør ingen regel, en sådan feature er der næppe mange der har brug for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Enkelte undtagelser gør ingen regel, en sådan feature er der næppe mange der har brug for.
Det er muligt der ikke er mange der skal bruge en sådan funktion, men det skal jeg altså Smile, der er nemlig rigtigt meget gratis sport at så på bl.a den tysk Eurosport og Sport1. Men det lyder som om at jeg må undersøge hvad Sony har af modeller med satellittuner.

Tak for svarene
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 20:47

Det er lige hvad der kommer ved en søgning på Sony med Sattelittuner.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 22:01
Vær også obs på at der er antenneindgange nok, til at du kan forsyne tv'et med de forskellige signaler.

Som det er nævnt kan nogle tv godt kombinere DVB-T med analoge signaler, men da der er slukket for det analoge signal er der jo ikke meget fidus i det.
Måske man også kan kombinere DVB-C og analoge signaler, hvilket stadig kan bruges herhjemme.

Om det er muligt fx at kombinere DVB-T og DVB-C er mere tvivlsomt, men hvis der kun er en antenneindgang, er det ofte også ligemeget, medmindre man knokler med en antennesamledims (det er næppe det officielle ord for en sådan dims).
Det samme kan gøre sig gældende ved en kombination med DVB-S.
At der er flere tunere i, betyder ikke nødvendigvis at de alle kan bruges "samtidig".

Og dermed er det nok de færreste der tilbyder, at lave en kombineret favoritliste.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 22:09

Når der er Sattelittuner i TVet, så er der en F-Connector til det, og en IEC til almindelig antenne.
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 17:23

Jeg i dag været i Fona og kigge på Sony 40EX505 for at se modellen i virkeligheden og da de har en fornuftig pris fortiden. Jeg fik ikke prøvet tv'et selv, men sælgeren fortalte mig ret kategorisk at der ikke findes tv der kan det jeg ønsker medmindre jeg kigger i retning af high-end såsom Loewe og andre eksotiske mærker.

Det synes jeg faktisk er ret nedslående nyt, når nu der findes settopbokse der kan det jeg ønsker, fx. denne MAXIMUM TS-3002

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 17:44
Det står der nu ikke specifikt at den kan. Hvad er egentlig også problemet med først at orientere sig om hvad der er på DVB-T kanalerne, og hvornår, og bagefter på Sattelit, der kan jo kun ses en udsendelse af gangen, og selv om TVet e.v.t kan optage, så kan der kun optages den udsendelse der vises på skærmen.
Jeg, og sikkert også andre klarer fint at undersøge hvad der er at se/optage på de Danske kanaler og hvornår, og bagefter at se hvad og hvornår der er noget at se/optage fra e.v.t Sattelit eller anden modtager.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu