|
Fejl i Samsung TV bør jeg reklamere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2015 kl. 11:18 |
|
Hej alle sammen.
Jeg har et 46F8005 Samsung tv. og en X2000 Denon receiver. Hvis jeg tænder mit tv FØR receiveren så sker det fra tid til anden at den ikke kan vise HDMI kanalen? Problemet løses ved at slukke tvet og tænde igen efter receiveren er blevet tændt. Oplever også at tvet tænder min receiver sponstant når tvet vel og mærke er slukket. Hvis jeg bruger receiveren til at høre musik har jeg også oplevet at den skifter over på tv audio selv om tvet er tændt. Dette er kun en fejl som jeg oplever når jeg bruger HDMI-CEC med ARC. Hvis jeg sætter tvet op til optisk så forholder receiveren sig i ro. tilgengæld kan jeg ikke styre lydstyrken fra min tv fjernbjetjening. Har prøvet med en anden receiver (også en denon X2000) den lavede samme numre? Har også prøvet at skifte HDMI kablet ud med et sprit nyt 4K godkendt HDMI 1.4a kabel. stadigvæk problemer. (Har dog ikke oplevet at receiveren tænder selv endnu. WIFI opsætningen ryger også fra tid til anden på tvet. især efter lang tids netflix brug. Ca. hver andan gang jeg starter netflix vil den ikke starte filmen men går i stå under indlæsning af filmen? her hjælper det at gå ud af den valgte film/serie og starte afspilningen igen. andre gange må man lukke netflix helt og gå ind igen før den vil virke. Kan jeg klage over disse fejl til Bilka hvor tvet er købt? Hvad er jeres vurdering? Eller er det bare hvad man kan forvente når man køber Samsung?
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Det er HDMI/CEC problemer mellem din receiver og dit TV.
CEC implementeringen i forskellige mærker er desværre ikke altid 100% kompatibel når apparater fra forskellige producenter blandes. Du kan ikke umiddelbart sige at fejlen er i dit TV eller din receiver. Det er formentlig bare de to mærker der ikke snakker 100% samme sprog. Jeg har for længe siden opgivet at bruge CEC og bruger istedet en universal fjernbetjening, som kan styre alle mine forskellige apparater, uanset fabrikat. |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Det har i sikkert ret i.
Det forklare dog ikke hvorfor tvet nogle gange ikke vil annerkende receiveren på hdmi porten?
|
||
|
||
![]() |
||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
|
Med hensyn til de andre ting.... jeg troede jeg havde et wifi problem i mit nye Samsung men det viste sig at være min router, der var blevet mærkelig.
Efter jeg fik en ny router har jeg ikke mistet wifi forbindelsen på noget tidspunkt.... og der ses meget streaming herhjemme ![]() Netflix er en pudsig størrelse og problemer relateret til denne kan lige så godt ligge hos Netflix som det kan ligge i TV'et. Jeg har kun meget sjældent udfordringer med Netflix og i de tilfælde er det ganske rigtigt enten en power off på tv'et eller en genindlæsning af Netflix, der skal til.... med mindre Netflix decideret er nede selvfølgelig. Jeg gætter på at hvis du får løst dit wifi problem vil du kun sjældent opleve problemer med netflix opstart. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5343 |
|
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Hmm det kan da godt være du har ret i det med Wifi problemerne, det er da bare sjovt at ingen af mine andre enheder døjer så meget. (Har mere end 10 enheder på det wifi netværk.)
|
||
|
||
![]() |
||
|
Begge enheder er selvfølgelig fuldt opdateret via OTA. :)
|
||
|
||
![]() |
||
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
|
Jeg har samme problem mellem mit (tidligere og nuværende) Samsung tv og min Onkyo processor, de snakker åbenbart ikke samme sprog, så når jeg vil ha tv lyd ud igennem de Externe højttalere, så skal jeg først vælge en anden hdmi kanal, for så derefter at skifte over på den hdmi kanal tv'et er koblet til på processoren, irriterende, men sådan er det bare desværre
![]() |
||
Mvh
Jan |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |