recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feedback på opstilling (billede)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Feedback på opstilling (billede)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Feedback på opstilling (billede)
    Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:04
Hej,

Jeg har lavet en illustration at mit behov med at fordele kabeltv til fire tv (A,B,C,D på illustration) og sattelit tv til tre tv (A,B,C på illustration).

De blå streger er adskilte rum, dvs de fire tv står i hvert sit rum og kabeltv/sattelit signalet kommer ind i et andet rum.

Hvis der ikke havde været sattelit med i billedet havde jeg lavet en stjerneopstilling med en linje efter forstærkeren direkte til de fire tv. Men da der er behov for at have sattelit tv på tv A, B og C bliver signalet sløjfet videre fra udgangen af sattelit receiveren.

Dette gør at signalet til tv D er kraftigere end til tv B og C (og A tror jeg). Det kommer til udtryk ved at QAM AGC (automatic gain control) på tv D er i minus, dvs den formindsker det indkommende signal som jeg forstår det. QAM AGC på tv A er i plus, så det er nok ikke en god ide at skrue ned for forstærkeren. Der er dog fint billede på alle tv, men hvis der er en bedre måde at gøre det på vil jeg gerne have nogle inputs!

Redigeret af mach3 - 25-Juni-2012 kl. 12:14
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:22
bumb

Redigeret af Pony65 - 25-Juni-2012 kl. 12:23
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

bumb

Tak for inputs,

Den sat/tv combiner du linker til er den som er nederst til venstre "sat/tv samler"-

Som jeg ser det vil dit forslag kun distribuere det rå sattelit signal til tv A, B og C, men der er kun en sattelit receiver - den som står ved tv A.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:38
Det er også derfor jeg lavede et bumb da jeg så min fejl.

Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:40

Jeg har også overvejet ovenstående, hvor det eneste der sløjfes videre er sattelit signalet (fra antenna out på receiveren), dvs det normale kabeltv bliver sendt ud via stjerneform og udnytter forstærkerens to udgange, to tv på hver udgang. Styrken på det normale kabeltv vil være balanceret på alle de fire tv, og udgangen på receiveren forbindes via scart til tv A og via antenna-out sendes til tv B og C igennem en splitter.

Jeg er ikke klar over om det er muligt at anvende en splitter "baglæns" således at den samler kabeltv signalet og sattelit signalt (i rf-moduleret version da den kommer ud af antenna-out på sattelit receiveren). Der kommer ikke noget overlap mellem kabeltv frekvensen og den frekvens receiveren modullerer sattelit signalet ud på, da output kanalen kan indstilles på receiveren.

Nogen der ved om det er muligt at anvende en splitter "baglæns" så den samler signalet fra kabeltv og det rf-modullerede output på satellit receiveren?

Redigeret af mach3 - 25-Juni-2012 kl. 13:28
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 12:55
En tredje mulighed er måske at tilføje en 3-splitter mellem forstærkeren og tv D og så terminere de to uanvendte udgange med en 75ohm modstand. Så er der jo tre tv på begge udgange af forstærkeren og signalet til tv D vil automatisk blive reduceret så den får samme styrke som tv A, B og C, og man kan dermed justere forstærkeren og opnå samme styrke på alle fire tv.

Vil ovenstående være muligt eller tæller en termineret udgang på en splitter med 75ohm modstand ikke i regnskabet over enheder som reducerer signalstyrken?

Redigeret af mach3 - 25-Juni-2012 kl. 12:56
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mach3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 17:19
ifølge e er det muligt at anvende en splitter omvendt så det kan være jeg skal give opsætning 2 et forsøg.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu