recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlbehæftet EPG i Microsoft MediaCenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejlbehæftet EPG i Microsoft MediaCenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejlbehæftet EPG i Microsoft MediaCenter
    Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:48

Jeg er efterhånden så utilfreds med alle de fejl jeg oplever i den Elektroniske Program Guide i Microsoft MediaCenter 2005, at jeg hermed gerne vil bede jer skrive om i også har oplevet tilsvarende graverende fejl og mangler som jeg har. Er problemet så stort som jeg tror, vil jeg prøve at viderbringe det til Microsoft og evt. en journalist således at vi kan få den service som vi har betalt for. Microsoft MediaCenter er ikke freeware og det er tilmed ret dyrt, uanset om man køber det seperat eller i forbindelse med en PC.  Det må derfor være et mindstekrav at den elektoniske programguide i det mindste er på kvalitetsniveu med de trykte ugeblade.

Så derfor kom med et indlæg hvor i beskriver (eksempel):

Info i EPG:

DR1 18:00 Fjernsyn for dig

DR2 18:00 Navlepilleri for viderkomne

Virkelighed:

DR1 18:00 VM Fodbold, Finale, Norge mod Færøerne

DR2 18:00 Fjernsyn for dig

Undskyld mit forsøg på at gøre det humoristisk, men jeg er i virkeligheden ved at koge over fordi Microsoft ikke kan få det her til at virke!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 22:41

15-6-06

Info i EPG:

DR2 18:00 Bergerac: En frelst mand

DR2 18:30 Bergerac: En frelst mand

Virkelighed

DR2 18:00 Fjernsyn for dig, Fandango med Jeppe

DR2 18:30 Mister Bean

Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 21:38

98% af det som jeg optager passer. Så jeg deler ikke helt din skeptiske indstilling til EPG'en.

Jeg optager eksempel vis Alias på Zulu og TV2. Døgnet rundt. Genudsendelserne om natten har dog enkelte gange været David Letterman, men der passede dagudsendelsen, så intet tabt.

Prison break på TV3. Har aldrig oplevet at de ikke har passet, men det flyttes heller ikke tidsmæssigt uge for uge.

Nyhederne på TV2 hele dagen. Passer altid.

Diverse film primært på de danske kanaler. Passer også.

Kæresten optager Forældre forfra på TV2. Passer også altid.

Desuden synes jeg at 900,- kr for et operativ system med daglig forsyning af EPG er billigt.

Det var mine 2 cents.

-Morten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 23:44

Godt med et positivt indlæg. Grunden til at jeg er negativ er ikke at jeg er "Microsoft Hader", men det aktuelle problem er at jeg ikke kan få skidtet til at optage det som jeg (min søn) gerne vil se. Pt. er der næsten intet der passer med hendsyn til børnetv. Hvis bare EPGern kom i nærheden af virkeligheden ville vi være glade: To gange har jeg optaget ganske fint fodbold, men det skulle have været Fjernsyn for dig!

Men du har ret: Hvis alle er glade, så er der ingen grund til at brokke sig!

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 09:45

Jeg har også haft lidt problemer med uoverensstemmelser mellem den virkelige verden og EPG'en. Når jeg har opdaget det har jeg prøvet at hente en frisk EPG og jeg synes som oftes at det retter fejlene.

Er det muligt at ændre på frekvensen hvormed mce henter epg ?

Normalt er det vist hver 14. dag. Det kunne være rart hvis man kunne lave en 'genvej' til at hente den manuelt (man skal gennem mange menuer - og det gider jeg som regel ikke!) eller sætte den op til at henter HVER nat.

/Brille

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 09:54
EPG'en bliver vist hentet hver nat. Hvis man vil minimere fejl kan man prøve bladerunner, men det er ikke pointen med denne tråd.
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 15:26

Som standard bliver EPG'en hentet hver nat. Den henter så man har 14 dage frem i programoversigten.

Så vidt jeg ved kan man ikke ændre på frekvensen, kun enable eller disable automatisk hentning.

Det vil heller ikke give mening at hente oftere hvis der ikke bliver releaset en ny EPG mere end een gang i døgnet.

-Morten

Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 23:58

>>klinge

næ, det kan du jo ha ret i. Jeg trode bare at der kun blev hentet hver 14 dag og det var derfor de ikke altid passede - æv..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu