recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl på skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl på skærm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl på skærm?
    Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 10:21
Hej… Jeg har lige købt en Samsung LE40D504. Jeg har opdaget at sidder man i et helt mørkt rum, så kan man se to lyse hjørner i venstre og højre side i bunden af skærmen. Jeg tænkte at jeg kunne fjerne dem ved at sænke baggrundslyset, men det hjælper ikke. Det er vanvittig træls at se på og specielt hvis man ser en film i 2.39:1 format. Problemet er ikke til stede i toppen af skærmen. Kan man ikke betragte det som en fejl på skærmen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af msl msl skrev:

Hej… Jeg har lige købt en Samsung LE40D504. Jeg har opdaget at sidder man i et helt mørkt rum, så kan man se to lyse hjørner i venstre og højre side i bunden af skærmen. Jeg tænkte at jeg kunne fjerne dem ved at sænke baggrundslyset, men det hjælper ikke. Det er vanvittig træls at se på og specielt hvis man ser en film i 2.39:1 format. Problemet er ikke til stede i toppen af skærmen. Kan man ikke betragte det som en fejl på skærmen?
Jo, jeg vil betragte det som en fejl på panelet. Kontakt din forhandlerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 12:03
Det kommer lidt an på hvor slemt det er og nogen producenter er mere tilbøjelige til at afvise det end andre. Det er i øvrigt det fænomen som ofte kaldes "clouding" eller "backlight bleeding". Stort set alle Kant LED-baserede LCD-TV i dag lider af det i mindre eller større grad.
Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 12:38
Tak for jeres svar. problemet for mig er at det ser ud som om der er en lommelygte bag billedet, det er ikke noget med at lyset fader ud, der er bare en meget centreret og skarp lyskegle på et lille område i hver side i bunden af skærmen, og jeg kan ikke få mine øjne fra det skide område når jeg ser film :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af msl msl skrev:

Problemet er ikke til stede i toppen af skærmen. Kan man ikke betragte det som en fejl på skærmen?

Enten fejl, eller "feature". Det kan sagtens være at din model tv er sådan.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu