recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FED..... Kommer det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFED..... Kommer det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Emne: FED..... Kommer det?
    Sendt: 29-Januar-2010 kl. 18:23
Noget kunne tyde på det. http://www.rttnews.com/Content/QuickFacts.aspx?Id=1184300 Big smile 

Lige noget for Otto...Wink

Redigeret af Firebird - 29-Januar-2010 kl. 18:25
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 14:00
Det ville da om noget være en fantastisk HeartGODHeart nyhed for HiFi crowded Thumbs Up 

...og alle os der er kvalitetsbevidste nok angående ordentlig native kontrast i apparaterne, til evigt og altid at blive udskældt og forbandede som værende uforbederlige plasma fan-boys. Ouch 
(og jeg har endog ingen gang hverken plasma eller LCD tv, men projektor)

Hvem ved, måske ser fremtiden ikke helt så elendig ud på tv markedet som man skulle tro ud fra den aktuelle udvikling/retning (hvor det mere handler om at gøre 'tyndt' end at gøre 'godt'). Hvis SED, FED eller LPD alligevel ender med at ramme entuisiastmarkedet og dermed rede dagen, så vil entuisiasterne efter alt at dømme have en bedre teknologi end plasma som alternativ til LCD rædslerne befængte med og afhængige af [gys!] dynamisk kontrast og dimming. Disapprove

...Disse teknologier bygger jo alle på en ret etableret selvemitterende teknologi med fosfor, og alle panalerne kan derfor stilles til at være meget farveægte og de har en god native kontrast.

(OLED er naturligvis stadig et ret interessant potentiale, men afklaring angående nedbrydningtid->farveægthed må til før noget endegyldigt kan siges derom)  

Redigeret af TBC1 - 01-Februar-2010 kl. 14:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 17:49
Interessant er bestemt også Prysm fra Silicon Valley med deres LPD. Så mangler vi bare nogle professionelle SED monitors fra Canon...Tongue Mon de dukker op på dette års NAB i Las Vegas?

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:34
Noget tyder på at Prysm kommer med nogle meget konkurrencedygtige LPD produkter: http://www.digitalsignageweekly.com/article/39974.aspx

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det ville da om noget være en fantastisk HeartGODHeart nyhed for HiFi crowded Thumbs Up 

...og alle os der er kvalitetsbevidste nok angående ordentlig native kontrast i apparaterne, til evigt og altid at blive udskældt og forbandede som værende uforbederlige plasma fan-boys. Ouch 
(og jeg har endog ingen gang hverken plasma eller LCD tv, men projektor)

Hvem ved, måske ser fremtiden ikke helt så elendig ud på tv markedet som man skulle tro ud fra den aktuelle udvikling/retning (hvor det mere handler om at gøre 'tyndt' end at gøre 'godt'). Hvis SED, FED eller LPD alligevel ender med at ramme entuisiastmarkedet og dermed rede dagen, så vil entuisiasterne efter alt at dømme have en bedre teknologi end plasma som alternativ til LCD rædslerne befængte med og afhængige af [gys!] dynamisk kontrast og dimming. Disapprove

...Disse teknologier bygger jo alle på en ret etableret selvemitterende teknologi med fosfor, og alle panalerne kan derfor stilles til at være meget farveægte og de har en god native kontrast.

(OLED er naturligvis stadig et ret interessant potentiale, men afklaring angående nedbrydningtid->farveægthed må til før noget endegyldigt kan siges derom)  

Tror desværre at billedentusiaster udelukkende må sætte deres lid til OLED (-og plasma). Alt andet forbliver tågede drømme . . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tror desværre at billedentusiaster udelukkende må sætte deres lid til OLED (-og plasma). Alt andet forbliver tågede drømme . . . 
Det lyder for mig ret så ulogisk at forskellige virksomheder investerer millioner af $ i nye teknologier, bare fordi de ikke vil tjene penge på dem senere. Især på det professionelle område er der en stor efterspørgsel på bedre billedkvalitet og lavere strømforbrug. Mon virksomheder som Prysm er klar over dette? Eller smider de bare deres penge ud for sjov skyld?

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Det lyder for mig ret så ulogisk at forskellige virksomheder investerer millioner af $ i nye teknologier, bare fordi de ikke vil tjene penge på dem senere. Især på det professionelle område er der en stor efterspørgsel på bedre billedkvalitet og lavere strømforbrug. Mon virksomheder som Prysm er klar over dette? Eller smider de bare deres penge ud for sjov skyld?

Korrekt . Men jeg synes efterhånden der har været lidt for mange teknologier i luften. SED,laser,bagprojektion,FED og hvad ved jeg. .?

Man har jo hørt at cyklussen er, - at en ny skærmteknologi først skal modnes via gadgets og mobiltlf. Og det er vel der OLED er nået til nu ? ? Kommer der feks OLED i den næste Iphone, - så tror jeg for alvor på at OLED tar fart. For så er der jo ikke langt til Macbook osv . .   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 21:55

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Korrekt . Men jeg synes efterhånden der har været lidt for mange teknologier i luften. SED,laser,bagprojektion,FED og hvad ved jeg. .?

Man har jo hørt at cyklussen er, - at en ny skærmteknologi først skal modnes via gadgets og mobiltlf. Og det er vel der OLED er nået til nu ? ? Kommer der feks OLED i den næste Iphone, - så tror jeg for alvor på at OLED tar fart. For så er der jo ikke langt til Macbook osv . .   
Enig, men, OLED er åbenbart ikke noget som forhindrer udvikligen (og vidreudviklingen) af andre teknologier. Hvorfor skulle det da også det? Alle vil have deres bid af kagen. Wink Jeg ville ikke undre mig hvis f.eks Canon begyndte at bruge SED teknologien i tv og profesionelle monitorer, f.eks i medicinsk udstyr. Om vi en dag får SED tv, vil tiden vise. Hvilken teknologi der er den bedste i det lange løb, vil selvfølgelig også afhænge en del af omkostningerne. Der er jo grænser for hvor meget folk vil betale for f.eks en 50 tommers skærm.

OLED er stadigvæk alt for dyrt i forhold til andre teknologier som plasma og LCD. Derfor er der særdeles gode chancer for at andre nye teknologier som LPD, SED og FED også kan få succes på forskellige markeder.

Redigeret af Firebird - 08-Februar-2010 kl. 22:00

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu