Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hjalte99
Ny bruger
Oprettet: 24-April-2010
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: fejl på trådløst netværk Sendt: 24-April-2010 kl. 12:40 |
Hej jeg har et lille spørgsmål/problem Jeg har en router fra
telenor som erkoblet sammen med en trådløs router. Så har jeg 2 bærbare
pc'er (en gammel og en ny) som begge kører på trådløst netværk Men
problemet er at hvis jeg vil på nettet på den gamle pc så virker det
kun med et andet internet stik i væggen end det der er tættest på min router. Så
er jeg nød til at tage et langt kabel som ruller igennem hele kontoret
og over til routeren. Den nye pc virker med begge stik. Er
der nogen der ved hvorfor og kan hjælpe mig? ps den gamle er en
Acer aspire 5050 og den nye en HP Compaq presario cq61 
Redigeret af hjalte99 - 26-April-2010 kl. 16:22
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 24-April-2010 kl. 12:46 |
hjalte99 skrev:
Hej jeg har et lille spørgsmål/problem
Jeg har en router fra telenor som er sat sammen med en trådløs router. Så har jeg 2 bærbare pc'er (en gammel og en ny) som begge kører på trådløst netværk Men problemet er at hvis jeg vil på nettet på den gamle pc så virker det kun med et andet internet stik end det der er tættest på min router.
Så er jeg nød til at tage et langt kabel som ruller igennem hele kontoret og over til routeren. Den nye pc virker med begge stik.
|
Hej Hjalte og velkommen til.
Hvis de kører på trådløst hvorfor så et kabel?
Vi skal nok have lidt mere info!
Hvordan er de to routere sat sammen/opsat?
De stik du bruger til kabel er de fra telenor routeren eller den anden?
Hvor sidder de stik du bruger? i routeren eller vægstik?
BS
Redigeret af Bschmidt - 24-April-2010 kl. 12:54
|
|
 |
ThomasMdk
Junior bruger
Oprettet: 23-April-2010
Sted: Danmark
Point: 23
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 02:07 |
Det er rigtigt som #1 siger du kan ikke køre med begge tændt på engang så risikere du at den bygger en bro i mellem dem
Tips hvis du bruger kabel
Prøv lige når du starter computeren og trykke på F8 så får du muligheden for "Advanceret start af windows" og der skal du prøve at gå ind i "Fejlsikret tilstand med netværk" og se om du kan komme på der
et andet tip er bag på det stig hvor du sætter kablet er der 2 lamper (Typisk Grøn og orange) dem skal du se om lyser den ene skal lyse konstant den andet skal blinke (dem indikere at du sender og modtager data)
Hvis ikke de lyser er netværkkortet enten:
Død
Slået fra
eller ikke installeret
Redigeret af ThomasMdk - 26-April-2010 kl. 02:09
|
Med venlig hilsen
Thomas Møller
IT-Supporter
http://www.ThomasM.dk
Cisco Certified Network Associate
Dell Certified System Expert fhv TDC Hotliner
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 14:19 |
ThomasMdk skrev:
Det er rigtigt som #1 siger du kan ikke køre med begge tændt på engang så risikere du at den bygger en bro i mellem dem
Prøv lige når du starter computeren og trykke på F8 så får du muligheden for "Advanceret start af windows" og der skal du prøve at gå ind i "Fejlsikret tilstand med netværk" og se om du kan komme på der
et andet tip er bag på det stig hvor du sætter kablet er der 2 lamper (Typisk Grøn og orange) dem skal du se om lyser den ene skal lyse konstant den andet skal blinke (dem indikere at du sender og modtager data)
Død
Slået fra
eller ikke installeret |
Det meste af ovenstående er sort snak efter min mening og hjælper ikke med at løse problemet  Hvis din Telenor router virker som den skal og du gerne vil have en trådløs router på. Så skal du gå ind i opsætningen på den trådløse og slå tildeling af DHCP fra. Din Telenor router har allerede DHCP tildeling og det må ikke optræde to gange på netværket. Herefter skal du forbinde din trådløse router med Telenor routeren via LAN forbinelserne som sikkert er markeret 1-4. Hvis der ikke kommer lys i lamperne efter du har forbundet, så skal du bruge et krydset netværkskabel til denne løsning. I denne opsætning bruger du kun din Telenor router og din trådløser fungerer kun til trådløst accesspoint, da det ikke giver mening at benytte to routere efter hinanden.
Redigeret af Cyberguyen - 26-April-2010 kl. 14:23
|
 |
hjalte99
Ny bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 16:10 |
Bschmidt skrev:
hjalte99 skrev:
Hej jeg har et lille spørgsmål/problem
Jeg har en router fra telenor som er sat sammen med en trådløs router. Så har jeg 2 bærbare pc'er (en gammel og en ny) som begge kører på trådløst netværk Men problemet er at hvis jeg vil på nettet på den gamle pc så virker det kun med et andet internet stik end det der er tættest på min router.
Så er jeg nød til at tage et langt kabel som ruller igennem hele kontoret og over til routeren. Den nye pc virker med begge stik.
|
Hej Hjalte og velkommen til.
Hvis de kører på trådløst hvorfor så et kabel?
Vi skal nok have lidt mere info!
Hvordan er de to routere sat sammen/opsat?
De stik du bruger til kabel er de fra telenor routeren eller den anden?
Hvor sidder de stik du bruger? i routeren eller vægstik?
BS |
jeg mener kabel fra væggen altså der går jo de gamle 3 stiks kontakter fra væggen og den går så ind i routeren (fra telenor) og så har jeg sat et normalt internet stik til den trådløse som jeg har købt. men problemet er jo med det stik fra væggen det er kun det ene der virker med begge pc'er(som jo er det der er langt væk)
Redigeret af hjalte99 - 26-April-2010 kl. 16:19
|
 |
hjalte99
Ny bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 16:21 |
Ja men jeg har jo en trådløs på.
Det er stikket fra væggen det er galt med. Det er kun den kontakt der sidder længst væk fra routeren der virker på begge pc'er
|
 |
hjalte99
Ny bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 16:27 |
ThomasMdk skrev:
Død
Slået fra
eller ikke installeret |
Tak for hjælpen Thomas jeg prøver lige
|
 |
ThomasMdk
Junior bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 17:15 |
Cyberguyen skrev:
ThomasMdk skrev:
Død
Slået fra
eller ikke installeret |
Det meste af ovenstående er sort snak efter min mening og hjælper ikke med at løse problemet 
Hvis din Telenor router virker som den skal og du gerne vil have en trådløs router på. Så skal du gå ind i opsætningen på den trådløse og slå tildeling af DHCP fra. Din Telenor router har allerede DHCP tildeling og det må ikke optræde to gange på netværket. Herefter skal du forbinde din trådløse router med Telenor routeren via LAN forbinelserne som sikkert er markeret 1-4. Hvis der ikke kommer lys i lamperne efter du har forbundet, så skal du bruge et krydset netværkskabel til denne løsning.
I denne opsætning bruger du kun din Telenor router og din trådløser fungerer kun til trådløst accesspoint, da det ikke giver mening at benytte to routere efter hinanden.
|
Har han har skrevet det virker på den anden maskine tror jeg ikke du skal regne med problemet ligger i routeren
|
Med venlig hilsen
Thomas Møller
IT-Supporter
http://www.ThomasM.dk
Cisco Certified Network Associate
Dell Certified System Expert fhv TDC Hotliner
|
 |
hjalte99
Ny bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 17:37 |
Jeg ved ikke hvad der er sket  , og når jeg skirver det her bliver i nok lidt irriteret. Nu virker det på begge pc i begge kontakter, men tak for siden det er sket er der nok en som har skrevet noget nyttigt.
|
 |
ThomasMdk
Junior bruger
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 23:37 |
Nej hvorfor skulle vi blive irreteret det er kun godt det virker
|