|
Fejl i lyden på DR Hd |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Ciska ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2011 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2012 kl. 17:31 |
|
Jeg har netop købt en Triax T-HD 505 VA DVB-T2 BOXER. Alt andet virker som det skal, men lyden på DR HD har små udfald. Signalet ser ud til at være fint. Håber der er nogen, der har en løsning. På forhånd tak!
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kender ikke boksen.
DR har problemer med flerkanals lyd og sender derfor kun i stereo. Måske står din boks til auto i valg af lyd. Prøv at tjekke indstillingen og sæt den til 2 kanals lyd eller stereo.
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
DRHD sender i 5.1 surround. Det er DR1 der har problemer og kun sender i stereo.
Hvilken signalstyrke og kvalitet og BER modtager du?
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det har du da vist ret i.
Jeg blander mig udenom.
|
||
![]() |
||
pedepop ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2012 Status: Offline Point: 5 |
|
Jeg har samme Triax DVB-T2 box og oplever også problemer med udfald i lyden. Min gamle DVB-T box modtager DR HD uden problemer.
Jeg har tænkt mig at reklamere for jeg tror at det er en fejl i boxen.
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
|
Forrige fjernsyn jeg havde, havde små udfald i lyden på DR-HD (og de øvrige mpeg4 tror jeg). Nuværende har ingen problemer.
Der er intet andet ændret, så jeg antager at det forrige havde en svagere tuner. SVJH var signal omkring 80%.
|
||
![]() |
||
absalon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
|
Jeg oplever præcis samme problem med huller i lyden på DR HD - næsten konstant.
Derudover oplever jeg for alle kanaler ind imellem billedfrys i nogle sekunder, hvorefter den maskinen genstarter. Det sker sjældnere - men hvis vi ser fjernsyn en hel aften er den næsten sikker mindst en gang. Sætter jeg en andet fjernsyn med indbygget modtager på samme antennestik er der ingen problemer, så jeg udelukker dårlig signalkvalitet. Har nogen fået svar på klager?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Prøv at slå over på surroundlydsporet, så forsvinder fejlen.
Det oplevede jeg, da jeg havde den stående tændt 24/7. Nu, hvor vi slukker den med fjernsynet er der ingen problemer med reboot. Klaus |
||
![]() |
||
absalon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
|
Minsandten - det virker. Tusind tak for tippet. ![]()
Jeg har aldrig haft den tændt 24/7. Men lydproblemet var også absolut det mest generende. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Velbekom. Nu mangler vi bare den softwareopdatering Triax har lovet! Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |