|
Fejl i antennekabel? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2015 kl. 09:22 |
|
Hej vi er lige blevet færdige med renoveringen af vores soveværelse, og i den forbindelse trak jeg et HF-tæt anetennekabel fra harald nyborg (http://www.harald-nyborg.dk/p4690/prof-antennekabel-25-mtr) i et hjørne bag tapetet og monterede det i en stikdåse.
Problemet er så nu at jeg ikke kan få signal og jeg har testet og testet, og er kommet til den konklusion at kablet er defekt. kan jeg gøre noget? Det er ikke en mulighed at skifte kablet da det indebærer at der skal tapeseres om, og det gider jeg på ingen måde. Lige PT ligger løsningen i at trække et ekstra kabel uden på væggen hvis ikke i har nogle geniale forslag. Kenneth
|
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Man kan altid være bagklog, men hvorfor testede du ikke kablet inden tapetet kom på?
Jeg købte selv en rulle dobbelt skærmet kabel fra HN, og lagde mærke til at den flettede skærm er meget åben i strukturen. Aluskærmen er heldækkende, og kablet virkede fint med metalstik også fra HN. |
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
|
Fordi det også indebar en renovering af min fordelerboks på loftet, som jeg desværre udskød lidt for længe.
|
||
Sony KDL-55AF8
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
![]() Så dobbelttjek monteringer for fejl, kan være kortslutning imellem skærm og inderleder. Alternativt, afmonter begge ender, og tjek med ohmmeter for kortslutning og afbrydelse i kabel, både inderleder og skærm. Kræver selvfølgelig et par lange testledninger fra rum til rum at tjekke afbrydelse. ![]() EDIT: Den stikdåse du bruger, har den været anvendt før, eller er det en ny? Den kunne måske være forkert type med stor udtagsdæmpning? Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 15-Januar-2015 kl. 13:21 |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det er denne du skal bruge.
Tjek er der er signal hvor kablet går fra.
Hvis der ikke kommer signal i kablet sker det ikke så meget. Redigeret af Mufti - 15-Januar-2015 kl. 13:38 |
||
![]() |
||
|
Jeg bruger denne, den er sprit ny (https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-antennestik/p/lk-fuga-antennestik-slojfe-dataudtag) Jeg har forsøgt at sætte et skærmet hanstik for enden (https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-antennestik/p/hf-taet-antennestikprop?search_id=208663) og sætte antenne kablet i det, for at udelukke udtaget. Dette var også uden held Kenneth
Redigeret af Kennethxyz - 15-Januar-2015 kl. 14:01 |
||
Sony KDL-55AF8
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Det kræver faktisk ikke lange ledninger ![]() Forbind skærm og inderleder i den ene ende og mål mellem skærm og inderleder i den anden ende. Så kan du se om skærm eller inderleder er afbrudt. |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
|
Jeg gætter på at du bruger udtaget som at slutudtag? Den dåse du har, er en sløjfe dåse, altså uden slutterminering i, i så fald skal du montere en 75R terminering på dens udgang.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
|
Ja, det gør jeg, hvordan skal denne modstand monteres? det er desværre ikke problemet, da jeg jo har prøvet med hunstikket for enden.
|
||
Sony KDL-55AF8
||
![]() |
||
|
Hvor dan kræver det ikke lange ledninger? Den ene ende er på loftet og den anden i soveværelset?
|
||
Sony KDL-55AF8
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
|
Termineringen skal skrues i udtaget inde i dåsen, der hvor kablet skulle have siddet. Termineringen i TV'et er ikke altid særlig gode, men jeg tror heller ikke selv det er det er er problemet, hvis du overhovedet ikke for noget signal på TV'et. Så mål modstanden i kabel hvor det er afbrudt i begge ender, for at tjekke for en kortslutning, og der efter kortslut kablet i den ene ene, og tjek i den anden at du kan måle kortslutningen.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
|
Det lyder som en god ide, det gør jeg sgu
|
||
Sony KDL-55AF8
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |