recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlsøge Tv/soundba, Knasende lyd ved kanalskifte.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejlsøge Tv/soundba, Knasende lyd ved kanalskifte.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejlsøge Tv/soundba, Knasende lyd ved kanalskifte.
    Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 10:39
Godmorgen til jer alle.

Jeg har netop købt en Arvani ergosound (ta212) sidste weekend, og oplever desværre lidt problemer med den ved brug med tv'et. 

Ved kanalskifte opstår der ofte en høj knasende kort lyd. Enhederne er koblet sammen via Toslink.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal fejlsøge på om hvorvidt det er fjernsynet eller soundbaren der er problemet, har ikke rigtigt andre enheder i huset andet end en computer der bruger Toslink, og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal replikere et kanalskifte på denne.

Har selvfølgelig prøvet at skifte kabel, uden held.

Så nu ligger jeg en smule lid til jer, er der et kendt problem med Panasonic's fjernsyn, eller Arvani soundbars.. eller soundbar/fjernsyn(sådan helt generelt) der kan pejle mig lidt i retningen af om fejlen ligger på den ene eller anden enhed, er der et søgeord jeg kan bruge på google der beskriver min fejl/lyd?. 

Der er forsat garanti på begge dele, spørgsmålet er blot hvad der skal sendes ind :)

Arvani ergosound ta2012
Panasonic Tx-p50gt50y

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 15:21

Har også en Arvani Soundbar som bruges på Samsung, den er tilsluttet Analogt fra Headset Out, og den kører perfekt. Kunne også have tilsluttet den med TOSLINK, men så skulle jeg bruge Soundbarens Remote for at skrue op og ned, som den er tilsluttet kan jeg nøjes med at tænde den, lydstyrke styres så med TV Remoten.
Du har svært ved at gøre det samme, da dit TV har seperat styring af Headset lydstyrke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 19:19
Jeg tror du har misforstået spørgsmålet...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 20:01
Kender ikke soundbaren, men bor du i nærheden af mig, er du velkommen til at komme forbi med den og prøve med mit tv.....
(Eller cd afspiller, dvd afspiller, digitalmodtager, evt også en pc)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu