recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl i stream ødelægger DXVA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl i stream ødelægger DXVA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl i stream ødelægger DXVA
    Sendt: 28-Februar-2009 kl. 21:03
Jeg har opgraderet mit mediecenter med ATI Radeon 4550 og en DVB-C tuner.
Men oplever nogle mærkelige problemer, når jeg afspiller en HD-stream fra min tuner med DirectX Video Acceleration.

Billedet stopper og bliver ved med at gentage de 2 sekunder i loop, lyden kører videre.

Jeg har kun problemet med hardware acceleration slået til og med HD kanaler. Det er specielt udsendelser fra Kanal 5 HD hvor det sker indenfor 5 min.
Jeg kan køre Discovery HD i 30-60 minutter før fejlen optræder.
Hvis jeg kører Matroska filer med H264 og hardware acceleration, så har jeg ingen problemer.

Jeg har skiftet min tvtuner fra en FloppyDTV til en Terratec og har problemet begge steder, så jeg vil skyde på at det er mit ATI grafikkort som måske har en bug.

Jeg har prøvet med forskellige Arcsoft, WinDVD og benytter PowerDVD H264 codec. Jeg har også prøvet forskellige medie center pakker inklusiv Media Portal som jeg benytter til daglig.

Jeg har optaget en stream i HD og hvis jeg afspiller denne får jeg fejlen samme sted, så det er ikke pga. mit kort bliver for varmt eller noget. Kan det tænkes at der kan være for høj båndbredde og det resulterer en hardware fejl?

Kan jeg få nogle herinde til at teste den stream på et ATI grafikkort med DXVA slået til og se om den også får problemer.

Jeg synes det er meget mærkeligt - nogle som har nogle ideer?

Link til optaget stream på 36 MB:
www.keywork.dk/test/test_2009-02-28_3.ts

Jeg har dualcore 2 GHz Intel mobile CPU og den er belastet 10-15% med alt kørende inklusiv Reclock. Jeg har naturligvis prøvet uden alle filtre og det er samme problem.

Redigeret af Cyberguyen - 28-Februar-2009 kl. 21:09
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 02:11

Din stream kører problemfrit her

Prøvet på ATI Radeon HD3600

og

Intel 965

Bruger PowerDVD 8 Ultra Codec

Begge med HW acceleration slået til

ATI Driverne er ver. 9.1

Min anbefaling:

Reinstaller OS

Installer nyeste ATI Drivere 9.2

Reinstaller PowerDVD (og intet andet Codec relateret)

Reinstaller HTPC SW (Gætter på du bruger DVBViewer eller MediaPortal)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 09:44
Jeg har ikke prøvet at ominstallere min XP MCE, men jeg installerede en Windows 7, for nogle uger siden og den viste samme problem med CCC 9.1 når man kørte fra DVB-C.

Ellers skulle jeg prøve at skifte Radeon 4550 over i noget andet hardware.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 12:19
Jeg ville nok prøve at hælde en Vista på, og så nyeste (9.2) ATI drivere/CCC, før du investerer i nyt HW
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 17:35
Jeg har ikke tænkt mig at investerer i nyt hardware før jeg ved hvad fejlen skyldes...

Kunne godt være jeg skulle prøve min Vista Ultimate som jeg har haft liggende i 1½ år.

Men jeg tror fejlen er den samme, eftersom den også var på Windows 7.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 01:28
Ser frem til resultatet, jeg tror du får løst problemet med en reinstall
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 05:43
Der findes jo to versioner af DXVA: 1.0 og 2.0.....HD HW accelleration er forbeholdt (men ikke altid begrænset til) 2.0 og DirectX 10......Dvs DXVA 2.0/HD HWaccelleration er Vista Only som tommelfingerregel...

Redigeret af Patriarken - 02-Marts-2009 kl. 11:00
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2009 kl. 12:21
Det ser ud til at jeg har fået løst mit problem. Det hele skyldes med stor sansynlighed CAM kortet som nu er taget ud af ligningen.

Jeg har fået det hele til at spille med softcam og phoenix læser på MediaPortal og nu skifter den faktisk kanaler hurtigere end før. Jeg oplevede også nogle små problemer når jeg skiftede imellem HD og alm. kanaler. Jeg troede at det var et codec problem. Men de fejl er tilsyneladende også forsvundet.

Jeg kan så konkludere at min hardware acceleration sammen med et dårligt CAM kort har resulteret i fejlen. Det er så mærkeligt at andre med ATI hardware herinde ikke har problemer med at afspille streamen med dxva.

Jeg havde lånt CAM af en kammarat som aldrig havde kørt HD kanaler og det ligner det CAM som MM-vision sælger og Patriaken advarer imod. Måske havde jeg ikke haft problemerne med et smit cam.

Jeg prøver dog at gå softcam vejen fordi jeg ønsker flere tunere i mit mediacenter og ønsker ikke at betale 2x cam og 2x kort.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu