|
Fejl i billedet i Viborgs THX biograf sal 1 ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-September-2015 kl. 09:01 |
Jeg var for noget tid siden inde i Fotorama sal 1 i Viborg og bemærkede lodrette linjer i speciel venstre side af billedet. Det er ca 2 - 3 meter mellem hver linje. Mellem hver linje er lyset forskelligt i billedet. Det var meget irriterende at se på.
Efter filmen stod vi og snakkede udenfor, hvor en medarbejder fra teknikrummet kommer ud. Jeg fortæller ham, hvad jeg har oplevet og han erkender med det samme fejlen i billedet. Han forklarer, at det er fordi deres nye projektor står skævt i forhold til lærredet. Deres gamle 35 mm projektor står stadig midt for. Det er kun i den sal, at problemet er, fortæller han. Jeg har skrevet en mail til Fotorama og forklaret dem, at jeg ikke vil betale penge for at komme ind og blive irriteret over en åbenlys fejl i billedet. De svarer mig tilbage, at de godt er klar over det, men ikke har planer om at rette op på fejlen. Fotorama er en THX biograf. Hvilket betyder, at der er specielle krav til lyden, det ved jeg da. Men hvad med billedet ? Er der nogen, som ved om THX stiller krav til billedet ? Jeg synes simpelhen, at det er så amatøragtigt af Fotorama, at have sådan en åbenlys fejl. Jeg vil fremover fravælge sal 1 i Viborg, selvom jeg så bliver nødt til at køre til en anden by for at se film.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er et lignende problem i den ene sal i vores lokale biograf. Der er der en lodret streg i højre side af billedet, og ved lyse scener kan man tydeligt se forskel på lærredet på hver side af stregen. Som om de to stykker lærred der er svejset sammen har forskellig gain.
Jeg beklagede mig over det da jeg så det, og fik svaret at det var der ikke noget at gære ved og at sådan et lærred var meget dyrt. I mine øjne var det ikke et tilfredsstillende svar. Jeg er ligeglad med hvad sådan et lærred koster. Hvis jeg skal betale for at gå i biografen, forvebtery jeg at kvaliteten er i orden. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Hvis jeg havde en bio som din Bowie, gad jeg dælme ikke tage i fotorama
![]() Syntes ofte også lyden har været en skuffelse derinde. Sidst vi tog af sted i håb om og finde noget bedre end Fotorama, tog vi til Apollo i Struer. Der var lyden mere neutral og naturtro. Syntes dog der manglede lidt på surround effekterne, men kan have været filmens lydspor. Men der var også en mindre fejl i billedet i form af en firkant på ca 1x1m nede i venstre hjørne, hvor billedet var lysere end resten af lærredet. |
|
![]() |
|
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Det er heller ikke så ofte, at jeg er derinde. Men, jeg bliver sku skuffet, når man i sådan en ny og lækker biograf har sådan en åbenlys fejl. Jeg skal da helt sikkert ind og se Spectre og Star Wars., men ikke i sal 1.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |