recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fedt Program mkv2vob205 til HD film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFedt Program mkv2vob205 til HD film

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 07:59

Hej Pjerrot

Jeg tror du misforstår mig - jeg ved godt hvordan de bitmapbaserede tekster fungerer i en dvd eller en bluray, men jeg taler ikke om dvd tekster eller substream tekster generelt, men udelukkende om programmet mkv2vob og PS3

Mkv2vob laver ikke noget om til en dvd eller en bluray og den lægger ikke en substream ind med tekst som du kan aktivere/deaktivere når du konverterer en h264.mkv om til en vob og du vælger at have tekster med.

Mkv2vob handler blot om at flytte video og audio fra en .mkv container over i en .vob container så PS3'en kan forstå den og afspille den - PS3'en understøtter nemlig ikke .mkv containeren. .Mkv'en der er et HD rip har et h264 video spor og et ac3 eller dts audiospor - derudover har man typisk en tekst baseret .srt fil enten ved siden af eller indlejret i .mkv containeren.

Såsnart du i mkv2vob vælger at have tekster med fra en tekstbaseret .srt fil, så vil den ikke muxe den originale h264 videostrøm over i voben sammen med en tekst substream, men vil istedet transcode h264 strømmen til en mpeg2 strøm med hardmattede tekster. Hvis du kan undvære tekster så kan mkv2vob nøjes med remuxe h264 videoen og ac3 audioen over i en .vob container som PS3'en kan forstå og afspille - og derved kan du bevare den "originale" kvalitet af video/audio sporet. 

Mht. encoder der vil æde vc1 så er jeg ikke helt klar over hvad spørgsmålet egentlig er - handler det om at omkode en vc1.evo fra en hd-dvd ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 12:27

Ja det er lige præcis hvad det handler om.

er det kun srt den ikke vil muxe eller allle substreams idet hele taget?

og hvilke subtitle-typer kan ps3 æde? og kan den afspille externe tekster i det originale styre system?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu