|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
the-box ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2007 Status: Offline Point: 88 |
![]() Sendt: 01-Marts-2008 kl. 14:22 |
Jeg
bruger MCE vista. Når jeg går i seng om aften slukker jeg bare min skærm og
lader computeren køre. Når jeg så tænder tv’et om morgen igen for at se morgen
tv har MCE blå skærm, og der står ”Intet tv-signal. Der blev ikke registreret
et tv-signal for denne kanal. Kanalen sender muligvis ikke i øjeblikket eller
tv-antenne skal justeres”. Systemet er halvt gået ned og ender altid med jeg
skal genstarte computeren. Min tv tuner er en FireDTV dvb-c. Jeg får mit signal
fra en stofa basispakke. Hvordan løser jeg det her problem, så jeg ikke skal
genstarte min computer hver morgen?
|
|
![]() |
|
spillevende ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Hej
Du kan prøve at opdatere din firmware i fireDTV boksen, hvis du ikke allerede har prøvet det. det skulle nemlig være en kendt fejl, som en fw update skulle kunne afhjælpe iflg. versions loggen fra Digital everywhere. du kan finde nyeste fw, her: http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=119 0144259 Mvh. Thomas |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak, det vil jeg prøve :)
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hejsa
Kan være at din firewirecontroller ikke får nok strøm.....Jeg havde en gang et lignende problem hvilket lod sig løse med et PCI FW kort(med Molex connector" som jeg gav lidt strøm fra psu'en) Derefter blev det klippestabilt. Et sådan kort kan købes til en 100kr hos fx proshop (ST Labs....Husk der skal være en molex connector på) mvh Anders |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Firmwaren er opdateret til den nyeste, men her til morgen var den igen gået ned
![]() Har en PCI firewirecontroller dog ikke med Molex connector. Synes bare det er mærkelig, hvis det er et strøm problem. Har kun min tuner koblet til firewire, og selve tuneren får selv strøm. Jeg er dog villig til at prøve alt for at få det her stabil |
|
![]() |
|
![]() |
Sådan en her I vil anbefale mig at købe?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=41941 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bestiller det nævnte firewirekort, og så må vi se om det løser problemet
|
|
![]() |
|
![]() |
Her til morgen var der blå skærmen igen
![]() |
|
![]() |
|
hro- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Jeg har præcis samme problem med mit Hauppauge HVR-2200. Min maskine står også altid tændt, da den samtidig er min webserver. Hvilket kabinet benytter du? I sidste uge skiftede jeg mit kabinet til et OrigenAE S10V, og jeg skiftede fra et Hauppauge PVR-500 til et HVR-2200. Jeg har de sidste 2,5 år kørt uden problemer (den første tid med MCE2005 og det sidste år med Vista Ultimate). Mine problemer ligger nok i mit nye tuner-kort eller i VFD / IRTrans i mit kabinet. Det ser ud som om problemerne forsvinder når jeg afinstallerer VFD og IRTrans-driver/software. |
|
Mvh Henrik Rene Olsen
|
|
![]() |
|
Sunny ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Jeg har haft nogen lignende problemer med vista og tv, hvor den låste / genstartede og mange andre mærkelige ting. Har så installeret SP1 til vista og nu kører den bare... Jeg siger ikke det er løsningen, men jeg var desperat til sidst og nu virker det |
|
![]() |
|
hro- ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Sunny-> Jeg venter på at Vista SP1 kommer på Dansk. Den er kommet på fem forskellige sprog, men ej på dansk. |
|
Mvh Henrik Rene Olsen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |